Reakcia na: Andy #62330:
No,trošku ovládam architektúru...Takže v rámci statiky daných polorozpadlín a ich možnej ďalšej rekonštrukcie,je to najlepšie riešenie.Myslím,že aj električkám pomôže,keď bude vedenie namontované na nezávislom telese,než aby sa neustále premontovávalo,alebo aby bolo akokoľvek inak obmedzované v závislosti od stavu,prípadne rekonštrukcií okolitých budov.Nezanedbateľné je aj estetické hľadisko.Neviem sice,či to nejako ovplivní dinamiku premávky,ale keďže v danom úseku sa nejazdí viac než 15 km/h,je to myslím jedno.
Sommelier
- to je ničo, čo by sme mali dodržiavať
Zastavím sa úvahou o elektronike. Je síce pekné, že v New Yorku ich nemajú.
Dispečing, ktorý riadi stanice – dopravný a prevádzkový.
Neviem ako Ti to vysvetliť...
Kamery sú potrebné – niekto hovorí o terorizme a ja by som o ňom hovoril tiež. O bombovom útoku nie, viacej o plynovom a podobne. Kamera nemusí len znamenať len snahu o kontrolovanie masy.
Odolný materiál je aj napriek kamerám potrebný – aby ho nebolo potrebné každé 2 roky meniť.
Elektronika: na to, aby si v skutočnosti dokázal robiť dopravu, ktorá by mala mať prívlastok NDS – pretože stavba týchto rozmerov sa ním musí stať. Je jedno v akom časovom horizonte, ale je potrebné všetky zložky NDS začať robiť rovnomerne.
Informačný systém – koľko klientov príde do stanice a kedy.
Následne máš možnosť vypraviť vlak z prvej stanice, pretože vidíš, že prichádza vrcholový bod náporu cestujúcich – krivka počtu prichádzajúcich ľudí do stanice ti trvalo stúpa. Pri jej poklese dokážeš oddialiť odchod vlakov zo staníc pred ňou.
Každú jednotku máš určitým percentom obsadenú a software Ti generuje najoptimálnejšie riešenia.
Informačný systém Ti dáva podklady pre vypracovanie presných pohybových štatistík – bez ktorých sa síce zaobídeš pri plánovaní dopravných stavieb mesta, ale je presnejší.
Nie sme tak bohatí aby sme kupovali lacné veci:
Každá stanica (aspoň v meste) musí byť architektonický originál – korenšpondújúcim s prostredím v ktorom sa nachádza a vytváraním kontrastov zapadá do štruktúry krajiny, má plnú funkčnosť, vhodné napojenie, skrátka a Bratislavsky neni na ****.
Km rýchlodrážnej električky na Barrandov vyšiel 900 mld. Kč/km.
Nové bežné trate 200 Kč/km
Je pred voľbami a všetci dostali stopku na rozdeľovanie peňazí. Tým si politika pýta peniaze na volebnú a nevolebnú kampaň.
Megabusiness Petržalka sa rozdeľovať tak skoro nebude. Nejde ani o tie nahryznuté 3 miliardy, ale o zbytok pozemkov na radiále.
Vzhľadom na skutočnosť, že len niektorí vedia koľko to bude nakoniec stáť... A nebudem sa čudovať, keď tú električku ešte polovicou navrch preplatíme – v minulosti Appolo, NBS, a spol. Jediná dopravná stavba, ktorá sa mi páči je Japonská Sitina. Sú aj s časom pekne vpredu. Šťastie, že cypersko-slovenská stavebná mafia na to nemá technológie. Sú aj s časom pekne vpredu.
Ak to bude na pylonoch – tak to stavia Doprastav. A urcite ich tam pár bude, takže to bude mať Doprastav, lebo to tu nikto iný nespraví, napriek ponuke od Zipp, Skansky (keby si Doprastav netrúfol), možno Metrostavu. A možno sa sem pretlačí niekto nový, ale nemyslím, že ktokoľvek z vonku by mohol prist s lepsou cenou.
Ešte sa to ani nekreslí a keby to niekto nakreslil cez Nový most, bol by som stastnejší.
Načo pokopávať existujúcu trasu – sme takí bohatí ?
Uši, nohy, ruky, zuby, oči, vlasy, ti odrežem, otrhám, vyškubem, odseknem, aby si pochopil, aké to je sa bez nich niekam dostať a možno potom zabudneš na také kecy - ani eskalátory, ani výťahy.
Sorry, ale vážne som nevedel ako Ti to slušne povedať, že na každej stanici to byť musí.
A v podzemke ako nie je protipožiarna a požiarny systém ?
Ty chceš všetko v prevažnej miere automatizovane a nechceš viac elektroniky ? A za málo peňazí ?
A by si sa divil, aké sú náklady na New Yorkských podzemkách.