Otázka na telo.. ako si si ako vodič zvykal na to, že nemáš podsvietené nápisy od tých tlačidiel? Podľa mňa je to dosť pitomé. Na IGK mám podsvietené priamo symboly, takže viem čo mačkám, tu sa musím orientovať podľa žiarivých farieb
Ja som sa stretol zatial v Krasnanoch len s tym ze to mali vsetky stare K2 a K2S pochopitelne dokonca mi to aj vecer vadilo na K2... je to umiestnene vedla otvarania dveri a debilne sa ti to vecer odraza od celneho skla takze niekedy idem do zastavky a ta zelena kontrolka ti otravuje vyhlad... asi tak a hlavne tam kde je tma... Novy Zahon atd... to je vrazda, tam keby niekdo lezal rovno medzi kolajami tak este tyzden by ho tam zbierali... skoda ze to po tej nehode co tam bola dajako nezabezpecia... pomali aby ti radar do kabele balili na Racianske linky. ? ?
No ale su useky kde by teda tie nase tramky nemuseli spomalovat...napr. v KV ale aj inde, a to hovorim len o tom aby nesli krokom cez vyhybky...neziadam rychlost 300km/h ?
Hm, aj 300 km/h do rovného a 270 km/h do odbočky (LGV). Len neviem, kam by si tú výhybku v mestskej zástavbe dal. Ale podstatné je to, že rýhlosť 15 km/h proti hrotu výhybky tú električku nijako významne nespomalí a nemá význam to riešiť.
zlomis, len by to chcelo zrejme vymenit vsetky vyhybky a pravdepodobne aj zmenit geometriu kolies (a tym padom aj kolajnic)
otazna je cena, technologicky to vsak mozne je; inac by na zeleznici tazko mohli prepalit s rychlikom cez vyhybky 100kmh
Bolo by to idealne. Este zmenit system rychlosti prejazdu vyhybkami a zmenit system zlomov kolajnic, zmenit system bordelu v kolajisku a system preferencie a system vysokopodlaznosti a sme v raji.
Vo všetkých typoch električiek to nie je, ale za toi si môže BEÚS sám, že nechal každú prevádzku si samu vymýšľať zapojenie dopytu. Okrem toho:
1) Nie je problém indikáciu dopytu na panel vyviesť.
2) Električky majú okrem dopytu aj tlačidlo "Znamenie vodičovi".
Vidis! A presne o tom hovorim. Ked na Slovensku povies, ze si s niecim nespokojny, alebo podobne tak kazdy na teba kasle a povie ti ved chod prec, nikto ta tu nepotrebuje. Kebyze si v inej krajine domaci dostavas pravo na slusny zivot. Tu som sa nedavno snazil riesit problem s tym, ze po zavaduzani internetu chyba na jednej ceste uz rok obrubnik. A nikto mi ani nedal spiatocnu odpoved. Preco? Lebo maju na haku. A to su len maličkosti..
V Budapesti aj vo Viedni to funguje na vsetkych autobusoch. Mohlo by sa to zaviest aj u nas, ale nie len na elinach, ale na celej MHD (ked sa dobuduje vsade dopyt). Usetri sa tym nielen cas, ale aj peniaze (menej rozjazdov, mensie opotrebovanie brzd...). Len by dlho trvalo, kym by si na to ludia zvykli...
Da sa to vyriesit aj so vsetkymi hnacimi napravami aj na 1000 mm rozchod (hovoril to ktosi z Parsu). Mne to bolo odovodnene tak, ze nemaju dostatocne dlhy kanal na udrzbu (jednym technickym veducim zamestnancom DPB), co je samozrejme uboha vyhovorka, kedze kanal sa da dobudovat a okrem toho dlzka K3R tusim ani neprevysuje dlzku supravy 2xT.
Ta K3R-NT vyzera fajn.. ..mohli by aj u nas daco take vymysliet.. ..som sa tu uz davnejsie na daco take pytal.. ..ale ma odbili s tym ze v Bratislave su kopcovite tereny a treba vsetky hnacie napravy.. ..lebo vtedy sa hovorilo o strednom diely do k2.. ..noo ale keby to bolo spojenie dvoch t3 tak by s tym nemal byt taky problem no nie?
to by ma teda zaujimalo, ako ti zlepsi zivot zavedenie noveho typu autobusu? mne osobne sa zivot nezmeni nijak vyrazne akurat nebudem fetovat CO pri jazde v buse a budem sa sardinkovat vo funglnovom nechutne skkaredo natretom 15m buse v 21ke....
mimochodom pokial sa ti v BA/na slovensku nepaci... nikto ta tu nedrzi... takymto ludom by mali davat nejaky financny bonus za odstahovanie...
problemy treba riesit, diskutovat o nich a nie prostoducho nadavat a zdrhat
No niesom si istý, či na všetkých typoch električiek vodič vidí na prístrojovej doske, či niekto stlačil dopyt. Sa mi zdá, že na niektorých typoch to chýba. Vodiči elín ti povedia viac.
Myslim ze kde tu to aj funguje
Casto cestujem v hodinach 22:30 a vysie z Dubravky, a som rad, ked vodic len spomali a prejde okolo TAKMER nevyuzivanych zastavok Horne a Dolne Krcace popripade aj Karlova Ves ?
nuz, ja som volakedy davno sa pokusal presadit u kompetentnych navrh v podobe takej, ze v urcitom case (20:00 - 6:00) by boli vsetky zastavky (s vynimkou definovanych prestupnych uzlov) na znamenie; avsak dostal som sa k odpovedi typu to sa nikdy nerobilo, bolo by to zlozite, ...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Spectre