Reakcia na: drink #61744:
skus si tipnut ... ked celkovo bude treba odhadom asi 8-9 miliard ? na projekt filialka je uz plus minus vyclenych v ramci obdobia 2007-2013 asi 20 miliard korun
Re #61737 citelis: ono to bolo aj o (ne)schopnosti urobit tender tak aby nebola obmedzena dlzka .. mozno by za len mierny doplatok boli 18m CNG
aquila
momentalne ma BA vyclenenych len 1,5 miliardy na elektricku, za to nenakupia ani tych planovanych 20 garnitur ....
hlavne ze uz 2 roky mesto zbytocne plati uroky za 3 miliardovy uver ...
dopadne to ostatne ako vzdy, kupi sa dalsi typ autobusu v serii tak zo 20 kusov, nejake veci sa zase vyplieskaju na zbytocnosti a aj tak rychloelektricka bude ta dam ...
nehovoriac o fakte, ze ficko BA neprispeje nic, kedze tam nema priblbly elektorat ...
---
Mesto Bratislava má dlh 5,6 miliardy
Mesto je v súčasnosti úvermi zadlžené na 149 miliónov eur, čo je asi 5,6 miliardy korún. Ako povedal Peter Zapletálek z magistrátu, mesto spláca dva veľké úvery. Od Istrobanky získalo v auguste 2003 úver 2,5 miliardy korún. Mesto sa zaviazalo splatiť ho do konca júla 2008. V decembri 2004 získala Bratislava od Dexia banky Slovensko úver vo výške 3,1 miliardy korún. Konečná splatnosť je do decembra 2011. Mesto sa zaviazalo použiť tieto peniaze na priority - najmä dopravné stavby a opravy pamiatok. Na vybudovanie rýchloelektričky je z týchto peňazí viazaných asi 1,5 miliardy korún.
Podľa Zapletálka bola úverová zadlženosť mesta najvyššia v roku 2004, keď k úveru od Istrobanky pribudol druhý. Po prerátaní podľa vtedy platného kurzu to bolo 5,9 miliardy korún.
Mesto vlani hospodárilo s prebytkom 235,4 milióna korún. Ako povedal námestník primátora Branislav Hochel, ušetrená suma pôjde na dostavbu Mosta Apollo a ukončenie asanácie PKO.
V porovnaní s rokom 2004 získalo mesto vlani na daniach o takmer 1,2 miliardy korún viac. Viac sa napríklad podarilo vybrať na dani z ubytovania. Mesto predpokladalo, že získa 40 miliónov korún, podarilo sa však vybrať 42,2 milióna korún. Výdavky na rok 2005 boli plánované vo výške 6,56 miliardy, reálne mesto použilo 6,4 miliardy korún. Napríklad Dopravný podnik Bratislava stál mesto 1,2 miliardy korún, z čoho sa takmer 133 miliónov použilo na oddlženie. (sita)
[25. 5. 2006]