Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eripmav #62749:
Este jeden detail k tomu obnovovaniu vozoveho parku v SAD Bratislava a SAD Trencin. Je otazne ako by novy vlastnici postupovali s obnovou keby to nemali zakotvene v privatizacnej zmluve. Vysoke percento (az tusim 50%) z kupnej ceny je viazane na obnovu vozoveho parku a je tam termin do kedy to ma byt preinvestovane. Preto taketo hromadne nakupy. Som zvedavy ci to budu takto hromadne obnovovat ked sa skonci zivotnost teraz nakupovanym vozidlam. Myslim ze obnova by bola aj bez toho ale nie taka radikalna.
Reakcia na: eripmav #62747:
Problémom bude zjavne aj vedenie, keďže nefunguje žiadna firemná kultúra.
Reakcia na: eripmav #62749:
A keď sme pri tom Trenčíne - práve tento víkend som tam strávil. V MHD - CP ako noty na bubon, po takte ani pamiatky, 35 liniek, z ktorých niektoré majú jednu jazdu denne, stav vozidiel taký, že môžu BA vrakom smelo konkurovať. Ďakujem, Bratislava je proti tomu západná Európa.
Reakcia na: eripmav #62749:
Počkaj,k počkaj, treba rozmýšľať, nie len slepo opisovať.
Áno, SAD-ky produkujú zisk, ale PO započítaní dotácie. Čo sa týka efektívnosti fungovania, mám iný názor SAD-ka nekompromisne svojmu vodičovi preruší výkon v ÚP, kde jej to vyjde, jazdí v časoch, ktoré sa jej hodia (a za iné si nechá tučno zaplatiť), neuznáva žiadne časové a sieťové predplatné, nepozná takt aťd. atď.
Je naozaj smutne sa pozerat ako nielen SAD Bratislava, ale aj ine SAD po celom Slovensku nakupuju nove autobusy a vymienaju kompletne vozovi park (posledne tusim Trencin, ze do par rokov chcu mat vsetky vozidla uplne nove). Dokonca su to sukromne spolocnosti a produkuju popri vsetkych investiciach ZISK! A vedla nich je ubohe DPB, ktore jazdi na ikarusoch 280 a nakupi 22 novych ani nie klbovych autobusov ani nie rocne, ale asi za poslednych 5 rokov... Pritom prevadzka SAD je casto menej efektivna ako mestskeho dopravneho podniku - kratsie vzdialenosti, viac cestujucich... Uz by bolo nacase spravit naozaj decentralizaciu - dat kazdej obci rovnako penazi na dotovanie dopravy osob, a nech si vyberie svojho dopravcu (dokonca by mohla byt aj konkurencia, kto ponukne obci vyhodnejsiu cenu a podmienky - nieco ako v Banskej Bystrici, aj ked tam, to asi nie je moc dobry priklad 😞 ), alebo prevadzkuje vlastny dopravny podnik...
Reakcia na: eripmav #62747:
sorry, koeficient pri prerozdelovanie je cim nizsia hustota, tym viac penazi na obyvatela na dopravu. Co je pochopitelne absolutne v rozpore s nazvom "decentralizacia" lebo to je centralne prerozdelovanie a je to pre bratislavu nevyhodne, lebo prilis velka hustota prave naopak moze znamenat vyssie naklady na dopravu...
Reakcia na: citelis #62746:
Myslim ze jediny problem DPB je financovanie, z coho vyplyva zly stav vozidiel... Financovanie v zmysle dotovanie statom, VUC a obcami. A v sudruhovi Miklosovi nie je len problem ze by nechcel dat, on aj dava, dost penazi, napriklad VUC, lenze ta jeho akoze fiskalna chceloby-decentralizacia znamena, ze kompetenciu a financie na hromadnu dopravu maju VUC, takze v dnesnom stave by mesto Bratislava malo prestat dotovat a prevadzkovat DPB a hromadnu dopravu na uzemi mesta by mal zebezpecit Bratislavsky VUC - co je cisty nezmysel, ale tak to sudruh Miklos vymyslel, teraz je len zazrak ze to funguje a neviem kde Bratislava nachadza tu priblezne miliardu na dotaciu DPB, ktora ale zjavne nestaci a zrejme pochadza z vysokej dane z nehnutelnosti, ktoru ine mesta mozu mat aj desatinu, lebo nemusia platit verejnu dopravu. A to este nehovorim o takych veciach ako, ze sudruh Miklos v tej svoje akoze decentralizacii vymyslel rozne koeficienty na prerozdelovanie dani, takze bratislava, ani vuc bratislava nedostane tolko penazi na obyvatela ako mensie obce, lebo je tam nejaky koeficient, cim vacsia hustota obyvatelov, tym viac penazi (akoze kvoli choremi argumentu, ze nizsia hustota obyvatelov znamena viac cestovania, ale uz tym sudruhom na cele s Miklosom nedoslo, ze aj prilis velka hustota, zase znamena potrebu komplikovanych riesenie - ako podzemne komunikacie, tunely, velke krizovatky...)
No,ja mám takisto pocit,že jediným skutočným problémom v BA je extrémne zastaralý vozový park...Myslím,že ostatné veci sú plus-mínus v pohode...Cestovné poriadky sú kombinované,napr.34+83 a pod....cyklobusová linka....husté intervaly....kvitujem aj orientáciu na zemný plyn,hoci je pravda,že modernizácie najmä krátkych Karos robené v Starku sú "low quality",ale z eko-hľadiska OK. Ako už ale bolo spomínané vo veľa článkoch,mestská doprava by mala byť dotovaná štátom,pretože je skutočne verejným záujmom,aby bola na vysokej úrovni.Štát len trepe o tom,ako treba poskytnúť ľuďom adekvátnu náhradu za individuálnu dopravu,ale to je všetko.Keď treba poskytnúť prachy,súdruh Mikloš je hluchý a slepý.Takisto je nemysliteľné,aby bratislavčenia nedobrovolne dotovali zo svojich daní SAD Bratislava,hoci ju nepoužívajú a na DPB nie sú peniaze,hoci ju používajú nielen domáci.!
#62685 Eury: "by sa museli najprv vodici naucit na zastavke na znamenie ked tam niekto caka (a nemava jak zmysluzbaveny pajac..) aj dnes som siel 204 a vodic na zaciatku kramarov uuplne odignoroval chlapika,..."
- ale keby bolo na znamenie všetko, tak si myslím, že by vodiči získali väčší cit a takéto prípady by sa naopak ešte zredukovali. ? Takže počet ľudí nechaných na zastávke by sa možno ešte znížil.
______________________
Re #62690 hefec: Preprava zvieraťa - "Inak mohli to hadam dat aj za polovicu, ale co uz... "
- myslím že priemerný pes zaberie viac m2 ako priemerná osoba (musí mať okolo seba rezervu aby sa zabránilo oslintaniu ostatných a pristupeniu jeho chvosta a pod.), takže podľa mňa je základné cestovné v poriadku. ?
Reakcia na: S499.1023 #62742:
Ako kosican, musim potrvdit vsetky tvrdenia o Kosickej pseudo MHD, ktora chodi raz za polhodinu a vsetko naraz, podla hodiniek vodicov. Kosice su bordel, ved viem preco tam nerobim...
Reakcia na: Peon #62726:
Nie "Wagen halt" ale "Wagen hält" čiže "Vozidlo zastaví", proste signalizácia aktivácie dopytu na zastavenie vozidla, ekvivalent nápisu "Zastavíme".
Reakcia na: Vladimír #62704:
Ja prehlasujem košickú MHD tiež za horšiu na základe môjho známeho kritéria "radšej plesnivý bus často, ako nový Citelis raz za hodinu"
Reakcia na: ufo #62699:
Máš nejaké konštruktívne riešenie alebo len tak pxxuješ?
Reakcia na: Eury #62685:
A nebude to NÁHODOU tak, že ten chlapík krútil hlavou, že "Nie, s týmto trolejbusom nepôjdem"? Lebo ja to tak robievam.
Ale ak si myslíš, že je to tak, ako tvrdíš, napíš čas a číslo vozidla.
Reakcia na: Darro #62683:
Na niektoých K2 Classic je to prehodené preto, že staré K2 mali miesto tlačidiel prepínač (s nulou v strede a krajnými nearetovanými polohami (Pod prúdom - Bez prúdu). A keď ten prepínač nahrádzali tlačidlami, tak ich dali tak, ako dielenského napadlo.
Reakcia na: aquila #62682:
Projekt Filiálka Ti nikto neupieral, naopak, pokiaľ viem, tak ho tu všetci podporujú. Diskusia bola o tom, že je nezmysel ho krížiť so systémom MHD.
Reakcia na: Spectre #62673:
Keď je usporiadanie prístrojovej dosky vo Fóbii iné ako vo Favorite, je to chyba výrobcu?
Pozáš nejakú prevádzku vo svete, kdy by vodiči jazdili na viac ako 3-4 typoch vozidiel? Žiadna trma-vrma to proste NIE JE.
Reakcia na: Sarko #62669:
TGV je vlak (Train á Grande Vitesse), LGV je trať (Ligne á Grande Vitesse) ? .
Reakcia na: tomas1 #62666:
No, F a G (pretože Astra je len premenované plynulé pokračovanie Kadetta) sme mali, bol to des (teda v meradle moderných vozidiel, isteže lepšie ako Š Favorit), Astra H je vraj celkom dobrá.
Reakcia na: Spectre #62656:
Ty máš problém sa poslepiačky orientovať niekde, kde sa pohybuješ celý život?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.