Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: SZKV #50742:
Si vedľa!

1) Chyba nie je v zastúpení starých vozov (viď. príspevok Igorka), ale niekde inde. Totiž niektoré linky sú ULF-only a niektoré sú VERKEL-only. Kedy sa ULFy rovnomerne rozdelili na väčšinu liniek, tak by to bolo v pohode. Samozrejme na CP garantované odchody a podobné srandy.

2) Na Suedbahnhof Ti predsa chodí S-Bahn, máš tam 3 tramvajové linky a z Bahnsteige 11-19 je priamy prístup na Suedtiroler Platz, kde Ti chodí aj metro!

3) To je vďaka charakteru Viedenskej tramvaje, ktorá ide napr. často po ceste s IGK. Vo Viedenskom centre sa mi tento spôsob preferencie zdá poněkud nešťastným.
A povedzte mi prosím, prečo má DPB takú nahovno webovú stránku a musí ju náhrádzať iMHD? Prečo je nočná hromadná doprava v BA ako nikde inde - 3 nočáky za noc z jedného smeru a človek sa po 12-stej nevie dostať domov inak ako s taxíkom?
Reakcia na: Andy #50820:
Holt máš smolu, že nastupuješ na Hraničnej.

Skús niekedy prejsť na tramvaj ku poliklinike. Tam Ťa budú obťažovať len staré rakoviny idúce na trh 🙂 Navyše s L9 to budeš mať bez prestupu 😃
Reakcia na: LUK #50845:
Prečo by mal dostať menej dotácií? Kto mu teda vykryje straty, ktoré mu vzniknú? Myslíš teda, že bude obsluhovať ziskové linky, že? A potom zas vzniknú väčšie straty dopravnému podniku lebo na vyťaženejších linkách mu alternatívny dopravcovia preberú cestujúcich!
Čísla nepustia!
Reakcia na: tivino #50844:
nevyriešilo to NIČ! Veľa kriku pre nič...

Re #50843 tivino: a ty si myslíš, že cestovné sa stanovuje tak, aby pokrylo VŠETKY náklady??? Cestovné ostane rovnaké, ale alternatívnemu dopravcovi bude treba menej dotácií, kapišto?
Všade mi dávajú za príklad Horúcu strelu v BB. Ale čo to tam vyriešilo s hromadnou dopravou? Je pravda,že som to vyskušal aj ja a je to pohodlné rýchlejšie, ale kedže je to nepravidelná doprava tak ako sa môžem spoľahnúť, že pojde a odkiaľ pôjde? A v neposlednom rade aj to cestovné 12SK je výhodné iba pre tých ktorí cestujú na väčšie vzdialenosti a platia celý lístok. Pre študentov, dôchodcov a iné sociálne slabšie skupiny je to dlhodobo nevýhodné.
Reakcia na: S499.1023 #50839:
V každom prípade ale musí byť zachovaná jednotná tarifa a jednotný, integrovaný cestovný doklad - no a potom by sa čo vyriešilo keby bola tarifa rovnaká? Však štát by nedotoval dopravný podnik aj alternatívných prepravcov, tým pádom by si cestovné určovali podla svojich skutočných nákladov.
Reakcia na: 81-71 #50829:
hip-hop... ? ? ?
Reakcia na: tivino #50832:
kamoš pozná Švejnu osbone.. Vpred je regionálna liberálna strana.
Reakcia na: tr3mp #50837:
Dik za názor. Môj názor na to je dosť podobný. Ja si myslím, že lacnejšie a kvalitnejšie cestovanie v BA by nezabezpečila konkurencia! Jediný problém v MHD v BA je jej manažovanie! Dotácie do dopravného podniku by sa podla mňa dali oveľa lepšie využiť a tým zabezpečiť kvalitnejšiu dopravu v meste! Mojím vzorom je napríklad BRNO kde dopravný podnik funguje perfektne - má oveľa lepšiu tarifu, rozvrhnutie pásim a zon a v konečnom dôsledku oveľa udržiavanejší vozidlový park!!
Reakcia na: tr3mp #50837:
Presne tak. Len s tým rozdielom, že si myslím, že aj keby sa zvýšila potreba dotácií pre nelukratívne spoje, tak celková potreba dotácií klesne. V každom prípade ale musí byť zachovaná jednotná tarifa a jednotný, integrovaný cestovný doklad, inak sa nám to tu zvrhne na ex-ZSSR ohavný maršrutkový systém.
Reakcia na: LUK #50833:
Jazdí, a pomerne veľa taxislužieb. V BA sú taxíky extrémne lacné. Pravda, musíš pripočítať nástupné, ale je to veľmi prijateľné a často to využívam.
Reakcia na: tivino #50832:
Na najvyťaženejších (a teda zrejme ziskových) linkách je samozrejme možné zaviesť ešte osobitné spoje.
Tu sú však dva možné prístupy:
- bude jednotný cestovný doklad a integrovaná doprava zabezpečovaná viacerými dopravcami. Jednotlivé linky budú dostávať príslušný podiel dotácií, keďže však bude jednotná cena a jeden organizátor, pri dotovanej doprave nebude zrejme znížená cena lístka (keďže tá by znamenala vyššie dotácie).
- druhá možnosť, noví dopravcovia budú zabezpečovať len lukratívne a ziskové linky (v špičke) na iné (možno lacnejšie) cestovné doklady. To bude znamenať odliv cestujúcich s predplatnými CL a zníženie tržieb DPB ako súčasného prepravcu. Niekto však bude musieť zabezpečovať aj menej ziskové spoje (večer, víkend), a keďže sa znížia príjmy za vyťažené časy, bude nutné rozdiel niekde doplatiť: buď vyššími dotáciami alebo vyššími cenami CL, prípadne redukcia dopravy v mimošpičkových časoch.
Toľko môj názor.
Reakcia na: 81-71 #50829:
Tak toto ma vie pekne vytocit... ? ☠
Reakcia na: tivino #50832:
nikto ma prosím nezabite ☠ a nenapíšte mi že som menejcenný:
Ja som zasa počul o hnuti VZAD ktoré má za kandidáta Fera Mrkvičku, ktorý má v programe lacnejšiu ropu (nie že sa ti vysmeviam ale) taký je môj názor.
Reakcia na: Mystery #50792:
39 / 31 sa vozím dosť často v úsekoch Račianske mýto - La Franconi príp. opačným smerom La Franconi - Vazovova ...a prečo sa pýtaš? 🙂
Reakcia na: galiyosha #50830:
? v BA jazdí taxi za 12,60 SKK??? Alebo to je obojsmerne?
Neviem či ste už počuli o hnutí VPRED ktoré má kandidáta na župana Ivana Švejnu. No ale k podstate - majú vo volebnom programe že Lacnejšiu a rýchlejšiu dopravu
Častejšie a lacnejšie spoje hromadnej dopravy nemusia
stáť viac peňazí.
Vpustením konkurencie do dopravy vzniknú nové spoje.
V najčastejšie využívaných
spojoch a dopravných špičkách
tak po dlhom čase konečne
bude môcť klesnúť cena
cestovných lístkov.
Takýto postup je bežný vo
svete a začal sa využívať
aj na Slovensku. Iba VPRED
má však odvahu presadiť ho
aj v Bratislavskom regióne.
Lepšie životné prostredie
pre skutočný život
Tak čo si o tom myslíte? Prosím odpíšte!
Reakcia na: Red-Hawko #50825:
Ja som hovoril o daždi, nie o snehu ...

Re #50822 Andy: Vidím, že intenzívne hľadáš dôvody, prečo niečo, čo práve Ty nepreferuješ, nejde .... mne je to v podstate jedno, ja Ťa na žiadnu aktivitu nepresviedčam 🙂 BTW, zatiaľ v každej firme, čo som robil, bola sprcha 😉
Reakcia na: Papyr #50711:
Ak pripustíš 60 halierov nad, tak napríklad AA Taxi Euro za 12,60 Sk/km je jedna z tých serióznejších (aspoň podľa mojich skúseností). 16 022, prípadne 0903 a 0907 807 022. Potom je tu množstvo ešte lacnejších (Nai, Caribic's, Super a podobne). Ešte možno existujú aj taxi služby, ktoré majú nástupné len 20 Sk...

Re #50722 Papyr: Ja. A dobrovoľne sa priznávam, že na niektoré cesty do školy, najmä ráno, keď sa mi nechce vstávať, používam IAD. Moju reláciu Lietavská - Mlynská dolina (FMFI UK) nie som schopný MHD spraviť pod 40 minút (v sedle niekedy aj hodina), autom je to "all inclusive" pod 15 minút.

Naopak, do centra okrem neskorých večerných a nočných hodín autom prakticky vôbec nejazdím.

Re #50758 Andy: S parkovaním na školskom vŕšku sa to s každým semestrom rapídne zhoršuje. O chvíľu to už problém bude...

Re #50812 m@rtin: V Bratislave je prahov popri koľajách veľmi málo, keďže prakticky všetky trate sú na samostatnom telese alebo sa s IAD aspoň nedelia o jazdné pruhy. ? A nestraš, TESCO krabice tu za 40 rokov hádam už stáť nebudú. Veď to snáď nemá ani takú životnosť. 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.