OFF TOPIC
Re #51884 Red-Hawko: Si-cko ma pravdu, tekutina je vsetko to, co tecie, teda kvapalina a plyn. Ked si zo svojho plynoveho sporaka pustis zemny plyn, ktory je tazsi ako vzduch, bude sa ukladat tesne pri zemi a vytvori istu hladinu - podobne ako voda pustena z kohutika, ta sa tiez ulozi pri zemi a vytvori istu hladinu.
Re #51887 galiyosha: Chute (len ciste chute, bez voni) mame skutocne styri. Ostatok su vone aj mapa jazyka podla citlivosti na zakladne chute je skutocnost, ale nie uplne presna - jednotlive chute maju oblasti, kde su citit najsilnejsie, ale inak su vsetky cititelne na vsetkych oblastiach. A glutamat (je jedno, ci sodny, draselny etc. - clovek je voda, a vo vode aj tak zostane len glutamatovy anion) je jeden zo zakladnych neurotransmiterov, telu vlastny, bez ktoreho sa neda zit, cize preco by bol skodlivy?
Áno, s môjho plynového sporáka ide tekutina. ? ? ?
_________________
Re #51888 5510: Čakal by som, že napíšeš, že čo ti tu vadí. S tvojho príspevku vyplýva, že chceš meniť len preto aby sa menilo a nie preto aby sa vylepšovalo... ?
_________________
Re #51895 Tomi: Ale signál ma upozorní, že prichádza električka a to či sa rozhodnem prejsť na pred ňou na poslednú chvíľu, to je už iná vec. Ale niektorí idú zamyslení a môžu vstúpiť do dráhy električke neúmyselne z nepozornosti, vzhľadom na to, že ich nemá čo "opticky" zastaviť (obrubník, zábradlie a pod.) - keďže ide o pešiu zónu.
Na Obchodnej by sa možno zišlo oddeliť trať zábradlím, ale ako by si potom riešil zásobovanie obchodov a podobné veci, to by to zábradlie bolo rozoberateľné či čo?
_________________
Re #51897 Kami: ? ? keď to bude o ničom, tak viem na kom sa vybúriť. ?
K tomu linku (neviem preco to tam nenapisalo)
Aj ja chcem take pekne elektrickove trate, pri poluse by boli pekne alebo na Ruzinovskej oproti poliklinike....
Medzi linky s vybornym intervalom patrili aj 85, 86. Zdalo sa mi chore ze v sedle premava len polovica liniek, cez vikend este menej.
Re #51895 Tomi: pesia zona znamena ze chodci tam maju volny pohyb. Svetelna signalizacia zdorazni ze elektricka je tam ako doplnok. Sam som tie svetla pred casom navrhoval.
Ak si myslíš, že keď tam bude niečo svietiť, cengať alebo neviem čo, tak sa zvýši bezpečnosť, mýliš sa. Väčšina ľudí si pomyslí, že ešte stihnem prebehnúť na druhú stranu a bude to ako doteraz. Pre zvýšenie bezpečnosti by sa mali chodníky oddeliť od trate nejakým efektným zábradlím s prechodmi na niekoľkých miestach a tam dať signalizáciu.
A určite to nebude pár korún, ale pekné stotisíce.
3Re #51889 Jajcaj: 1. k tým intervalom ak ti jazdia 2 linky s 8 minutovým intervalom a sklbia sa je to rovnake ako 4 minutový interval dnešnej nosnej linky akurát že máš väčšiu dostupnosť
2. spojov bolo viac ale menej efektívne -s tým suhlasím
3. nové spojenia vznikli ale dosť ich zaniklo nezabudni
4. neviem aký máš nazor na to ty ale ja som to tu už písal:
zober si dnešnu L93 interval 3 minuty Ak by si z toho spravil 2 linky s 6 minutovým interavalom povedzme 90 ( vyšehradská - Lúčanka - Tesco - dvory - Nový most resp hodžovo nám) a druhá L93 tu trasu čo dnes tak ti vyjde že väčšina trasy tesco - dvory maju ten istý interval 3 minuty ale obslužia väčšie okolie: a ktomu dodám že predsa zastávky Luky 5, SAV, HLST nepotrebuju interval 3 minuty a na druhej strane by sa obsluhovala väčšia čast na juhu Petržalky
to sa hovorí o priemernej cestovnej rýchlosti, vrátane státí.. Doshovaná rýchlosť na radiálach sa väčšinou pohybuje medzi 40 - 70 km/h... podľa stavu trate a stavu vodiča.. ?
Presne! L82 som z času na čas chodil a veru ak na Výstavisku vystúpil/nastúpil 1 človek, bolo to až veľa. Tak ako píšeš, vodiči tam často ani nezastavovali. Tak aj všetky ostatné zastávky na Viedenskej. Nový Most mohol byť kľudne na znamenie, zast. Výstavisko by som nechal stálu len preto, že počas veľtrhov ju mohlo použiť zopár cudzincov, ktorý by o tom nevedeli, ale nebyť toho, tak ju dám na znamenie okamžite.
Ja netvrdim ze 15 minut, to cislo tu padlo predtym ... v Petzalke 15 minut nie, vacsinou boli intvervaly 8, 10 alebo 12 minutove ... To je aj tak este dost vela oproti dnesnym vacsinou 4, 6 a 8 minutovym ...
Spojov mozno bolo viac, ale bolo to menej efektivne ako dnesnych o nieco menej spojov ... Mozno dnesny stav nestaci, mozno tych spojov treba viac, ale ani predtym to nebolo idealne ... ja som len obhajoval dnesny sposob riesenia liniek (menej s kratsim intervalom) a rozhodne by som sa uz k tomu staremu vratit nechcel ...
Vznikli aj niektore dolezite prepojenia, ktore predtym vobec neboli, a cestujuci to velmi ocenili ... napr. Safarikovo nam. - Nam. Hraniciarov (myslim, ze dost dolezita prestupna zastavka v Petrzalke, ktora predtym nemala take vyhodne a jednoduche prepojenie s centrom mesta) ...
Zaujimalo by ma, ze preco sa nedeju niake zasadnejsie zmeny na tejto stranke. Podla mna ako mhd maniaka sa mi zda ze je to tu stale rovnake... Neda sa nieco zmenit? dakujem ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek