Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Malic #51052:
L93 a L94 nie su v pohode. A suhlasim s prispevkom galiyosha 51051.
Preco by nemohla prejst 93 "iba tak okolo" zastavky? Nerozumiem. Preco by mali stat na zastavkach blizsie k mostu vsetky autobusy? O tomto prave hovorim. Ci mne tu odporucate dva krat prestupovat pokial nieke idem a dva krat nazad a niekto chce mat pred domom vsetky spoje.
Reakcia na: marko #51054:
Ja sa Ti len snazim vysvetlit vseobecny problem. Ak niekde spoje chces pridat, tak niekde ich treba zobrat. Ak chces linku predlzit, musis inu skratit, pripadne zozen peniaze na jej predlzenie.

Nic zlozite, jednoducha logika.
Reakcia na: marko #51049:
Problém nie je len čas, ale vozokilometre. Keď vynecháš zopár zástavok, možno ušetríš pár minút, ale vozokilometre nie. A už tu d3k0 viackrát písal, že len potiahnutie a-93 cez Lúčanku na Vyšehradskú je v konečnom dôsledku kilometer(!) naviac na každé kolo. Vynásob si to počtom kôl za deň. Možno by sa to ešte dalo prežiť, keby to šlo len v rannej špičke a jednosmerne.

Čo sa týka návrhu v #51021, opäť k tomu môžem povedať len toľkoto: Zrátaj si to na kolo a následne a vozy a vozokilometre. Som presvedčený, že Ti to NEVYJDE. Bohužiaľ.
Reakcia na: Malic #51048:
K Farskemu tiez iba odporucam prispevok 51021.
A prave s tou oblastou do ktorej sa nevyznas mam ja problem a vymena 98 a 99 nepomoze.
Reakcia na: Andy #51047:
Ja nepochopim tomu, ze ked navrhnem nieco, co nestoji navysenie poctu busov (zmena L93) tak to kritizujete tym ze nemozme mat priame spojenie.
Reakcia na: marko #51049:
Stary moj, si uvedom ze najvasci problem v MHD je katastrofalny vozovy park a desne dlhe linky. Kazdy kilometer navyse robi slusne naklady. Sak si skus poratat sam co to stoji nafty. Ked to nezvladnes, tak Ti rad pomozem 🙂

93 je podla mna v pohode, 94 ju slusne alternuje. Do 93 nastupuju prevazne ludia z Luk, ta je uz na Smolenickej slusne narvana, ostatni ale v pohode nastupia do 94 a je to.

Nemozem mat vsade expresy co nikde nestoja, skus ludom okolo ZST Petrzalka vysvetlit ze 93 co ma 4 min interval bude okolo nich len prelietat 🙂 ?
Reakcia na: marko #51042:
Ja som z Petržalky a bývam v jednej z dotknutých oblastí (nástupná zástavka Znievska).

Re #51044 Spectre: "Priznaj si to: zrušili Ti priamu linku a cítiš sa viditeľne dotknutý"
To je ale celkom pochopiteľné. Nechcem brojiť proti súčasnému systému, len faktický dôsledok pre tých, čo z juhu Lúk dennodenne cestovali napríklad na Zochovu. (To bola asi najčastejšia destinácia a a-95 v mnohých prípadoch jednoducho nie je alternatívou.)

Od Jasovskej až po Znievsku šiel priamy spoj každých 6 minút, tí z Budatínskej si ešte mohli podísť na a-94. Alternatívne sa napríklad z Lúčanky dalo ísť aj a-90 a a-95 prestúpiť povedzme na Smolenickej.
Teraz chodí od Jasovskej len a-98, ktorá na tomto úseku pomerne nelogicky supluje miestnu obslužnosť a chodí po Smolenickú preplnená. Z Lúčanky sa dá odviezť buď na Vyšehradskú alebo ísť a-99 "v smere do mesta". a-99 má však ten problém, že zatiaľ čo zo Smolenickej chodia ako a-93, tak a-94, z a-99 môžeš ísť buď na jeden autobus (ZŠ Budatínska, Lúky II), alebo na druhý (pričom ale prestup na Holíčskej má od prestupu na hrane veľmi ďaleko). Samozrejme, zákon schválnosti vraví, že vždy sa rozhodneš menej výhodne a druhý autobus pôjde skôr. (Na druhú stranu, pokiaľ by spoje nevynechávali, pri 4minútovom intervale to až taký problém nie je.) Nech sa potom nikto nečuduje, že pre nadväznú dopravu sa používa viac a-98 a tých pár spojov a-59.
Reakcia na: galiyosha #51045:
Co to riesit s tou L99 ako som pisal v prispevku 51021.
A ta L93 mi vypadla. Kedze som cakal 14 min pred Tescom.
Reakcia na: Spectre #51044:
Doteraz som bol zvyknuty raz prestupovat. A dvakrat to je VELA.
Ja nehovorim, ze odvsadial vsade - ale si zober L93 a L94. Myslim si ze sa daju navrhnut lepsie. Ked L94 obsluhuje usek od Smolenickej po Dvory tak preco musi L93 stat na kazdej zastavke v tomto useku? Co ju namiesto toho posunut viac do zadu (Antolska al. Dolnozemska)? Ja tvrdim su to 2-3 minuty navyse ked pojde na tieto konecne a to sa da usetrit prave tym vynechanim zastavok. A zaroven odlahci L98.
Reakcia na: marko #51042:
Ocuj, ja osobne som z Petrzalky, byvam sice za mostom pri Bille(teda mam dokonaly prehlad o 83+84+99+95+78), no casto zajdem aj nizsie pozret.

Ad 99/95: prestupny uzol na Farskeho lepsie nevyriesis, proste nemas ako. Ma to dokonale T-ckovu krizovatku. 95 je z Safka smerom dole, 78 zo Safka smerom na Ovsiste a 99 z Ovsista smerom dole. Proste nikdy nevymyslis vhodne rozmiestnenie zastavok, tak aby to dolo optimalne. Kym nemas terminal, nic nevyriesis ?.

Ad 95/93: A co ze idu obe z Vysehradskej. Kazda ide inym smerom a kazda najpriamejsie ako sa da do mesta. Podla mna je to idealne riesenie. Otazne je sidlisko okolo Lubovnianskej, Jasovskej a samotna nemocnica. Tam je podla mna zvazaci bus to najlepsie co sa da urobit. Mozno by stacilo premenit konecne 99 a 98, mozno to postaci, tu sa az tak nevyznam.

Ad rychly spoj: To snad ani netreba komentovat, otvor oci ? .

Osobne denne prestupujem 4x po dva prestupy, obcas aj viac a vobec mi to nevadi a to chodim optimalne. ?
Reakcia na: marko #51041:
Ja osobne každý deň 2x denne 2x prestupujem a nepripadá mi to nijak neefektívne. Proste cestujem z blbého bodu A do blbého bodu B. A celá trasa je spolu len 10-13 zastávok. A nemôže mať každý petržalčan spojenie cez každý most.
Reakcia na: marko #51043:
Krista Tvojho... a podľa čoho si myslíš že bolo to linkovanie robené? Len tak z brucha? Samozrejme, že sú analýzy, ktoré bohužiaľ ukazujú niečo iné, čo si Ty vsugeruvávaš. Ak sa pýtaš na dotyčné materiály, to myslím nie je záležitosťou iMHD. Skús sa nakontaktovať na DPB na autorov linkového vedenia.
Reakcia na: marko #51040:
"A co tak napriklad rychli spoj zo zadu z Petrzalky: zastavky Dolnozemska az Budatinska - poslat na stvorprudovku - so zast Dvory a potom az v meste. Toto je rychli spoj pre rannu spicku." Veď o tom som písal, stará dobrá a-193. 🙂 Bohužiaľ, v súčasnej situácii na podobnú linku nenájdeš vozy...

S tým cestovaním na juh Lúk v sedle je to bieda, to súhlasím. Zo Zochovej sa prakticky o 100 % zhoršil interval, pretože keď sa aj človek odvezie a-94, nemá zaručený prestup. Vystúpi na Holíčskej a zo Smolenickej mu odíde a-98. Ďalšia a-99 vynechá (nech žijú plyňáky!) a môže sa len pozerať, ako mu odchádza aj a-93, na ktorú mohol počkať už na Zochovej...

To, že a-99 nechodí na Smolenickú, je podľa mňa jej veľká nevýhoda. Neviem však, ako to riešiť... Argumentom pre súčasnú podobu bude asi spojenie oblasti Šintavskej a Jantárovej cesty s oblasťou Budatínskej a spojenie polikliniky Strečnianska so zvyškom Petržalky. (To by ale IMHO uspokojivo zvládla aj a-95.)

Na druhú stranu, na celodenné služby bývajú málokedy nasadzované poruchovejšie vozy (plyňáky nepočítam). Na to, že by mi v sedle vypadla a-93 alebo a-94, si už dosť dlho nespomínam.

"Ale tvrdim, ze pri sucasnom vozovom parku sa da dosiahnut lepsie (avsak tiez zdaleka nie postacujuce) linkovanie."
Ja som presvedčený, že bohužiaľ nedá. Nové linkové vedenie robili ľudia, ktorí o situácii majú prehľad a je podložené konkrétnymi číslami. Keby sa napríklad a-93 dala predĺžiť, určite by sa tak stalo.
Reakcia na: marko #51041:
Prosím, v prvom rade mi vysvetli tie Tvoje prieskumy okolo zastávky Antolská, alebo mi daj link tam, kde si to písal.

Je libo rýchle spojenie cez Nový most? Ale to je zase antisystém. Nemôžu chodiť linky odvšadiaľ všade, pochop to. Rýchle spojenie do centra máš, lenže problém je v tom, že pre Teba asi dotyčné linky nie sú dosť dobré.

IGK zatiaľ nemám a viem aj čo je to 2x prestupovať. Priznaj si to: zrušili Ti priamu linku a cítiš sa viditeľne dotknutý 😉
Reakcia na: Spectre #51037:
Co tak odsledovat. Zober si personal nemocnice, ktori sa tam potrebuje dopravit + pacientov aj pre polikliniku aj pre nemocnicu+ navstevy + par inych ludi. Ja som sa tu uz pytal ci ma niekto info, kde kolko ludi nastupuje + o vytazenosti liniek. Nejaky solidne udaje co sa daju pouzit. Ak ich niekto ma tak ICH ZVEREJNITE.
Reakcia na: galiyosha #51036:
Mne je jasne ze vozidiel je malo. Na magistrat som pisal uz davno - ale je to ako hadzat hrach o stenu.
A ja chcem iba poukazat na to ze moze byt aj rozumnejsie linkovanie.

Inac KTO Z VAS je z Petrzalky, alebo pouziva busy v Petrzalke? A ak tak ktore, resp.medzi akymi zastavkami.
Reakcia na: Spectre #51035:
Iba k tomu co som sa este nevyjadril.
L59 - Ale elina v Petrzalke nie je. A ked bude tak budem aj za zrusenie 93, 95 a inych. Ale myslim si ze tu 59 treba riesit teraz. Ked je to dobre spojenie a ludia ju vyzivaju a ked kapacitne nestaci.
O Antolskej som uz pisal - priame spojenie potrebuje.
Posunutie L93 na Antolsku to tiez som niekolko krat spominal.
Ja si myslim, ze 2 prestupy su neefektivne.
A co odporucis ako rychle spojenie cez Novy most zo zastavok Dolnozemska, Antolska, Lubovnianska, Lucanka, Znievska?
A hovorim dobre sa teoretizije pokial nechodis kazdy den s dvomi prestupmi o trasach ktore spominam.
Reakcia na: galiyosha #51033:
V sucastnosti povazujem za rychlejsi spoj prave 59. Aj 98 je celkom fajn ale preco musi stat na zastavkach Znievska, ZS Budatinska, Tupolevova a dve na znamenie za sebou.
A co tak napriklad rychli spoj zo zadu z Petrzalky: zastavky Dolnozemska az Budatinska - poslat na stvorprudovku - so zast Dvory a potom az v meste. Toto je rychli spoj pre rannu spicku.

K vynechavaniu busov: Mas pravdu ale len ciastocne. Pred zmenou mi mohla vynechat 93 (myslim int 6 min). Teraz moze tiez ale aj prestupovy bus. A co mimo spicky? 93 ma 12 min intervaly (myslim rovnako ako predtym). Ale navyse mi moze vynechat aj prestupovy bus. A o alternatyvnych spojoch v minulosti ani nehovorim. Vynechala 93, nastupil som na 90. Bolo mi jedno ci prestupim na elinu na Kapucinskej alebo pod mostom.

S tym ze zodpovedne je mesto, co sa tyka nakupu novych busov - plne suhlasim. Ale tvrdim, ze pri sucasnom vozovom parku sa da dosiahnut lepsie (avsak tiez zdaleka nie postacujuce) linkovanie.
Čo sa týka preťaženosti a-98 (a aj a-59, z ktorej veľká časť ľudí na Smolenickej vystúpi) na úseku Lúčanka - Smolenická, to je skutočný problém. Pokiaľ niekto cestoval každý deň na Zochovu (a že ich bola väčšina), a-95 preňho nie je adekvátna náhrada. Osobne zahustenie intervalu a-98 nepovažujem za šťastné riešenie.

Možno by stálo za úvahu v rannej špičke časť spojov a-93 (napríklad polovicu) viesť _jednosmerne_ na trase Vyšehradská - Lúčanka - Znievska - Budatínska alebo (ešte lepšie) Dolnozemská - Bzovícka - Ľubovnianska - Lúčanka - Zniveska - Budatínska. Tento problém by to IMHO riešilo efektívnejšie, než zahusťovanie a-98.
Reakcia na: galiyosha #51036:

"Inak mi toto Tvoje uvažovanie pripadá asi podobne choré, ako uvažovanie magistrátu."

To si vystihol 🙂

? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.