Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eripmav #62795:
Čo to je za blbosť? Ako Mesto Bardejov zabezpečuje svojim obyvateľom dopravu mimo svojho mesta? Maximálne tak ako Bratislava. Nijak.

Re #62797 eripmav: Keď sa to jedného dňa stane, nové "mesto" bude mať 130 000 obyvateľov, čím bude tretím najväčším na Slovensku. Zrejme bude mať vlastný DP. Tvoje úvahy sú teda celkom mimo.

U SAD zabúdaš jednu vec a síce, že akonáhle spoj nie je obsadený, zabezpečuje len základnú obsluhu, čo častokrát znamená spoj trikrát za deň.

Re #62803 AAA: Samozrejme. A kto iný? Presne tak ako nitriansku MHD SAD-ke uhrádza Mesto Nitra, bardejovskú Mesto Bardejov, michalovskú Mesto Michalovce.
Reakcia na: BMko #62744:
no podľa mojich info, si bol nežiaduci v DPMK...tak preto tam nerobiš, a nie z dôvodu že ty nechceš ?
Prečo je v katalógu uvedené, že všetky Solarisy pôjdu na Trnávku? Nespomínalo sa, že 11 na Trnávku a 11 do Jurajovho Dvora?
Reakcia na: eripmav #62802:
uplne zjednodusene povedane - dotacie sa riadia tak blbym slovom - vykonom - cestujucim. Takze by sa dotacie do DPB zvysili.
Cestujuci nikdy, ale nikdy neznamena stratu !!!
System je nastaveny pozitivne pre sukromny sektor. Zmena sa nepresadi, presadi sa len obmedzenie ich vykonov.
Na konci dna je dotacia od VÚC neschopná - čo je vidiet a citit.
Tak ako výkony v meste riadi DPB a magistrat, tak by mal fungovat BID (zdruzenie dopravcov) a VÚC s tym, ze by do centra (casom) ani pol nosom karosy nevosli.
Eripmav, v malých mestách ako Stupava MHD neexistuje, no môžeš využiť spoj SAD v rámci dvoch zastávok v danej obci. Niekde je to myslím tak, že prímeský spoj v meste ide v obovde MHD ako MHD, teda častejšie zastavujú a pod.. A niekde je MHD.
Re #62774 eripmav: A cez víkend tiež úžasný interval, teda vlastne nie interval, keďže SAD také slovo nepozná.
Re #62784 Vladimír: Teda v TT dotuje meskú dopravu, ktorú tu robí SAD, mesto?
Re #62788 eripmav: A kto ti bráni cestovať z Patrónky na Hroboňovu SAD?
Reakcia na: Sommelier #62801:
jasne ze ma iny charakter, my rozpravame kazdy o inom... Mne je jasne ze v meste a medzi mestami je iny charakter dopravy, ale cestujucemu je to vpodstate jedno - jeho zaujima cena, rychlost, interval. A aj mestska aj medzimestska doprava by sa mala dotovat rovnakymi pravidlami a rovnakym sposobom, o to mi ide, ze z hladiska dotacii by nemal byt rozdiel v mestskej a medzimestskej, mne je jasne, ze z hladiska napriklad opotrebenia vozov a spotreby tam rozdiel je. Aj problem ukoncovania liniek z vacsej vzdialenosti na predmestiach by prave riesilo, ak by dotacie boli jednotne a jednou osobou - mestom alebo VUC, lebo teraz by prevzatie cestujucich DPB znamenalo straty...
Reakcia na: eripmav #62800:
sorry, nemyslel som to az tak vazne, tiez som sem kedysi nabehol a nechapal odkial dopravny vietor fuka.
VÚC je v mnohych ohladoch zlodejska banda. Tento system nefunguje a ani fungovat nebude. VÚC totiž má sprostredkovávat vsetko, co sa nedá urobit státom a obcou.
Mal by plnit ulohu koordinatora takychto cinnosti.
Dotacie a vstup sukromneho sektora budu casom v poriadku.
Najdolezitejsie je zatrhnut chodenie na Nivy a odstavovat ich na ZP, Komisarkach, v okoli Patronky, Cintorine Ruzinov a podobnych lokalitach, cim sa enormne zvysia vykony dpb - zvysia sa peniaze do neho vlozene.
Nekombinuj na nespravnych miestach - mestska doprava ma iny charakter a povahu ako medzimestska - ci sa ti to paci alebo nie.
Reakcia na: Sommelier #62799:
adolescentnost a pubertalnost je to iste, len jedno po slovensky a druhe nie. Ja se teda pousmejem nad terminom adolescentna pubertalnost, alebo pubertalna pubertalnost, alebo adolescentna adolescentnost ?
Mne je jedno kto bude dopravu prevadzkovat, ale dolezite je kto ju bude DOTOVAT, to naozaj nikto nevidi rozdiel, ci to ide z penazi Bratislavy, alebo VUC??? - staci len jednoducha pravna zmena formy petrzalky ako mestska cast ci samostatne mesto...
Reakcia na: eripmav #62797:
beriam tvoju adolescentnú pubertálnost a nechávam to s úsmevom.
Ako si napísal, každé mesto je povinné zabezpečit dopravu pre svojich obyvatelov do okolitych miest.
Snivaj dalej, ale preco si myslis, ze by v petrzalke musela zacat premavat SAD a nie trebars Citytransport s.r.o. ? Alebo 10 spolocnosti ?
Reakcia na: eripmav #62794:
Daj si otazku aky ma vplyv na spotrebu zastavovanie na kazdej zastavke , cca 500m a co je to zastavenie po cca 3km .
Dalej sposob tarifneho odbavenia , 1. casove , 2 kilometricke.
Cas odbavenia zastavky pri casovom a kilometrickom.
Predstavme si situaciu, ze Petrzalka sa v isty den, po odsuhlaseni referendom a vsetkych potrebnych ukonoch stane samostatne MESTO. Takze dopravu tam prestane zabezpecovat DPB. Ale tato povinnost, kedze vacsinou pojde o "medzimestsku" dopravu prejde na Bratislavsky VUC, ktory prevadzkuje a dotuje SAD Bratislava. Teda do Petrzalky zacne premavat SAD - ludia budu moct sediet a cestovat samozrejme lacnejsie - cesta z Petrzalky, aj z uplneho konca je do centra tak do 5km - to je pri sucasnej tarife SAD 10 korun!!! Oproti sucasnej 14-18Sk este usetria, budu moct sediet a nebudu sa bat ze ikarus280 sa rozpadne...
Reakcia na: eripmav #62794:

Ja sa bavím o dlhších trasách, lebo ako môžeš pochopiť, trasu patrónka - RM nie je veľmi využívaná, všakže.
Cesstovné vyjde v prímestskej SAD od 20 do 50 Sk.
Ja sa nebavím o cene cestovného, ale o nákladoch (to si ale ešte asi nepreberal).
Opotrebenie je dané napríklad spôsobom jazdy brzda - plyn, ktorý je pri DPB výraznejší.
Reakcia na: pete #62792:
Chcel som povedat, ze bardejov musi svojim obyvatelom zabezpecit aj dorpavu mimo svojho mesta. Rovnako aj Presov, lenze v mensej miere, takze tvoje oddelenie dopravy len v ramci mesta od ostatnej dopravy sposobuje nezmyselnost tvojich zaverov.
Reakcia na: Sommelier #62791:
Kto je lepsie platiaci??? Cena cestovneho SAD na trase PATRONKA - RACIANSKE MYTO je 10korun!!! V DPB zaplati za to clovek 14 korun, ak to stihne za 10 minut (63 akurat). Cena cestovneho v SAD na kilometer je NIZSIA ako v DPB. Nerozumiem tomu, ze kto ma nizsiu trzbu a kto vyssie opotrebenie...
Reakcia na: eripmav #62790:

Domáca úloha:
Čo je to hromadná doprava.
Čo je to decentralizácia.
Čo je to SAD.
Reakcia na: eripmav #62790:
A co tym chcel pan povedat?
Reakcia na: eripmav #62788:
rozdiel v kvalite sposobuje
kratsia jazdna doba na jednotku = nizsie naklady,
dlhsia trasa = vyssia trzba
mensia zataz na vozidlo
lepsie platiaca klientela
Reakcia na: pete #62787:
Bardejovsky obyvatelia nevyuzivaju ziadne dorpavne sluzby MIMO SVOJHO MESTA??? - asi ano. A urcite menej nez napriklad Presovcania. Vsetci tu maju chorobu delit hromadnu dopravu osob na MESTSKU a nejaku MEDZIMESTSKU. Lenze to je zasadny nezmysel... Zajtra sa oddeli Petrzalka, Ruzinov, Stare mesto, Nove mesto, Karlova Ves - UZ MAME V BRATISLAVE MEDZIMESTSKU DOPRAVU!!! Hura! Hura! A nech tam zavedu linky SAD, uz sa na to tesim...
Reakcia na: Vladimír #62784:
tak sa láskavo pozri na prístup DPB, ktorý po hroziacej kríze sprevádzkoval cca 20 (opravte ak mýlim) odstavených a na poly rozobratých vozidiel a za posledné roky okrem 280 nevyradil nič a ani nič nedostal (sorry sa sory a spol).
Takze ja si myslim, ze pristup DPB je na Slovenske pomery v mnohom hrdinsky.
Reakcia na: Vladimír #62784:
No ved to by nebol problem, ze "mestsku" dopravu dotuje mesto a "medzimestsku" dotuje kraj, keby ten kraj (VUC) nemal peniaze na dopravu aj v tom meste, ale platil len tu mimo mesta - to je hlavny problem, ktory sposobuje ten radovy rozdiel v kvalite napriklad medzi Stupavou a Petrzalkou. Je sa nemienim rozpravat o tom co je "mestska" a co "medzimestska" a co "stupavska" doprava, ja poznam len hromadnu dopravu osob, a myslim ze nie len mne, ale aj cestujucim je jedno ci je medzi mestami, v mestach, po dedinach, medzi dedinami, alebo po poliach a lukach, medzi poliami, medzi lukami, medzi dedinami a mestami, a neviem kde este...

Jedine spravodlive rozdelenie penazi povazujem v prepocte na obyvatela - kazda obec rovnako na obyvatela, kazde ine povazujem za diskriminaciu. Este vyssi stupen decentralizacie a spravodlivosti povazujem, vybrate dane ostavaju na vybratom uzemi (FO, nie PO).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement