Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ROZVOJ TROLEJBUSOV

No podľa mňa bez trate na Novom moste nemá zmysel trolejbusy do Petržalky ťahať. Ale nevidím žiadny dôvod prečo by na Novom moste troleje nemohli byť. ❓
Na druhej strane si myslím, že sú iné priority (električka do Petržalky,) a kým dôjde k realizácií, tak koncepcia gumokolu s tykadlami bude už dávno vyhodená na smetisku dejín. ?
Skôr by som videl reálnejšie tú Vlársku, Lamač a teoreticky Trnávka - Zlaté piesky.

Ozaj a neviete, kedy bude ten toľko ospevovaný, 7 rokov pripravovaný územný plán konečne prijatý? Sa hovorilo o prelome 05/06.
Reakcia na: SZKV #56722:
Tak prepáč, asi som to ja poplietol. Si pisal, ze "Hovořím z vlastní zkušenosti člověka, který velkou část mládí prožil nad (odlehlou) stanicí metra a nesčetněkrát mě ta unifikace spojení štvala!" Cely prispevok bol o Bratislave a bolo z neho patrne, ze posledna veta s tym suvisi. No a odlahla stanica metra v bratislavskom slova zmysle mi pride ako rozostavane depo bratislavskeho metra v Janikovom Dvore na konci Petržalky. Tak som myslel, ze si tam byval. ? Ale k veci:
1.presne tak-rychlst a flexibilita, daco take, co moze konkurovat IGK, preto preferujem v BA povodnu myslienku a prerusenu stavbu metra zo socializmu alebo pri najhorsom daku rychloelektricku ale v centre pod zemou a na radialach segregovanu ako metro, ziadne prejazdt IGK cez trat, ziadne samafory. Ono, pokial nebude terajsia zamyslana petrzalska rychlodraha v centre pod zemou v trase metra linky "B", tak spojenie napriklad s Hl. st. bude stale pomale a stale sa oplati ist pomalobusom cez preplnene cetrum po Novom Moste. Viem ze tazke metro ako tu malo byt a ake je napriklad v Prahe alebo Sofii, tu uz nebude, asi ani lahke nie, je to drahe a vzhladom na to, ako sa k tomu stavia stat, ktory nechce poskytnut vladne garancie ani na elektricku tak neviem, neviem. Kazdopadne, ak by sa tu spravil daky hybrid ako je v Stugarte alebo napriklad v Los Angeles, tak nemam s tym problem. Problem je, ze sa ma vybudovat iba elektricka po Safko, kde aj tak z zapche zostane trcat a nebude ziadnou konkurenciou IGK, pokial sa to nezahrabe v centre. Problem je aj to, ze sa uz zacina petrzalska radiala zacina zvrhavat na pozemnu, typu ruzinovska radiala, napriek tomu, ze sa hovorilo aj o estakadnom alebo polozapustenom variante. Uvidime, ako sa napokon rozhodne.
2.Pohodlie a komfort, ano, urcite. Myslienka metra sa zdegenerovala na akusi elektrickovu radialu a dokonca sa zacalo hovorit o tom, ze zo zaciatku by tam jazdili iba elektricky K2S, opat dalsie trvale provizorium?Ale inak budme radi za tie Solarisy a nove 25Tr-ky co dojdu a na to, kolko sa robi GO, trolejbusy sa davaju robit, elektricky ci uz T3P alebo K2S a pod.
3.Pokial clovek nema robotu 3 zastavky od domu, ale musi cestovat do inej casti, je viac ako pravdepodobne, ze MHD je prevazne vzdy lacnejsia. Amortizacia vozidla+olej+palivo+poistka...elektricenka je vzdy lacnejsia. A v zapche castokrat stoja vsetci spolu, aj MHD aj IGK. Pravda, stat v tlacenici alebo pekne v aute je rozdiel, ale aj financny. Takze kto ma na auto,nech neplace, ze MHD je draha, lebo auto byva castokrat drahsie, ide len o to, ci chceme za pohodlie a lenivost platit. A nikde na svete nikdy nebude taky komfort v MHD ako je v IGK. Ale suhlasim. Ja by som do centra zaviedol mýto, ako je to napriklad v Londyne a dobre by som priostril parkovne, aj tak ma BA jedno z najlacnejsich parkovnych v ramci SR a to je Hl. mesto!!!
Reakcia na: 81-71 #56703:
...ono je to vlastne zazrak, ze tie 280-ky nielenze este nastartuju, ale ze vobec po dvakrat prekrocenej dobe zivotnosti este stale drzia pokope: 1) pri tej "udrzbe", co sa im dopriala za tolke roky, 2) pri "kvalite" bratislavskych ciest, 3) pri zaobchadzani niektorych vodicov s nimi, povedzme si otvorene... Dnes napriklad rano z Holicskej vynechali asi 3-4 spoje linky 68 a potom isiel akurat ten spoj s Ik280. ?
Reakcia na: AAA #56721:
Osobne by som bol tiez za t-busy miesto sucatnej NS L93, i ked chapem, ze by bolo dost drahe natiahnut tolko km trolejov a nehovoriac o tom, ze by sa museli postavat stply na Novom Moste a uz vidim tie kuvicie hlasy, ktorym by sa to nepacilo. ?
Reakcia na: 81-71 #56719:
Sorry, na mě musíš trochu pomaleji, teď v Bratislavě nejsem a kdo si má ty tisíce názvů zastávek po celé EU pamatovat, že? Kde ten Janíkov Dvor přesně je?
Jinak v Bratislavě jsem delší dobu nebyl nikdy (max. délka pobytu 2 dny), ale když tam jezdíš několikrát ročně 5 let a neděláš tam nic jiného, než se vozíš MHD, tak leccos vidíš.
Ale prostě existují základní pravdy, platné všude- cestující po MHD vyžaduje 1) rychlost (není dobré, když to MHD trvá několikrát déle než autem), 2) pohodlí (co nejméně dlouhých přestupů a pokud možno si sednout) a 3) nízkou cenu (pokud je MHD výrazně levnější než auto, může být tento faktor významnější než zbývající dva). Pokud toto MHD neposkytuje, lidé chodí v lepším případě pěšky nebo na kole, v horším si vozí ctěné pozadí v autech (diktát pavlače, kdy někteří jedinci do "socky" prostě nevlezou, neb jsou "něco víc" teď opomíjím). A Bratislava je velké a historické město, takže když vyžene své obyvatele do aut, bude mít těžké problémy a bude stát astronomické miliardy EUR tento vývoj zase zvrátit (kdo si na auto zvykne, do MHD se nerad vrací). A příklad některých měst ukazuje, že něco pro zdokonalování MHD se dá dělat v podstatě vždycky, chce to jen používat zdravý rozum a držet se při zemi.
Reakcia na: tr3mp #56720:
To je škoda, že sa s t-busmi nepočíta na Novom moste, lebo by sa tam hodili.
Reakcia na: SZKV #56714:
Návrh je približne takýto:
- NS cez Starý most, alebo tunelom popri ňom
- trolejbusy cez Apollo v relácii Petržalka - Ružinov a Petržalka - Nové mesto
- autobusy cez Prístavný, Apollo, Nový most a Lafranconi
- konkrétne cez Nový most spojenie autobusmi z Panónskej a Rusovskej minimálne pod most, myslím, že nejaká tá linka aj na Zochovu a (tuším) Kollárovo nám. Spojenie na Kramáre buď NS + trolejbus alebo (zo západnej časti Petržalky) autobus + trolejbus. Nie je mi jasné, prečo nie trolejbusy na Nový most, snáď konštrukčné problémy? Voľakedy tam ešte neboli stĺpy s osvetlením (snáď kvôli kazeniu siluety mosta), tak nebolo na čo zavesiť drôty. No stĺpy už sú (aj keď zrejme nevyhovujúce), no princíp tohto dôvodu padá - akurát v návrhu ÚP zo zotrvačnosti zostáva. No možno je príčina v niečom inom.
Reakcia na: SZKV #56714:
Ty si byval pri Janikovom Dvore? ☺
Reakcia na: 81-71 #56715:
Nikdy sa to tu tak nerobilo, co na tom, ze v zahranici hej, tu sme doma a tak nedajboze, ze by nieco fungovalo...
Reakcia na: tr3mp #56713:
ved to keby som si pamatal, skoda, ze som si to nepoznacil, podaktore clanky proste clovek preleti a zabudne na ne ? Ten Lamač neviem či by sa realizoval v takej podobe, pretoze ono to bolo riesene aj dost s ohladom na planoveny velky nemocnicny komplex, ktory ako vieme, tam uz asi na 70% nebude...uvidime, ale kazdopadne by sa to zislo.
Reakcia na: 81-71 #56709:
Nuž, ja som samozrejme myslel úsek Einsteinovej, kde MHD premáva (Viedenská - Panónska) a tam premáva spojov viac než dosť. Určite rádovo viac ako na niektorých iných navrhovaných trasách.
Reakcia na: si #56711:
To nemoze byt taky problem urobit tu otocku az na Rivieru oproti pozitivam ktore by z toho plynuli a ake negativa z toho plynu v tomto navrhu...myslis, ze krizovanie tak narocne na realizaciu?
Reakcia na: tr3mp #56707:
No právě- já tam vidím nedobrou snahu donutit Petržalčany jezdit metrem (kdyby bylo). Kdo nebude chtít použít "krtka", bude to muset objet přes Košický most a kdyby se to celé realizovalo, tak dost pochybuju, že by zůstaly zachované ještě autobusy!
Přesně to je jeden z důvodů, proč považuju tramvaj za lepší řešení: jednak je to podstatně levnější než metro a druhak je méně kapacitní, takže nebudou tlaky na převádění veškeré frekvence za každou cenu! Faktem totiž zůstává, že lidé ke spokojenosti s MHD potřebují co nejrychlejší a nejpohodlnější dopravu za svými potřebami- což při bratislavské velikosti nemusí vždy znamenat dopravu do centra! A třeba na Kramáre budou potřeba autobusy vždycky (tramvaj tam není a trolejbusem přes Košickou se tam okružně nikdo vozit nebude) a určitě je takových relací víc. Hovořím z vlastní zkušenosti člověka, který velkou část mládí prožil nad (odlehlou) stanicí metra a nesčetněkrát mě ta unifikace spojení štvala!
Reakcia na: 81-71 #56706:
"Ale ja som cital o takomto postupe ..." - Kde si to čítal?
"No a za perespektivne by som videl aj trolejbusy do Lamača" - To by som prijal aj ja, no perspektívne by bola zaujímavá nielen trasa po Lamačskej a Hodonínskej na Podháj, ale aj z Rázsoch cez navrhovanú zónu Nový Lamač a Cestu na Klanec, takže by vznikol okruh 🙂
Reakcia na: 81-71 #56710:
Ono, ak sa kupi take mnozstvo trolejbusov s pomocnym pohonom, staci ak ti vypadne jeden,nedajboze dva a je to...takto by tam kludne dotiahli daky bez pomocneho pohonu a nebol by problem. ?
Reakcia na: 81-71 #56710:
na moste ale nemas trolejove krizovanie s elektrickou....
Reakcia na: si #56708:
Mas pravdu, ale ved si zober, ze mesto ma strasny problem s 200 metrovou otockou na Riviere a koli tomu sa omnoho viac veci komplikuje. Na Dlhačoch je problem s 200 metrami a ty chces 2 km? Keby spravili ti barani otocku na Riviere, tak v pripade dakej poruchy alebo tak, by mohli dotianut aj bezny trolejbus bez pomocneho pohonu a bezproblemov by mohol kruzit Riviera-Kuklovska. Setria tam, kde to je najmenej potrebne...a s mostom Apollo som pocul dake reci, ale neviem co je na tom pravdy, ze vraj tie stlpy su dako slabo uchytene...neviete dakto daco o tom?
Reakcia na: tr3mp #56707:
Podla mna to na Einsteinovej nieje navrhnute preto, ze po nej nejazdi moc spojov. Ovela podstatnejsie su take zastavky,kde ti stoji osem liniek a pod., v miestek kde je vacsia zataz na zivotne prostredie z autobusov. Nemoze to byt preto?
Reakcia na: 81-71 #56706:
zaujimave...
kedze na kosickom moste su pokial dobre viem osadene uz aj stlpy vhodne pre trolejbusovu trakciu tak myslim ze je totalna blbost potiahnut o 2 km menej trakcneho vedenia a prehanat to tadial na naftu... (myslim ze cena tych 2 km trakcneho vedenia (+nosne lana a/alebo vylozniky) by stale bola hlboko pod rozdielom ceny na vozidla s pomocnym pohonom...)
Reakcia na: SZKV #56705:
Tá mapka je podľa konceptu územného plánu, v súčasnosti sme vo fáze návrhu územného plánu, no čo sa týka výhľadu trasovania trolejbusovej siete, zásadné zmeny tam nie sú. Celé to totiž počíta s nosným systémom v trase Petržalka - Hlavná stanica, čo by malo (podľa predpokladov) výrazne odľahčiť nároky na Nový most. Trolejbusy sú teda koncipované len ako napájač k metru. Či je to správne, hodnotiť nebudem.
Inak zaujímavé na tom návrhu je aj to, že trolejbusové trate nie sú navrhované na Einsteinovej a Panónskej.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.