Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tomas1 #56454:
To je pre bus na 100%

Re #56459 Richie: Myslis ze jedine na 1435mm rozchode mozu byt pekne eliny?

Re 81-71: "Tento rok by mali prist prve 5-clankove vozy na testy v ramci medzinarodneho tendra,ktory by mal DPB vypisat" - vie nikto kedy by mali prist a co to zač bude?

Ked uz sa tu hovori o tych rozchodoch kolajnic.... aku rozchod maju v ukrajine?

Re #56498 fobust: Typujem 1000mm.

Re #56511 mack: Co ti loool ty kokos, sak to tam prevalcovalo hadam vsetkych na tej zastavke vlavo.
Dovolte mi na zaciatok povedat, ze to co som vymyslel, je dost sialene, ale je to natolko sialene, ze by to nemusela byt az taka blbost.

Elektricka, ktora poleti na Safko vlastne malo riesi, podobne ako autobusy tu konciace. Pretoze Safarikovo namestie nie je cielova stanica. Pri ceste z Petrzalky sa ani po vystavbe elektricky neoplati ju pouzit pri ceste na Hlavnu stanicu.

Predstavme si elektricku do Petrzalky, ktora by nesla po Starom moste, ale po Novom moste. Myslim v jeho pravom jazdnom pruhu. Upozornujem, ze som sa nezamyslal nad cestnymi detailami.
Na povodnu trasu by sa napojila cez Rusovsku cestu. Jedna odbocka na ZST Petrzalka by mozno prisla vhod.
Z Petrzalky by sa pohodlne dalo vytvorit prepojenie na trat smer Dubravka a Safarikovo namestie vytvorenim triangla v miestach pred Subclubom.
Trat by samozrejme pokracovala a za urcitych okolnosti by sa dala napojit na Kapucinsku. Z mojho pohladu len smer mesto. Do tunela by to uz bolo tazsie.
Pokracovat by mohla aj na Mierove nam. kde by sa opat mohla napojit na Obchodnu (tak ako kedysi na Zupnom namesti), resp by sa mozno dala potiahnut na Kolarovo namestie a za urcitych okolnosti az po Rozhlas.

Tolko male sci-fi.

?
Reakcia na: Richie #56527:
Clanky su oddelene klbom. To jest, "harmonikovy" autobus alebo elektricka K2 su DVOJclankove s jednym klbom. Elektricka KT8D5 (v Bratislave nejazdi) ma 3 clanky a 2 klby. Prazska elektricka Skoda 14T (ludovo "Porschetra") ma 5 clankov spojenych 4 klbmi.
Reakcia na: Beus #56534:
Dakujem za objasnenie, ale ako si napisal. Keby sa chcelo, vsetko by sa bolo dalo...
Reakcia na: 81-71 #56533:
Bol problem vyvinut hnaci podvozok PCC typu pod klbom pre 1000mm. Totiz klbove spojenie clankov okrem otocneho capu obmedzuje priestor v podvozku este aj vyskovo, a bol problem tam napchat motory a brzdy do toho zuzeneho a znizeneho priestoru. Ale ked sa chce, vsetko sa da...
Tie viacclankove elektricky inde po svete totiz zvycajne nemaju podvozok pod klbom, zato s nimi nie je problem. Ved klbova KT4 tiez bola aj na 1000mm rozchod, kedze pod klbom podvozok nemala.
Reakcia na: PvvS #56530:
To je pravda, ale aj tak tomu nerozumiem,co mali za komplex,ked to nedokazali vyvinut, vsade na svete bezproblemov behaju aj 5-clankove elektricky,dokonca aj na mensom rozchode ako je 1000 mm. ?
Reakcia na: SZKV #56531:
Ved napokon aj tie pražske su take iste ako tie bratislavske ?
Reakcia na: 81-71 #56525:
Díky za vyčerpávající informace. A s těmi tramvajemi je to snad každému jasné- ono i T3 v Bratislavě a třeba v Brně se ničím kromě rozchodu neliší ?
Reakcia na: 81-71 #56529:
Heh akorat K2 mela nehnany podvozek a KT8 hnany. Mozna trochu cist
Reakcia na: Richie #56527:
No viac clankove znamena, ze maju viac ako jeden kĺb. ?

Toto je klasicka elektricka typu K2 - clanková - ma iba 1 kĺb

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3329302f30eff2212c24293a2f36ef1f&id=21

No a viac clankové su také,ktore maju viac clankov. Od CKD to je elektricka typu KT8,len ako som pisal,CKD nedokazala vyvinut podvozok pre 1000 mm rozchod,problem bol prave s podvozkami pod klbmi,ale zaujimave je, ze na elektricke typu K2 to slo a ide to aj milion inych typoch elektriciek.

http://www.imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=kt8d5&no=133&id=27302aeef8f021f5f2f525


Tak, no a samozrejme byvaju aj 5-clankove, no a prave dake take by mali jazdit na Petržalskej rychlodrahe,prave na take asi 5-clankove bude vypisany medzinarodny tender pre Bratislavu. Mozno daco taketo,ako je popisane v tomto clanku:

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=3825242e29ef353234252d1f2b1f25292e25332529321f252e362934212e3225342c21ef392b2e212c23
IMHD, ak to neviete, tak uz existuje aj cislo 4815... ?
Reakcia na: 81-71 #56525:
este mi prosim vysvetli, ake su to tie viac clankove vozy (napr 5-clankove) ?
Reakcia na: SZKV #56522:
No,trat v Ružinove ma aj žlab na tretiu kolaj v paneloch BKV. Ked to uz robili,tak na prejazdoch tu tretiu kolaj do toho žlabu aj vlozili,aby sa nemusela znova obmedzovat premavka. Takto pri rekonstrukciach postupovali na vela miestach. Ano aj na Žel.St. Bratislavy-Vinohrady. Ked uz bola rozkopana cesta,tak to tam vlozili,aby nedoslo v buducnosti znovu k zbytocnemu obmedzovaniu cestnej dopravy. Takto sa postupovalo aj inde, Žel.st. Bratislava-Nové Mesto samotne obratisko,tusim aj pri odbocke s Vajnorskou, Žel.St. Bratislavy-Vinohrady pri odbocek cez cestu aj na samotnom obratisku,obratisko v Karlovej Vsi. No a defakto vsetky radialy su spravene tak, ze sa posunie iba jedna kolaj, prasce su obojrozchodove,ako som uz v minulom prispevku pisal.
Reakcia na: 81-71 #56521:
No a este by som rad pripomenul, ze to ze sa v dnesnej dobe uz prechode na rozchod neuvazuje najma z financneho hladiska nie je minus. Dnes to uz nie je tak, ze to je daco, co by sa malo spravit, ked budu peniaze. V dnesnej dobe uz prechod na takyto rozchod stratil zmysel. Ono myslienka prechodu na rozchod 1435 mm sa zrodila vlastne este v dobe minulej, za socializmu,ked bol problem ohladom kolajovych vozidiel. Vo vtedajsom vychodnom bloku bol skutocne problem s elektrickami na rozchod 1000 mm a este vacsi problem bol taketo elektricky zohnat v rozumnej kapacitnej velkosti. Viacclankove elektricky na rozchod 1000 mm v tej dobe snad ani neboli alebo bol to problem zohnat. Takze Bratislava bola odkazana v tej dobe iba na kratke elektricky, maximalne vozidla K2. Pokial sme chceli mat kapacitnu supravu,museli sme zapojit 2xT3. Inde uz bezproblemov jazdili a jazdia napriklad vozy KT8. Nedostatok v ponuke pre rozchod 1000 mm bol do istej miery zapricineny aj tym, ze tento rozchod bol v mensine, 1435-ka bola a je predsa len rozsirenejsia, i ked este raz opakujem,neda sa povedat,ktory rozchod je lepsi. Takze dne to uz definitivne stratilo opodstatnenie ten rozchod prerabat,kedze dnes uz mozeme kukat aj na zapad a svetovi vyrobcovia maju v ponuke aj dostatok vozidiel pre nas rozchod. Takze s ponukou takychto vozov dnes uz nieje problem. Za zmienku snad este stoji aj fakt, ze bezna elektricka na jeden ci druhy rozchod nicim okrem podvozku nelisi. Je tak isto siroka, vysoka, kapacitna...skrina je ta ista.
Reakcia na: Papyr #56517:
No, on je to pěkný opruz, když se přes každou výhybku musí jak s hnojem! Já docela ty řidiče chápu, oni mají ve špičkách takovou chronometráž, že prostě nestíhají (např. na lince 7 v úseku Koh-i-noor- Anděl není problém získat i přes 10 minut zpoždění) a jsou to také jen lidi- jezdit půl dne bez jakékoliv pauzy (už jsem byl často svědkem, že tramvaj přijela na konečnou, projela smyčkou a vydala se na další cca. hodinovou pouť městem- nejednou už měla na odjezdu zpoždění...) se nikomu moc nechce, tak pak často porušují předpisy!
Já jen doufám, že pokud se budou podobné tragédie opakovat, tak se stavem tramvajové dopravy začne někdo zabývat systémově (reko výhybek, výstavba nových tratí v centru, zrušení pomalých, kde to jde atd.) a nezůstane jen u odsouzení řidiče...
Reakcia na: 81-71 #56421:
Mimochodm ani by som sa nečudoval, keby to River Park vyloboval. ?
Re #56439 tomas1: Zastávka meszi Novým mostom a Chatamom je pri momentálnom využití daného územia úplná blbosť.
#56440 Engerau: Alebo Záhorácka - Pri Suchom mlyne. Osobne by som Záhorácku posunul viac k Vojenskej nemocnici.
Reakcia na: 81-71 #56521:
A není to náhodou na víc místech? Skoro celá větev na Ružinov má v BKV panelech otvor pro třetí kolejnici (na kříženích snad ta kolejnice i je) a určitě jsou koleje 1435 mm na výjezdu ze smyčky Vinohrady (křížení se silnicí). Tam mě to obzvlášť zaujalo, protože ačkoliv jsou na obou koncích oblouky, ta normálněrozchodná kolej je nekopíruje a je rovná.
Reakcia na: TA #56519:
Lebo v dobe, ked rokonstruovali obratisko na Žel.st. Bratislava-Nové Mesto sa rátalo s prechodom na rozchod 1435 mm. Mnoho trati, co sa v tej dobe rokonstruovali ma vlozenu aj treti kolajnicu a aj podvaly su na vacsine trati spravene tak, ze staci defakto iba jednu kolajnicu posunut, vacsina podvalov ma totiz dlzku aj uchyt pre oba rozchody. Dnes sa uz vas o tejto zmene neuvazuje.
Reakcia na: Papyr #56513:

To je tá nehoda? Som nevedel že bol videozáznam z nej. Každopadne zo zvyškom príspevku len a len súhlasím. Na vine nie je rozchod, ale preťažovanie existujúcich tratí. Samozrejme, aj vodič má istý, a značný podiel viny, keď išiel dvakrát rýchlejšie než je predpísané. Za to nech pyká. Ale nestalo by sa nič, keby vyvodili zodpovednosť aj na iných miestach...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.