Ale kde máš v dojazdovej 201 napísané, že N NEJDE na hlavnú stanicu? Nikde. Ten, kto nepozná mesto, sa blbo zorientuje. A neveril by si ako niektorí ľudia mesto nepoznajú, hoci tu dokonca bývajú aj 10 rokov... A takisto tí, čo nevyužívajú MHD pravidelne. A ako tu už mnoho ľudí hovorilo, práve ich treba bez problém doviesť do cieľa cesty. Nemyslím si, že argument, že sú vo vozidle displeje s nasledujúcou zastávkou by mal byť dostatočný na obhajobu terajšieho označenia dojazdových spojov.. Ešte by som bol ochotný akceptovať, keby to bolo ako v Ostrave, že sa vypisujú dôležité body na trase. To je predsalen lepšie ako to čo je tu.
tesne za vodicom je asi 10 cm pod stropom taky display ktory ukazuje nasledujucu zastavku..viem ze nie kazdy spoj ho ma ale uz pri nastupe by sa mal cestujuci pohladom informovat kam ta linka ide..
Inak, este by ma zaujimalo, co je s vozmi #1200 a #1201 - viem ze prvy je skoro rozobraty, ale co ten druhy.... preco ich DPB neposle aspon na prestavbu na plyn... ved tieto vozy su celkom cenne, uplne idealne na vikendove linky (napr 28) alebo 37 alebo 43 ....
Pohľad z vozidla poskytuje pohľad o tom, kde sa nachádza vozidlo teraz, ale to má jednu chybičku.. Bežne potrebuješ vedieť, kam vozidlo ešte len pôjde a nie že keď odbočí mimo trasu, tak zistiť, že odbočilo.. To je už neskoro, nemyslíš?
To je dobrý nápad. A hlavne by som v tom spravil jednoznačný a jasný systém, a ten systém potom popísať v informačných materiáloch pre cestujúcich. Lebo to písmeno by zo začiatku nikto nechápal.
myslim ze vozidla mhd su vybavene priehladnymi oknami ktore poskytuju prehlad o mieste kde sa cestujuci nachadza..jediny problem moze vzniknut pri turistoch..
Navrhol by som za cislo linky pridat pismeno, tak ako je to v Kosiciach alebo v Presove, ak sa niektore spoje lisia od kmenovej linky, tak maju pridane pismeno, napr. 32A, 34S a je hned jasne, ze ta trasa sa v niecom lisi od zakladnej trasy.
cestujuci su blbi, pretoze necitaju... kto cita, nie je blby a trafi tam kam chce...
jedina vec, ktoru by som na trasnparentoch zmenil je
1) zobrazovanie mestskej casti (okrem elin)
nie "Volkswagen 2" ale "Devinska Nova Ves - Volkswagen 2"
2) na vnutornom > viac okrem nasledujucej zastavky aj dalsie dve, co nasleduju po nej... aby cestujuci mohli skor zistit polohu nasledujucej zastavky voci ostatnym zastavkam linky....
napr. na 21ke svieti "Patronka"... neviem ci stoji na Mokrohajskej alebo nie...
ak by tam svietilo "Patronka" a "dalej nasleduje Mokrohajska" tak by som vedel, ze ci, ked sa chcem dostat na Mokrohajsku, mam vystupit na Patronke alebo mi staci ist na Mokrohajsku
Podľa mňa je zavádzajúce, keď spoj nejde až po konečnú po trase tej linky, ktorú má zobrazenú. Neuznávam napr. 201 Amfiteáter, to nie je 201, pretože to nejde na hlavnú stanicu. Taký spoj by som nejak odlíšil, napr. v Linzi to robia hviezdičkou, to je celkom vhodné. Keď si už človek zvykne, že hviezdička znamená nejakú takúto "zmenu trasy", nebude taký prekvapený, keď ho tá 201ka neodvezie na tú stanicu.. To, že tam je Amfiteáter predsa automaticky neznamená, že na hlavnú stanicu nejde.
Jednoznačne je logickejšie dať napr. teraz L 9 z KV do Juráku ako L 4 po Jurajov Dvor. (aj tak jazdia určité spoje L 4). Predsa vlk nerozlišuje a je mu úplne jedno či ide vozom z L 9, ktorý končí, alebo s vozom z L 4, ktroý končí. Ale v DPB je to tak, že sa to nedá.
S tým nesúhlasím, veď čím "blbší" človek je, tým mu treba v takých veciach poskytnúť viac informácií.. Keby sa vozili len géniovia, tak by nemuseli byť na zastávkach CP, a spoje by sa mohli označovať kľudne aj nejakým zašifrovaným kódom dynamicky generovaným podľa polohy zastávky a času..
No, moj nazor je, ze vzhladom na to, aku obrovsku linkovu redundanciu tu v E trakcii mame, by bolo z pohladu cestujuceho prirodzenejsie oznacit to ako linku, po trase ktorej to ide, cize 9 po Vinohrady ako 5. Ale za este rozumnejsie by som povazoval oznacenie X5 (prip. X9), kedze to nejde celu trasu ako dana linka, ale konci skor.
No suhlasim ze "bolo by to bars zlozite" pri ratani kilometrov, a mozno aj pri programovani...
Ale v kazdom pripade si myslim, ze v sucasnom stave tuto vec nema zmysel riesit. Najprv treba totiz postavit z brusu nove linkove vedenie s vyrazne mensim poctom liniek a s tym, ze sa v nom rata aj s potiahnutim vybranych liniek do Petrzalky (aby sa po jej dobudovani nemuselo znova prerabat). Potom, ked bude nove linkove vedenie, ma zmysel sa zamyslat nad tym, ako budu oznacene dojazdove spoje konciace vo vozovniach
Hoci, kedze nove linkove vedenie este urcite rok nebude, ako provizorium pre dojazdy by som sa dovtedy priklanal k oznaceniu X9 a pod. Cestujuceho totiz tym donutime precitat si aj zvysok transparentu, kedze zvycajne nebude rozumiet, co je tym X9 myslene
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jsk