Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Richie #56477:
Ano,neni zac. A k tomu vykolajeniu: prave na sirokom rozchode mas v obluku vacsie riziko vykolajenia. ? A co sa tyka sirky elektriciek, tak v standarnych pripadoch tam rozdiel nie je ? Napriklad klasicke lektricky T3, K2 alebo T6 maju presne taku istu sirku ako tie na rozchod 1435 mm. Rozdiel je len v podvozku. ?
dakujem za informacie. vidno ze som toho vela nevedel a mal o tom mylne predstavy. ako sirsie kolaje som si prave predstavoval mensiu moznost vykolajenia, rychlejsiu jazdu a viac miesta v elektricke. teraz snad uz viem vsetko, co je potrebne. este raz diky 🙂
Reakcia na: Richie #56473:
Tak, ateraz pocuvaj. Ao uz bolo spomenute, aj jeden rozchod aj druhy ma svoje vyhody aj nevyhody. Neviem preco by sa mal ten metrovy co je v BA prerabat na 1435mm. Preco nie ten 1435 mm prerobit na 1000 mm? To je 1:1. Tak ako sa vyrabaju kolajove vozidla pre 1435 mm, tak sa vyrabaju aj kolajove vozidla pre 1000 mm. Vsetky velke korporacie maju v ponuke aj vozidla pre rozchod 1000 mm. A tak je len prirodzene,ze keby mala BA peniaze, moze smelo nakupit take elektricky ako jazdia v tom tvojom Anglicku alebo Holandsku,nie je v tom ziadny problem. Jediny problem mala zakomplexovana a neflexibilna firma CKD,ktora bola neschopna vyvinut podvozok pre KT8 na metrovy rozchod, ale to je zase iny pribeh. Kazdyz rochodov ma svoje vyhody aj nevyhody. Kazdy rozchod moze byt dobry a mozu na nom rovnako rychle a flexibilne jazdit po meste kolajove vozidla, len sa treba o to starat. A je samozrejme, ze ak DPB uz 20 rokov z vysoka kasle na trat na Mileticovej ulici, tak je v takom stave, ze tade musi ist elektrickadoslova krokom, lebo inak by sa vykolajila. A ak mas dake idilicke predstavy o rychlosti vozidiel na rozchode 1435 mm a kvalite sirokeho rozchodu, chod sa pozret do KOŠÍC a zistis, ze v KE je situacia so zvrskom 1000 x horsia ako v BA a pritom maju siroky rozchod, no napriek tomu tam jazdia elektricky omnoho pomalsie a vykolajenia elektriciek su tam takmer na dennom poriadku. Tento rok by mali prist prve 5-clankove vozy na testy v ramci medzinarodneho tendra,ktory by mal DPB vypisat. A mozno budes prekvapeny, ak sa v BA zjavia prave take elektricky, ake si videl v Anglicku alebo Holandsku, presne take iste. Cize nejde az tak o rozchod ako o kvalitu prevedenia a o starostlivost o kolajovy zvrsok. A k Petrzalskej radiale?Ano, ma to byt zaplata za chybajucim nosnym dopravnym systemom. Vystavba metra sa v Bratislave zastavila koli financiam,takze teraz bude elektricka s napojenim na Safku a mozno ked budu peniaze rata sa neskor s tym, ze radiala sa z Petrzalky potiahne razenym tunelom popod Dunaj a v centre pod zemou,taka daka polo elektricka-polo metro. A v Petrzalke este nieje jasne aky variant sa zvoli, ci pozemny,polozapusteny alebo na estakade.
Reakcia na: Richie #56467:
To "niečo" na mojom obrázku je nízkopodlažná električka na rozchod 1000 mm, teda aj bratislavský. Čiže ak chceme mať moderné električky (vozidlá), nemusíme meniť rozchod a naopak, zmena rozchodu neznamená automaticky vylepšenie vozidiel 😉
Reakcia na: Richie #56472:
Ze vrzgaju a chodia pomaly nieje chyba rozchodu ale kvalita trati, kvalita elektriciek a kvalita vodicov... ?
Reakcia na: inTony #56471:
teraz sa mi fakt zda prestavba tych kolaji nepotrebna. ale tak pomalicky a vrzgat budu navzdy 😞
Reakcia na: Richie #56470:
v Prahe hned bol rozchod 1435mm. V BA je od zaciatku prevadzky v roku 1895 rozchod 1000 mm.
Reakcia na: inTony #56469:
fakt? v prahe zacali rovno s rozchodom 1435, alebo prerobili vsetky trate?
Reakcia na: Richie #56467:
konkretne na tom obrazku 1435mm
Reakcia na: 81-71 #56455:
To istotne nie je zaber z Bratislavy. Ved dosli v decembri a kde mas v decembri taku zelenu travicku a listy na stromoch, ako su vpravo za elektrickou? ? ? ?
Reakcia na: tr3mp #56463:
to bol len for. "stacilo" by mi aj ceska 14T - http://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/9111-50.jpg

ta je na polozena na kolkych mm?
Reakcia na: Richie #56464:
prestavat rozchod na 1435 mm, nieje nutnostou. Kazdy rozchod ma svoje vyhody a treba investovat do dolezitejsich veci ako zmena rozchodu. Ved jasne ze sa ma napojit ?
Reakcia na: tr3mp #56463:
to je obojsmerna ci jednosmerna elektricka?
Reakcia na: inTony #56460:
no myslel som ze prestavat kolaje na 1435mm je nutnostou. a ako vravis, ta rychlodrahova elektricka sa potom ma napojit na kolaje sucasnych elektriciek a pokracovat po nich? fiha, to som nevedel
Reakcia na: Richie #56459:
Niečo takéto by si chcel v Bratislave (sice to nie z Holandska či Anglicke ale z Nemecka)? http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Augsburg/Combino/830-augs-mt.jpg
Reakcia na: Andy #56461:
A nevies to nahodov ty???
Reakcia na: Mego #56456:
Keď sa nevyznáš v PC, tak to radšej ani neskúšaj 🙂
Reakcia na: Richie #56459:
No, takže dôležitejšie je postaviť trať do Petržalky ako prestavať trate na rozchod 1435mm, len preto, že sa to niekomu páči a aby mohli kúpiť električky z Holandska bo Anglicka. Ďalej trať do Petržky má byť na rozchode 1000mm čiže bude smarovať na Šafko, čiže sa napojí na sieť a linky budú pokračovať ďalej.
aha, takze kolajnice 1435 pre elektricky v BA predsa len nie su. zaujimalo by ma, ci sa neplanuje s ich vystavbou niekedy.
podla mna by to bolo celkom good to prestavat v celom meste a nakupit tie nadherne elektricky z anglicka alebo holandska ?
a urcite radsej 1435mm system ako stavat rychlodrahovu zeleznicu z petrzky na safarikovo namestie. kde ma potom trat viest dalej zo safarikova v vbuducnosti??

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.