Super správa pre priaznivcov autobusov. Na internete som našiel novovyvyjanú hru Bus driver. Bude sa dať zajazdiť na busoch či už mestských až po vezenských. Odkazy: Slovenská neoficiálna stránka : http://convoy.szm.sk/bus/busdriver.html A stránka zahraničná (asi výrobcu?) : http://www.busdrivergame.com/ Možno to tu bolo tak potom nič. Ja sa aspoň osobne na túto hru teším. ?
No ale predstav si ,že by každý dom v Ba stál v radovej zástavbe. To by tiež nebolo moc pekné... A už je aj osvetlenie bez stĺpov. Napríklad na námestiach sa dávajú svetlá do chdníkov a naňho tvrdé skolo po ktorom môže ísť aj auto.
Suhlasim s Andym co sa trolejoveho vedenia na Obchodnej tyka. A suhlasia s nim aj pedagogovia zo Stavebnej fakulty (aspon ti co viem). Co sa statiky tyka, tak tie budovy na Obchodnej su na tom podaktore uz fakt poslabsie, ale trolejove vedenie by udrzali aj nadalej de facto bez problemov. Trolejove vedenie nebolo to, co ich staticky narusalo. Ovela dolezitejsi je ale esteticky pohlad na vec. A nie je pravda, ze by to bolo subjektivne. Prave naopak - Obchodna ulica okrem ineho ma aj svoj vzhlad. A ponuka vcelku pekny pohlad na hrad. Taktiez fasady domov (povodnych zachovalych a zrekonstruovanych) su jej ozdobou. Odporucam pozriet sa teraz v smere od Kollarovho namestia ku hradu. Lava strana je VYRAZNE prekryta stlporadim ! Stlpy narusaju vzhlad Obchodnej ulice aj ked stojite priamo na nej. Nehovoriac o tom, ze opticky ju zuzuju. Tie stlpy bol DALSI DOST vyrazny omyl.
neboj ja viem aj historiu tych prepojeni. pre U1 odstrelili reichsbruecke asi 70tych rokoch, kde ho urobili dvojposchodvy.
U6 sice kopiruje zeleznicu, ale ide vedla nej. most bol tiez postaveny nanovo.
hlavne ale nebol problem priestorovy..
ta tretia je U2, ten most pre U2 uz stoji akurat, ze ho teraz vyuzivaju vozidla MHD rozumej autobusy
a ked si si nevsimol, ja nemam problem s pouzitim stareho mosta pre elektricky, ale nech to hned zakopu pod zem, co akosi ani len neuvazuju a stale sa chcu serinkat pod zem, na co magistrat nema.
inak taky detail, filialka je uz aj vo vladnom materialy ministerstva ohladne verejnych prac na roky 2006-2008. o elektricke v BA nie je ani len spomenute.
zrejme sa v BA nakoniec bude skor stavat severna tangenta ako elektricka
presne, niečo postupne dorábať - ale to sa robí stále. A snáď by som proti tomu ani nič nemal, lenže sú veci, ktoré keď sa nespravia ihneď, je takmer znemožnené spraviť ich potom.
A keď nevieš pochopit základné veci, s ktorými musíš počítať - neviem, je to tvoje zmýšľanie a časom sná´d nebude také pokrivené.
Pretože pokial to ma byt tak ako pises, nechcem jazdit BA mhd nebudem sám. A ked to bude tak ako píšeš, rýchlejšie ani lepšie to nebude.
"Km rýchlodrážnej električky na Barrandov vyšiel 900 mld. Kč/km.
Nové bežné trate 200 Kč/km " neni to trochu inak? skor 900 mil. a 200 mil. , no nie?
? ? ?
no teraz si opisal principy, preco v bratisave nic nemame!!! Drahe hluposti typu "architektonicky original, ktory zapada do struktury...", ci eskalatory a vytahy, megalomanske chutky, a "nemozme kupovat lacne veci"...
A vysledok - nekupujeme lacne veci, a na drahe nemame - a tak mame s prepacenim velke hovno!!! Osobne budem mat radsej lacnu ale rychlu dopravu, aj bez eskalatorov a vytahov a bez nezmyselnych architektonickych originalov a v co najnizsej kvalite (co sa tyka pohodlia), ale nech sa uz nieco zacne robit... A tym nechcem povedat, ze urcite veci sa nemozu vybudovat neskor - napriklad ak v buducnosti bude dost penazi mozu sa postupne dobudovavat. A hlavne ze v dnesnej doprave invalidi cestuju jedna radost - tak radsej nebudeme mat nic, ked tam nemozu byt vytahy...
Noo ja mam pocit ze to na tych uzsich miestach obchodnej bude len na stlpoch na jednej strane.. aj ked neviem iste.. ..mozno len tie stlpy na druhu stranu nedali... ..ale zase na tych sirsich miestach uz su a asi by ich uz inak dali vsade.. ..a na kapucinskej to tiez tahaju len so stlpmi na jednej stane (neviem ci na celom useku ale na niektorych miestach urcite..)
jj to by mohlo byt pekne so stlpmi v strede.. ☺ Ale jak som sa tam dnes pozeral tak myslim ze v strede bude to osvetlenie (ja som si myslel ze to daju po krajoch okolo trate) noo vsak uvidime jak to bude vyzerat a fungovat v reali.. ..ci vobec tie svetla bude caz den vidno..
a k tym stlpom mi este napadlo ze dufam ze nebudu hned cele olepene sprostymi plagatmi lebo to zas bude vyzerat.. ?
Noo mne sa to osobne tiez pozdava viacej na stlpoch.. ..aj esteticky (podla mna krajsie ako krizom draty kade tade od domu k domu.. ale to je asi kazdeho pohlad iny) a aj funkcne (napr. tie opravy fasad atd.) Ale otazka je preco tam pichli take obycajne stlpy a neprahli sa s tym a nedali tam nejake krajsie ked uz to ma byt pesia zona... A inak sa nehovorilo ze ten "cervny koberec" na postovej ma ist krizom cez obchodnu? Tak preco to tam potom v krizovatke medzi kolajnicami zacali dlazdit nasedo? Inak na Kapucinskej je uz novy pristresok.. ..taky celkom zaujimavy iny ako mame zatial ostatne v bratislave.. sa mi paci ze to trochu ozvlastnili.. ☺
No,estetické hľadisko je subjektívna záležitosť,takže ti to nevyvraciam.Ale čo sa týka technického prevedenia,tak nie všetko,čo sa robí vo Viedni,je lepšie než u nás.
Estetické hľadisko? Veď v takej Viedni je všetko na domoch, skoro žiadne stĺpy, vrátane verejného osvetlenia a nikto sa nesťažuje.. Osobne sa mi páči viac keď nie sú stĺpy...
No,trošku ovládam architektúru...Takže v rámci statiky daných polorozpadlín a ich možnej ďalšej rekonštrukcie,je to najlepšie riešenie.Myslím,že aj električkám pomôže,keď bude vedenie namontované na nezávislom telese,než aby sa neustále premontovávalo,alebo aby bolo akokoľvek inak obmedzované v závislosti od stavu,prípadne rekonštrukcií okolitých budov.Nezanedbateľné je aj estetické hľadisko.Neviem sice,či to nejako ovplivní dinamiku premávky,ale keďže v danom úseku sa nejazdí viac než 15 km/h,je to myslím jedno.
Nie sme takí bohatí, aby sme kupovali lacné veci.
- to je ničo, čo by sme mali dodržiavať
Zastavím sa úvahou o elektronike. Je síce pekné, že v New Yorku ich nemajú.
Dispečing, ktorý riadi stanice – dopravný a prevádzkový.
Neviem ako Ti to vysvetliť...
Kamery sú potrebné – niekto hovorí o terorizme a ja by som o ňom hovoril tiež. O bombovom útoku nie, viacej o plynovom a podobne. Kamera nemusí len znamenať len snahu o kontrolovanie masy.
Odolný materiál je aj napriek kamerám potrebný – aby ho nebolo potrebné každé 2 roky meniť.
Elektronika: na to, aby si v skutočnosti dokázal robiť dopravu, ktorá by mala mať prívlastok NDS – pretože stavba týchto rozmerov sa ním musí stať. Je jedno v akom časovom horizonte, ale je potrebné všetky zložky NDS začať robiť rovnomerne.
Informačný systém – koľko klientov príde do stanice a kedy.
Následne máš možnosť vypraviť vlak z prvej stanice, pretože vidíš, že prichádza vrcholový bod náporu cestujúcich – krivka počtu prichádzajúcich ľudí do stanice ti trvalo stúpa. Pri jej poklese dokážeš oddialiť odchod vlakov zo staníc pred ňou.
Každú jednotku máš určitým percentom obsadenú a software Ti generuje najoptimálnejšie riešenia.
Informačný systém Ti dáva podklady pre vypracovanie presných pohybových štatistík – bez ktorých sa síce zaobídeš pri plánovaní dopravných stavieb mesta, ale je presnejší.
Nie sme tak bohatí aby sme kupovali lacné veci:
Každá stanica (aspoň v meste) musí byť architektonický originál – korenšpondújúcim s prostredím v ktorom sa nachádza a vytváraním kontrastov zapadá do štruktúry krajiny, má plnú funkčnosť, vhodné napojenie, skrátka a Bratislavsky neni na ****.
Km rýchlodrážnej električky na Barrandov vyšiel 900 mld. Kč/km.
Nové bežné trate 200 Kč/km
Je pred voľbami a všetci dostali stopku na rozdeľovanie peňazí. Tým si politika pýta peniaze na volebnú a nevolebnú kampaň.
Megabusiness Petržalka sa rozdeľovať tak skoro nebude. Nejde ani o tie nahryznuté 3 miliardy, ale o zbytok pozemkov na radiále.
Vzhľadom na skutočnosť, že len niektorí vedia koľko to bude nakoniec stáť... A nebudem sa čudovať, keď tú električku ešte polovicou navrch preplatíme – v minulosti Appolo, NBS, a spol. Jediná dopravná stavba, ktorá sa mi páči je Japonská Sitina. Sú aj s časom pekne vpredu. Šťastie, že cypersko-slovenská stavebná mafia na to nemá technológie. Sú aj s časom pekne vpredu.
Ak to bude na pylonoch – tak to stavia Doprastav. A urcite ich tam pár bude, takže to bude mať Doprastav, lebo to tu nikto iný nespraví, napriek ponuke od Zipp, Skansky (keby si Doprastav netrúfol), možno Metrostavu. A možno sa sem pretlačí niekto nový, ale nemyslím, že ktokoľvek z vonku by mohol prist s lepsou cenou.
Ešte sa to ani nekreslí a keby to niekto nakreslil cez Nový most, bol by som stastnejší.
Načo pokopávať existujúcu trasu – sme takí bohatí ?
Uši, nohy, ruky, zuby, oči, vlasy, ti odrežem, otrhám, vyškubem, odseknem, aby si pochopil, aké to je sa bez nich niekam dostať a možno potom zabudneš na také kecy - ani eskalátory, ani výťahy.
Sorry, ale vážne som nevedel ako Ti to slušne povedať, že na každej stanici to byť musí.
A v podzemke ako nie je protipožiarna a požiarny systém ?
Ty chceš všetko v prevažnej miere automatizovane a nechceš viac elektroniky ? A za málo peňazí ?
A by si sa divil, aké sú náklady na New Yorkských podzemkách.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133