to toz´tahovanie je založené na samostatnejšie fungujúcich mestských častiach - opak centralizácie v jednej (troch) častiach - v prípade BA to je Staré mesto (kde sa toho už stavať veľa nedá) a jeho tlak na časť MČ Ružinov a MČ Nové Mesto. Tým urbanistickým rozťahovaním vznikajú možnosti na lepšie členenie jednostlivých zón - kultúrnych, administratívnych, štátosprávnych, obytných, priemyselných atd. - ich kumulácie a vzdušnosti - neprecpanosti a rýchlej prepravy medzi nimi.
Električková trať je jedným z predpokladov dopbrej dostupnosti. V okolí ASMN by bolo vhodné zaviesť električku po takmer všetkých trasách súčastných trolejbusových liniek. Urbanistické riešenie tejto oblasti by malo vychádzať aj z tohto riešenia. A ja som idealista, s Eurosocializmom na večné časy a ten park by tam mohol vzniknúť rovnako ako to shoppingcentrum. Miesta je tam habadej na prvé aj druhé. Najma, ked k tomu rátam cvernovku, ktorú čoskoro zrovnajú so zemou. No a moja vzdušná predstava o vymakanej galérii moderného umenia je taktiež geniálna.
Ak si tu niekto myslí, že sa bude MHD zlepšovať pre nás - od Rače po Čunovo a od Biskupíc do Devínskej tak sa veľmi mýli. Je nás málo na to, aby sa niekto nad touto skupinkou zamýšľal natoľko, že by sa jej jazdné časy mohli dramaticky zlepšiť. Na to peniaze nie su - ale nahradit dotovanu hlupost - zachadzanie SADiek na Nivy a odstavit ich pred mestom vytvorí platformu na prepravu týchto zákazníkov lepšie rýchlejšie = nákup električiek, trolejbusov, kdežto SAD by v najbližších rokoch kúpil velke a smradlave, = výstavba električkových tratí. A mnoho dalsich prekvapeni v tom.
Pokial nevzrasti objem dopravy - počet cestujúcich pre MHD, nebude sa nič stavať ani zlepšovať. Rovnica jasná ako facka.
http://www.joj.sk/archiv/?pid=3719
Príspevok v TN TV JOJ - "Zrazené dieťa - nebezpečné ostrovčeky". Len tak mimochodom, v úvode je vyobrazená košická KT8D5 #525...
Asi som trochu unavený, ale niektoré vetičky mi akosi nedávajú zmysel. Mohol by si, prosím, vysvetliť, čo si mal na mysli pri formuláciách:
"takzvané rozťahovanie mesta zlepšovania jeho dostupnosti" ???
"Časť by prepadla v prospech výstavby bytov a administratívy, aj vzhľadom na riešenie električkovej trate záhradnícka, svatoplukova, mlynské nivy dostojevského, zóna pribinova, šafárikovo námestie." ??? Aký súvis má potreba výstavby administratívy a riešenie električkovej trate?
"Úroveň intenzity MHD v Bratislave nie je dosiahnuteľná súčasnými cestujúcimi." ???
A pokiaľ ide o mestský park, ak by sa aj AS čiastočne zredukovala alebo hoci úplne zrušila, jediný park, ktorý by tu vznikol, je shopping park. Snáď nie si taký naivný, že by si si myslel, že by tam niekto zasial trávu a vysadil stromy, namiesto toho, aby zastaval každý centimeter plochy, ako je to v tomto pseudoveľkomeste zvykom?
Skús ísť niekedy ráno, aleo poobede na Patrónku a uvidíš, že ich nie je tak málo. A najviac ma fascinuje to, že z Patrónky idú tie SAD busy poloprázdne na Nivy a do 21 nastúpi možno 30 % všetkých čakajúcich a ľudia sa potom v buse tlačia ako sardinky.... To je tá úžasná BID. ?
"Vieš koľko modrých autobusov je v križovatkách bratislavy ? A keď vznikne zápcha, sú v nej výrazným miesto zaberajúcim elementom a v bežnej prevádzke časovou stratou pre ostatné formy dopravy ?"
Trošku zovšeobecňuješ. To sa týka možno pár križovatiek v okolí Mlynských Nív (najmä Svätoplukova-Mlynské Nivy-Prievozská-Košická), ale inak v ostatných častiach mesta nemám ten dojem.
dnes ich montovali aj na Molecovej od kaktusu ku krizovatke s Janotovou
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
KLF