Reakcia na: cestujuca #52032:
Obavam sa ze ich realizacia si vyzaduje tych cca 8 autobusov s vodicmi. Velmi jednoducho sa da na zaklade zivnotnosti a poctu vozidiel vypocitat kolko ich rocne potrebujeme, aby sa nam kontinualne obnovoval vozovy park. Ked som to naposledy ratal, tak to vychadzalo cca na 25 klbovych a 15 solo autobusov rocne. Za poslednych sedem rokov neboli zakupene ziadne klbove autobuy, cize 25 x 7 rovna sa 175. Odkial ma DPB tie vozidla zobrat, ked mesto kasle na obnovu vozoveho parku? Odpisy starych vodizidiel sa nedaju v dnesnej dobe pouzit na nakup novych, totiz nove su ovela drahsie, cena vozidiel neustale stupa, takze treba najst iny sposob financovania verejnej osobnej dopravy. A toto sa netyka iba Bratsilavy. Kazdopadne treba najskor legislativne zmeny, zakon o MHD. Je to na velmi dlhu odbornu diskusiu.
Dalsia vec je nedostatok vodicov v divizii autobusy. Teraz ruku na srdce, isli by ste to robit? Jazdit s vrakom, mat pri tom zodpovednost za stovky zivotov, denne po bratislavskych cestach plnych agresivnych vodicov, pocuvat nadavky od cestujucich, casto na veci, za ktore absolutne nemozete a ani ich nemate ako ovplyvnit? Divizia autobusy ma velikanske problemy, vacsie ako si ludia vedia predstavit. A tuto zimu nam vazne hrozi kolaps a to nezartujem.
fobust
Moj navrh je nasledovny:
Stiahnut z linky 96 sola a nahradit ich klbakmi z linky 70. Na linke 70 zahustit interval na 6, pripadne 8 minut v spicke, vypravit na nu solo autobusy. K tomu vsak treba cca 8 vozov a 8 vodicov, nemame ani jedno. Preco to navrhujem? Minule som v rannej spicke cakal v zastavke Pristavny most celych 20 minut (!!!) na linku 70. Presne od 7:36 po 7:56, odratal som to na hodinkach. To je nenormalne, cakat v spicke na pripoj 20 minut! akoze fajn ze 98 mi chodi casto, ale je to vsetko o nicom, ak 70 premava raz za 12 minut, pricom tych 12 nie je garantovanych.
Mimochodom, uz zasa chodim autom, dal som MHD sancu, tyzden som ju vyuzival, ale stale je o nicom.