Skus sa pozriet do archivov. Archiv mesta Bratislavy je momentalne sice nepristupny (pretoze sa musel vystahovat zo starej radnice), ale nieco by sa dalo najst aj v Slovenskom narodnom archive (chodi tam linka 41)
Súhlas so zavedením L93B v špičke, ale v trase Jasovská-Betliarska-spoločná trasa s L93A-konečná na Mierku pri Astorke, ako kedysi už tak jazdili autobusy z Petržky. A žiadne vozokm navyše!
Aby sme neskĺzli do novinárčiny - zavádzania, bludov a poloprávd. Porovnanie štyroch autobusových prevádzok je nesmrteľná téma a nevraživosť medzi kolónami je určite na škodu veci, ale funguje napr. aj v Brne. TReba ale oddeliť fakty od domýšľania:
- to že Petržalka prakticky nemá technickú prevádzku - fakt.
- to že si vlastnými silami opravili 4400, 4802 a 4827 - fakt, čo im slúži ku cti a majú veľké+. Ale tiež tam veľmi dlho stála odstavená Vrakosa (tušim 4205), čo sa \"opravila\" až GO v Zlíneri (následne na CNG) - fakt.
Keďže na 4.DP nie je technická prevádzka, všetky väčšie opravy sa robia na Trnávke - fakt.
Ale tie konšpiracionistické, židoboľševické teórie, že na Trnávke spravia Petržalské vozy naschvál zle, že ich odfláknu (alebo odsabotujú? ? ) - tak toto sa vôbec nedá dokázať ľahko, a je to môj osobný názor, ale týmto rečiam neverím.
- A navyše, kanál dennej údržby v Petržalke je, takže dá sa porovnávať, že kde robia tú každodennú údržbu poctivejšie, či na Trnávke, alebo v Petržalke. Ale aj tu sa budú hľadať objektívne kritéria ťažko - môžeme porovnávať dotiahnutie šróbov, napríklad.
- Takisto sa dá porovnávať čistota vozov, lebo na všetkých prevádzkach to (ne)robí rovnaká firma. A je na tých ľuďoch na prevádzke, že ako vyžadujú plnenie zmluvy s AS-Centrom.
A keď sa už bavíme aj o 1. DP. Zaujímavé, že nech je výprava akákoľvek, na Trnávke je vždy dostatočná rezerva vozidiel do výpravy. Už veľa rokov sa striedali situácie, keď 1. DP požičiavala vozy buď do Petržalky, alebo na 2.DP, alebo na obe kolóny naraz. Aj do Petržalky sa preradili 4952 - 4956, lebo údajne audit konštatoval, že 1.DP má \"prebytončých\" 5 vozov. Lenže to je (bola) taká ideálna minimálna rezerva.
Ale veď môžeme porovnávať s 2. DP, alebo 3. DP., kde majú adekvátne podmienky k 1. DP. Na 2. kolóne opäť nastáva situácia, že začínajú chýbať dlhé vozy do výpravy, namiesto dlhých už boli pár krát vypravené krátke, a to po 5. 9. Možno sa dočasne podarilo zažehnať obdobie, keď bolo odstvených mnoho dlhých vozov, sprevádzkovali sa zase nejaké dlhodobo odstavené plyňáky. Ale ide zima, a môj osobný typ, že do 1 roka sa zase zopakuje situácia z mája/júna t. r., že na druhej kolóne bude opäť chýbať do výpravy 5 dlhých vozov. Budú nahradené krátkymi, alebo požičia 1. kolóna. A takisto si myslím, že keby Petržalka dostala ďalších preradených 5 dlhých vozov (nech by to boli aj IK 435), tak do 6 - 9 mesiacov im zase bude niečo chýbať do výpravy a budú to nahradzovať krátkou vrakosou, ako sa to deje dnes skoro každý druhý deň napr. na 68. Ale to už nie sú fakty, ale moje dohady a výmysly. Faktom je, že aj na 1. DP chýbajú vozy, ale krátke, od 5. 9. asi 2 - 3 krát bol na linke vypravená požičaná vrakosa z 2.DP.
A takisto je fakt že pre náš vek vozového parku existuje taký vzorec, že keď k aktuálnej výprave pripočítate 10% na zálohu a 20% na správku (opravy, údržby..), tak vám vyjde želaný stav. Pri tomto vzorci výdu v Bratislave hrozivé nedostatky autobusov všade , jediná výnimka je 3.DP s krátkymi vozmi. Tam je rezerva asi 5. ?
no jasne, ale pri sucastnom stave kolajovej dopravy v meste a jeho okoli sa neda hovorit o tom, ze by to na tie 4 smery mohlo stacit, najma ked je to vymyslene uplne zle.
A ja uvazujem tymto smerom... Preco by som mal travit v doprave denne 2 hodiny ? Alebo tebe to neprekaza ?
Aj ja by som sa chcel k tomuto pripojit. Tiez ma dost zaujima historia starej Petrzalky. Velmi by som chcel nejaku mapu ako to vtedy vyzeralo, ked to bola dedina, alebo nejake stare fotografie. Ak by niekto mal alebo o niecom vedel, prosim, ozvite sa. ?
Mě přijde zvrhlé, když se někdo pokusí nacpat stovky tisíc lidí na jedno sídliště za městem (a ještě ke všemu za veletok). Připomíná mi to Novosibirsk...
A fakt nevím, co tam soudruzi plánovali za dopravu, ale na rozdíl od Prahy, kde metro má i jiné funkce (nejen obsluhu podobného Jižního města), na Petržalce by sice bylo potřeba- ovšem bylo by čistě monofunkční- nikde jinde by nemělo význam. Ale hlavně by to chtělo už konečně začít něco dělat- třeba levného a jednoduchého (rychlodrážní trať tramvaje)- než vám autobusy uhnijí!
http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=B21.storociea&c=21.storociea_17_5
...Vedci z Riceovej univerzity postavili najmenšie auto na svete. Je zložené z jednej molekuly za pomoci použitia nanotechnológií, ktoré umožňujú stavať veci atóm po atóme.
Nanoauto má podvozok, nápravy a štyri točiace sa kolesá. ...
Voľne otáčavé kolesá sú postavené zo šesťdesiatich atómov uhlíka. Celé auto meria 3 až 4 nanometre, čiže je o trochu väčšie ako molekula DNA. Pre porovnanie, ľudský vlas má hrúbku asi 80-tisíc nanometrov.
Aj ďalšie výskumné tímy postavili nanoobjekty v tvare auta. Nanoauto z Riceovej univerzity je však prvé vozidlo, ktoré sa tak aj správa. Jazdí na štyroch kolesách smerom, ktorý mu určuje predná os medzi kolesami.
"Je relatívne jednoduché postaviť objekty, ktoré sa kĺžu po povrchu. Naše nanoauto sa však nešmýka, ale dokázateľne po povrchu jazdí," uviedol Tour.
Použitím elektrónového mikroskopu vedci zistili, že auto možno ťahať. Sila potrebná na potiahnutie auta v smere, ako boli natočené kolesá, bola nižšia ako pri ťahaní auta na stranu.
Výskum vedcom trval až osem rokov, lebo nevedeli nájsť spôsob, ako pripevniť k autu kolesá tak, aby ho nezničili. V súčasnosti pracujú na nákladnom aute, ktoré je schopné prevážať ďalšie molekuly.
Sommelier: zas vytahujes mackopsa? A z Kyjeva by sem take nemohlo chodit? Ved by sme vramci vystavby NDS v BA mohli prepojit jednotlive metra od Londyna az po Moskvu v osi zapadvychod a od Helsink po Ateny v osi severjuh, nie? Ved aj tam raz ciesie dietky budu skolopovinne... A aj Klara Orgovanova bude mat jednoduchsie cestovanie na Helsinsky vybor...
Galiyosha, urbanistika Petrzalky: ja mam z rovnakeho zdroja (JPP) blizkeho niekdajsiemu GIB, ze (?vitazom, zucastnenym?) boli Japonci, ktori tam chceli v povodnych luznych lesoch stavat baraky 18-24 poschodi vysoke tak, aby sa vzajomne netienili. Co najmensie zasahy do povodneho ekotopu a fungujuca infrastruktura vratane NDS (metro) mali byt samozrejmostou. Pocet obyvatelov do 200tis(!)... Zial, ziadny papier som k tomu nikdy nevidel, viac o tom neviem.
1.čo sa týka odchodov, máš pravdu velmi vela ich nebolo využitých ale čo sa týka L99 tak mi povedz kam sa s ňou dostanem ?
2. čo sa týka 87 do nej sa nenavážam ale pravda je že cez prístavný most je to menej km aj ked niekedy viac času
3.čo sa týka logiky niektorých ludí pri cestovaný tak vážne pochybujem
4. s tou L 93A a B by sa to teda spravilo že L93A by bola normálna linka s 8minutovým intervalom +v sedle 12 a L93B iba premávala iba v špičke (8) ako doplnok
5. napr L95 naozaj nieje v useku Vyšehraská - Romanová odkázana na 3 minutový interval dal by sa zväčšiť a spraviť napr L95B Prokofievova -šafko (premáva iba v špičke)-a ušetria sa pri tom spoje
a nakoniec tými linkami A a B som chcel iba skusiť urobiť nejake riešenie pretože musíš uznať že autobusy 2-3 zastávky pred konečnou už vozia iba vzduch a tým že ich trasa by bola rovnaká len ku koncu by sa rozišla by sa to dalo možno odstraniť
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SZKV
A fakt nevím, co tam soudruzi plánovali za dopravu, ale na rozdíl od Prahy, kde metro má i jiné funkce (nejen obsluhu podobného Jižního města), na Petržalce by sice bylo potřeba- ovšem bylo by čistě monofunkční- nikde jinde by nemělo význam. Ale hlavně by to chtělo už konečně začít něco dělat- třeba levného a jednoduchého (rychlodrážní trať tramvaje)- než vám autobusy uhnijí!