Reakcia na: yale #55771:
snad len doplnim, par informacii ohladne projektu filialka.tento projekt riesi aj napojenie na hlavnu stanicu aj napojenie na stanice nove mesto ako aj predmestie. takisto riesi napojenie na letisko (tahat metro az na letisko je pre bratislavu podla mna aj tak luxus).
so zastavkou mlynske nivy by sa v tomto projekte pocitalo, len ak by to zaroven plnilo aj ulohu NDS. keby to plnilo aj ulohu NDS tak by sa pocitalo aj s pokracovanim nielen v smere stanice petrzalka ale aj vlastne v koridore trasy B. financovalo by sa to vylocne zo statnych penazi. mesto by malo na starosti len financovanie trasy A a prispievanie zelezniciam resp operatorovi primestskych vlakov (nieco ako s-bahn vo viedni)
malo by to vyzerat asi takto
http://www.vlaky.net/upload/online/diskusia/047629-1.jpg
na toto mesto nechce pristupit, lebo by nad tym nemalo kontrolu. a asi by malo aj podstatne mensi vplyv na rozhadzovanie stoviek milionov cez spolocnost metro ba
no a potom je tu dalsia alternativa a to ze by mesto (ked uz chce mat NDS vo svojich rukach) pristupilo aspon na spolocne budovanie niektorych casti trasy B.
aquila
ale beriem, ze spustenie rychloelektricky do tunelu za bosakovu by bolo vyslovene efektivne az vtedy kedy by sa dokoncila trasa az po hlavnu stanicu.
Re #55764 Kami: to je tiez problem, kedze tunel je planovany zhruba v trase trate B, co je logicke, kedze je to najvhodnejsie vyustenie z petrzalskej strany. mno a z toho vyplyva, ze dodatocna vystavba tunelu bude z toho dovodu o hodne drahsia ak sa nespoja sily uz teraz.
cize teoreticky ak by sa teraz urobilo prepojenie cez most a neskor (t.j. aj o 20-40 rokov) by sa uvazovalo o tunele, tak by to bol problem ... dovolim si tvrdit ze v porovnatelnych cenach by to mohlo byt predrazanie o 50-100%. toto je znamy fakt pri budovani akehokolvek tunela, ze ked sa dobudovava dalsia rura, tak je ptoblem, kedze teren uz bol naruseny a za tu dobu pracuje.
to je tiez jeden z dovodov, ze akonahle sa rozhodne mostovy variant, akekolvek prepojenie pod dunajom pada na najmenej dalsich 30-50 rokov.
Re #55767 Emo: pre ujasnenie terminologie, radsej tunelova vs. mostova lobby, lebo zatial sme sa zhodli na tom ze jeden strana chce elektrickovu radialu a druha rychloelektrickovy nosny dopravny system
Re #55769 Ámos: by si sa divil moc hrate hry chlapci
tunel pod karpatami je teraz loteria a handrkovanie. mesto chce aby to bola R8 cim by to spadalo pod kompetenciu statu. stat chce aby to bol N0 => nulty obchvat mesta bratislava.
ale ani prva faza tejto stavby sa nezacne stavat skorej ako v roku 2015 a aj tam skor prevlada nazor ci nebude lepsie zburat pristavny most neprerobit ho na 3+3 resp 4+4 v tom lepsom pripade. navyse tunel pod karpatami aj tak zrejme bude robeny v ramci PPP.