"medzi tieto prejazdy patri predovsetkym odbocka na Ahoj, popr. odbocka z Trnavskeho myta poza dom oborov." neviem ci to bude tym ze mam za volantom najazdeneho o hodne viacej ako ty (viac nez 100k km), ale zrovna tebou menovane krizovatky nie su problematicke na prejazd aj bez toho aby si sa musel nasapat do kolajiska pokial krizovatku opustit nemozes... (obvzlast ta prva - pokial mas vazne problem sa tam dostat, tak ti moze pomoct aj nedaleky semafor ktory pravidelne zastavi premavku z protismeru a mozes kludne prejst) - ono na tych krizovatkach mas totizto na odbocenie vlavo vyhradeny jazdny pruh a teda mas kde cakat kym mozes prejst; skor by som pochopil ak by si mal problem s prejazdmi na ruzinovskej, kde by si trcal v lavom (rychlejsom) priebeznom jazdnom pruhu a neaky expert by ta tam mohol sejmut....
"mimoriadne tazka krizovatka je aj, ked odbacas z Ulice pri starej pracharni do prava... tam by to bolo narocne prejst na jeden kraj aj keby tam eliny neboli..." a
"este by ma zaujimalo ako by ste riesili situaciu za volantom IGK ak by ste vychadzali z vedlajsej cesty na cestu rozdelenu elektrickovym pasom, pricom by ste chceli odbocit do prava a prave na tej strane by bola kolona... mna osobne nenapada nic ine ako ist na elektrickovy pas a drzo davat najavo ze vzhladom na kolonu by sa malo zipsovat... neviem si totiz predstavit, ze by som stal pred krizovatkou a cakal kedy si ma niekto v kolone vsimne..."
teba by som na ceste stretnut nechcel, teda urcite nie na krizovatke rovnocennych ciest ked si pleties lavu a pravu stranu :-B
Chcel by som sa spytat kto by sa ku mne a dvom chalanom odtialto pridal do party na chytanie writerov...Ak mate zaujem /nas vek priemerne 14rokov/ napiste mi na mail tomassamko@pobox.sk ...Dakujem /pardon za OT/
Z toho clanku som vycital dobre bludy...Zjavne ten clovek nikdy na takom kolose nejazdil...Ale co sa tyka agresivity vodicov mal v niecom pravdu s E499,3056 som sa pred par dnami s niecim takym stretol...Len tak prisiel do B-cka a nadaval nam a ze nech vypadneme...Atd. som si myslel svoje...
Re #60650 M5O: JA som sa bol zviest v obidva dni a na oboch vozidlach som mal funkciu..
Re #60689 BMEŽ: To len jeden vodic nemal ,bol tam neplanovane...
All :Uz viem ake ste to mali ked som forum floodoval hovadinami ja...Kua sak to sa neda citat...Nezmyselna debata...
mam najazdene menej ako ty... mozno takych 1400km, ale pravdu povediac, v praxi sa tak ako si popisal (dat prednost elektrickam a sucastne vozidlam), prejst jednoducho nedalo..
pokial ide elina, je to ok, ale v pripade ze nejde, tak som na ten prejazd musel ist... pretoze
1) auta v opacnom smere ta nevidia a ak ta vidia, tak na teba kukaju ako na vola... pochybujem ze ked knedlikujes 60kou po vajnorskej, tak pozeras do smeru oproti, ci tam nahodou necaka nejake auto (skor nastane pripad, ked sa nejaky drzan pichne pred teba).
skor sa mi podari prejst ked sa pripomeniem... a ked som na druhej strane pripadu, skor spomalim na 40 a zablikam, nech ten co sa na tom elinovom prejazde tlaci, prejde.
2) ak by som tam aj stal, tak auta za mnou, vzhladom na to ze zmyslaju tak ako ja v bode 1) by na mna pustili trubkovy pochod preco stojim ked nemusim (nejdu eliny)
medzi tieto prejazdy patri predovsetkym odbocka na Ahoj, popr. odbocka z Trnavskeho myta poza dom oborov.
mimoriadne tazka krizovatka je aj, ked odbacas z Ulice pri starej pracharni do prava... tam by to bolo narocne prejst na jeden kraj aj keby tam eliny neboli...
proste zhrnutie> obcovanie cez elektrickovy pas v meste je komplikovane. Hoci sa da prejst na jeden krat, bezpecnejsie je to prejst na dvakrat a vyuzit elektrickovy pas ako "pomocku" -> no soferi by mali byt tak tolerantny, aby neobmedzovali elektricku /teda na pase stat len vtedy ked je dostatocne daleko.
Zaroven by vodici elektriciek mohli by tolerantnejsi voci vodicom IGK a kedze sa kazdy raz za cas myli, nemuseli by hned pustat zvoncek na plne gule
a vsetko to hlavne zavisi od tolerancie medzi IGK - ja by som napr nikoho nenechal drzo cakat na prejazde elin, ale pustil ho...
/mimochodom v zime som zazil, ze vodicka eliny zvonila na auta, ktore isli subezne s nou (a stali v kolone), aby pustili auto, ktore sa chcelo zaradit do kolony, no kedze ho tie auta nechceli pustit, ostalo vysiet na trati pred nasou elinou.
este by ma zaujimalo ako by ste riesili situaciu za volantom IGK ak by ste vychadzali z vedlajsej cesty na cestu rozdelenu elektrickovym pasom, pricom by ste chceli odbocit do prava a prave na tej strane by bola kolona... mna osobne nenapada nic ine ako ist na elektrickovy pas a drzo davat najavo ze vzhladom na kolonu by sa malo zipsovat... neviem si totiz predstavit, ze by som stal pred krizovatkou a cakal kedy si ma niekto v kolone vsimne...
Ešte k tym historickym elek. je zaujmavé ze takúto prezentáciu mesta a Dopravného podniku nevedia zabezpečiť kompletné uniformy pre sprievodcou týchto elektičiek súprav ktoré sú pýchou DP a mesta BA (38+135)
Bratislavský rozchod chudák za to nemôže. Skôr by som sa pozrel na bratislavské trate. Keď som sa v Rakúsku povozil napríklad v Linzi, tak som bol doslova šokovaný (v dobrom slova zmysle) a to tam majú dokonca atypickú 950tku
Máš vodičák? Ja ho nemám dlho (ak nerátam autoškolu, najazdil som vo vlastnom IGK necelých 3000km) a podobné myšlienky ma pri jazdení v praxi veľmi rýchlo prešli.
Ideš po ceste a chceš sa otáčať cez električkový prejazd. V prvom rade si uvedom, že električka má prednosť. Pokiaľ ide električka, tak podľa predpisov by si sa mal zaradiť k ľavému okraju, vyhodiť blinker a poslušne čakať. Keď sa tam natlačíš a ide električka, tak je to defacto nedanie prednosti (bez ohľadu na to, či sa jedná len o obmedzenie, alebo aj ohrozenie).
Takže vezmime si to takto, že sa tam natlačíš a stále chodia IGK, ktorým musíš dať prednosť. Prdelou ale stále vytŕčaš tramvaji. Ja to chápem tak, že si vošiel do križovatky bez toho, aby si sa mohol na jej konci plynule zaradiť do premávky. To je takisto neprípustné, i keď mnoho vodičov IGK to má v obľube.
Predpisovo správny postup by mal byť nasledovný: Natlačiť sa k ľavému okraju, vytočiť k priecestiu a dať prednosť električke A ZÁROVEŇ autám. Keď si na ceste, zastavíš a dávaš prednosť pri odbočovaní doľava, vodiči za tebou ťa majú možnosť obchádzať po pravej strane. Samozrejme ako vodič IGK by si mal v rámci spolupatričnosti blikať v dostatočnom predstihu a nie až vtedy, keď stojíš na priecestí.
Ak to môžem zhrnúť. cez priecestia chodím s IGK veľmi nerád. V praxi sú to najmä priecestia na Ružinovskej, kde je medzi traťou a cestou kúsok miesta a je tam dvojprúdovka, takže ma môžu záujemcovia o rýchlu jazdu v druhom pruhu bez problémov obísť. Postupom času od autoškoly si však čoraz viac uvedomujem, že si netreba všímať rôzne blikania a trúbenia. Závisí od toho, na aké prípady narazím. Niektorí psychopati vo Fóbiách HTP ma dokážu vytrúbiť aj za to, že som si dovolil zastaviť na červenú, keď sa "ešte dalo prejsť". Podobní vodiči ma ale po svižnejšom štarte predbiehajú, keď ustálim rýchlosť na predpisových 60km/h a to všetko len preto, aby ma mohli na ďaľších svetlách (to, že je zelená vlna rátaná na predpisovú rýchlosť akosi nepochopili) blokovať rozjazdom z križovatky. Blbé je akurát to, že trúbič s trojválcom ma defacto blokuje. Rovnako tak nemám žiadny prínos z jeho pomyselného víťazstva nad fyzikou, keď si po dvojprúdovke hrdinsky práši 80tkou, ale vďaka tomu, že ma blokuje na zelených vlnách mám spotrebu po meste hriešnych 10/100.
Si si istý tým rokom zrušenia AS na Ameriskom námestí - 1982? Lebo mne sa to nejako nezdá. Mne sa zdá že bola zrušená oveľa skôr (70-tych rokoch) a jej funkciu potom prebrala AS na Bajkalskej až pokiaľ nebola ASMN. Skús to niekde zistit presne aj ja by som to veľmi rád vedel ?
Uvedomujem si, ze Zahorska je este BA-IV. Mohli hranicu este potiahnut par km. Viem, ze do Chorvatskeho Grobu je to 3. pasmo a vyssia tarifa,mohli by to tak spravit aj v Marianke. Je tam pekne a hodilo by sa to aj pre turistov (prechadzka z Race do Marianky alebo Zahorskej je fajn
Nemusíte ihneď všetci súhlasiť, ale cesta tou istou električkou (T3 a spol.) na 1000 mm Bratislavskom rozchode je menej pohodlné. Čo je pravdepodobne dané konštrukciou, kde primárny bol 1435 mm rozchod.
1000 mm T3 električka chodí viac zo strany na stranu a celková stabilita je nižšia. Na druhú starnu sa mi zdá pohodlnejšie prechádzanie výhybkami a zákrutami.
No máš pravdu, že u nás je na cestách niekedy až prehnaná agresivita. Ale na druhej strane tá anglická [alebo britská? -TransportDF ?] ktorú popisuješ sa mi nepáči. Ak sa niekto očividne chová ako magor tak je podľa mňa správne ho na to dôrazne upozorniť.
? Napríklad taká dilema - zvukové výstražné znamenie sa má použiť len v prípade nebezpečenstva. Ale keď niekto zaspí na semafore nemám naňho trúbiť, keď ohrozuje plynulosť premávky, zdržuje ostatných a vlastne aj seba?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp