Keď sa tu predčasom písalo o možných busoch pre Bratislavu, poslal som pár otázok do DPB (na verejné obstarávanie). Včera mi prišla odpoveď, takže nech sa páči:
Dopravný podnik Bratislava, akciová spoločnosť je podľa zákona č. 523/2003 Z. z. o verejnom obstarávaní a o zmene zákona č. 575/2001 Z. z. o organizácii činnosti vlády a organizácii ústrednej štátnej správy v znení neskorších predpisov definovaný ako obstarávateľ, ktorý je povinný pri uzavieraní zmlúv používať metódy a postupy verejného obstarávania podľa tohto zákona.
1. Aké boli kritéria pri obstarávaní duobusov a prečo bol vybraný výrobca Škoda Electric a nie napr. Solaris alebo Neoman? Skutočne rozhoduje v prvom rade len cena?
Nadlimitnú verejnú súťaž sme zverejnili v súlade so zákonom vo Vestníku VO a taktiež sme zaslali na zverejnenie aj publikačnému úradu EU. V súťažných podkladoch sme uviedli podrobnú špecifikáciu, kritérium na vyhodnotenie ponúk, ktorým bola cena.
ŠKODA ELECTRIC s. r. o.
Ganz Transelektro Traction Electrics Ltd.
Solaris Bus & Coach Sp.z o.o.
Motor-Car Wiesenthal & Co s.r.o. – nesplnila podmienky účasti
Z vyššie uvedených troch spoločností pri splnení všetkých podmienok určených obstarávateľom, vyhrala tá spoločnosť, ktorá predložila najnižšiu cenu.
Výsledok z verejnej súťaže bol zverejnený vo Vestníku VO č. 121/2005.
Pre doplnenie: Cena: 209 922 000 Sk. Najnižšia ponuková cena: 209 922 00 Sk, najvyššia ponuková cena: 232 709 004 Sk, predpokladaná cena: 240 000 000 Sk. Kritériá na vyhodnotenie ponúk: najnižšia cena (iba).
2. Prečo pri nakupovaní autobusov ignorujete (aspoň mám taký dojem) poľskú firmu Solaris? Zúčastnila sa výberového konania pri nákupe 9,5 m autobusov?
Pred uzavretím zmluvy na obstaranie autobusov dĺžka 9,5 m sme taktiež vyhlásili verejnú súťaž, ktorá bola zverejnená vo Vestníku VO pod zn.: 14682-MST v roku 2004. Podmienky do tejto súťaže si vyzdvihlo 13 spoločností, ale len jedna spoločnosť predložila ponuku. Obstarávateľ nevie ovplyvniť správanie uchádzačov. Nemôžeme za skutočnosť, že sa do tejto súťaže neprihlásili. Ani jeden zo záujemcov nepožiadal o nápravu z dôvodu, že by boli podmienky súťaže diskriminačné.
Nakoľko ponuku predložil len jeden uchádzač SOR Libchavy spol. s r.o. a splnil aj podmienky účasti stanovené obstarávateľom, jeho ponuka bola prijatá. Výsledok z verejnej súťaže bol zverejnený vo Vestníku VO č. 108/2005 pod zn.: 07235 – VBT.
Dopĺňam: Cena: 27 650 000 Sk, Predpokladaná cena: 27 650 000 Sk. Kritériá na vyhodnotenie ponúk: opäť len najnižšia cena.
3. Už čoskoro vyprší životnosť autobusov Ikarus 415 a 435. Ako sa DPB stavia k tomuto problému?
4. Kedy DPB plánuje kúpiť kĺbové autobusy a aká je ich vízia finacovania?
DPB, a. s. je pripravený na nákup nových nízkopodlažných autobusov s pohonom CNG sólo aj kĺbových. Ak Hl. m. SR Bratislavy pridelí finančné prostriedky pre DPB, a. s. na nákup vozidiel, bude zahájený proces verejného obstarávania.
5. Existuje možnosť obstarať nové vozidlá (autobusy, trolejbusy) prostredníctvom deblokácií ruského dlhu?
Použitie deblokácie ruského dlhu nezávisí na DPB, a. s. a ani nie na Hl. m. SR Bratislava.
6. Ako sa DPB stavia k nákupom vozidiel ruských výrobcov (napr. LiAZ) zúčastnili sa niekedy výberového konania?
Pokiaľ bude zahájený proces verejného obstarávania na dodávku vozidiel, budú mať možnosť prihlásiť sa všetci uchádzači, ktorí splnia podmienky účasti, z ktorých bude vybratý uchádzač podľa vyhodnotenia kritérií. Obstarávateľ nemá právo diskriminovať uchádzača podľa jeho štátnej príslušnosti. (LIAZ - Liberecké automobilové závody - je český výrobca). Zatiaľ sa žiadna ruská firma do súťaže nehlásila.
Takže z týchto odpovedí vyplýva, že môžeme snívať o rôznych typoch autobusov, ale pokiaľ sa výrobca neprihlási do súťaže, nič z toho nebude. Okrem toho väčšina zahraničných výrobcov netromfne cenou Karosu, Škodu alebo SOR.
Svatá pravda, taky nevím, kde pány velkomožné na ČD napadl ten blud, že ETR480 je pohodlný. Italové to dělají hlavně pro rychlost, což se ale tady nevyužije, když to stejně rychleji než 160 km/h jezdit nemůže (stejně jako klasické vlaky). Hlavně, že se máme před zbytkem Evropy čím chlubit...
Já nevím, proč mi tady furt podsouváš, že jsem na něco odborník? Takové označení patří na tomto fóru opravdu málokomu a radši budu laik než "odborník" jako je ten pán z DPMŽ. Cristalisem jsem prostě jel výrazně dřív, než se ke mně doneslo, že to je problematické vozidlo (dokonce přiznám, že jsem ani nevěděl, že to v tom Lyonu jezdí), takže teď mám na to dokonalé svezení pěkné vzpomínky, to je všechno. Přiznávám, že moje názory jsou velmi subjektivní, ale pořád lepší si dělat názor polodenním vožením, než prohlížením fotek a sledováním, co má jaké problémy.
Pro mě je podstatné, že prostý cestující problémy Cristalisu nepozná (jezdí to...) a vypadá to skutečně excelentně, na rozdíl třeba od toho hybridu (pokud prý v Nancy běžně spoj "tramvaje na pneumatikách" vynechává, je to o něčem jiném) nebo naší skvělé RT6 (na tu si názor jaksi udělat nemůžu- k vidění je jen ve vozovně a stojí a stojí...).
Tomas1, in Tony: vela pekne pise ujo, vela pekne. Len zabudov, ze taky dopyt dveri nie u vsetkych vozidiel ma vyvedenu kontrolu na panel vodica. Taktiez asi zabudov, ze aj ine firmy ako DT Prostejov existuju. A kolko kriku je zrazu v prospech otvoreneho zvrsku a kolajovych konstrukcii. Ked som zacal tieto teorie razit pred 7-mi rokmi, div ma neobvinili z rozvracania podniku, diletantstva a teroristickeho utoku na infrastrukturu DPB!
Fobust: mas v tych konstrukciach trolejovych armatur trosku hokej, ale nevadi. S499.1023: Teoria je sice pekna vec, ale tentoraz by som sa trocha priklonil k fobustovi, lebo u paroidnych konstrukci nikdy nevies odkial kam a co sudruh Vodnak taha a co kam na vykres zavesil... Najlepsie by vsak spravil, keby ich zavesil na hajzel, tam sa este daju pouzit v pripade nedostatku ineho papiera...
Pod plnou integráciou si predstavujem to, čo sa pod týmto termínom štandardne myslí, a teda že na lanovku by platili štandardné cestovné lístky na MHD -- či už jednorazové časové vrámci ich platnosti alebo predplatné (či už "turistické" alebo "električenky").
Presne tak to funguje v Prahe, presne tak to funguje v Grazi, a presne tak by to podľa mňa malo fungovať všade inde, pokiaľ je lanovka v správe mestského dopravného podniku. V Salzburgu napríklad lanovka napriek tomu, že ju obhospodaruje dopravný podnik, zaintegrovaná nie je.
Pokiaľ by mal manažér škrtať podľa porovnania príjmov a výdavkov, škrtol by celú MHD...
TeBeCe: Na tých fotkách z Nitry mi niečo pripomína, že výrobcovia busov sa snažia predovšetkým o odbyt v Bratislave ? ..Dokazuje to veľký počet CNG+NP autobusov..
Až na to že v BA ich majú tak naháku...Veď BA nové busy nepotrebuje ?
RE #50568 galiyosha: Predminuly tyzden EC Slovenska strela isla tiez ako nefaciarsky vlak ? Podla cest.poriadku nema ist ale podla mna to bolo super... Mali ste vidiet par ludi ako hladaju fajciar ?
akú máš predstavu o tom zaintegrovaní a aké by to malo výhody? Myslíš to tak, že platný lístok alebo električenka na MHD ti umožní vyviezť sa lanovkou?
Tá lanovka je pomalý, nízkokapacitný dopravný prostriedok pre turistov, poskytujúci zaujímavú vyhliadku, počas turistickej sezóny bude vyťažená aj v prípade, že lístok bude stáť 2-3x viac, ako najdrahší lístok DPB. Zarobí si na seba a na údržbu.
Naopak, ak lanovka bude "pridelená" DPB a bude sa v nej jazdiť na lístky a električenky (teda z ľudového pohľadu "zadarmo"), je isté, že DPB bude vyčleňovať časť svojho rozpočtu na jej opravy? To nie je príliš trvalý model, raz príde manager ktorý zistí, že tu je niečo čo nemá príjmy, ale má výdavky - a stopne to.
Takže by som uvažoval skôr nad opačným princípom, a to, že lístok na lanovku by zároveň platil ako celodenný (alebo x-hodinový) lístok na MHD.
Dobry vecer.
Aky je stav rozvoja elektrickovej dopravnej siete v BA ? Nevie niekto nahodou odpoved okrem toho ze ziadny rozvoj v dohlade ?
No, tak som sa zamyslal nad moznostou tahania nejakej elektrickovej trate na Dolne Hony.
Preto som ihned na zaciatku zavrhol moznost volneho pokracovania trate od Astronomickej.
Napadlo ma pokracovat pozdlz Tomasikovej, Gagarinovej, Svornosti na krizovatke so Slovnaftskou smer Cilizska.
A napadlo ma od Safarikovho namestia Pristavna Slovnaftska, Kazanska a Cilizska.
Je mozne sa teoreticky pohrat s existujucimi kolajami do tychto koncin, ale to je dost riskantne.
V oboch pripadoch nevyhnutny most cez Maly Dunaj a vyriesit prechod cez zeleznicnu trat. ? Easy, ze ?
Neviem, ako je to v BA, ale v inych mestach to plati tak, ze ak si studentom zahranicnej VS postavenej na roven slovenskym VS (ako napriklad ja - UK Praha), tak narok na zlavu mas.
BTW v N°4819 by niekto mohol už konečne strhnúť oznam o zmenách počas eucharistického kongresu 18.9.2005, nakoľko by to cestujúci mohli zneužiť. ? ? Ale ak to tam má nejaký praktický význam, ktorý som nepostrehol tak sorry.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yale
Tá lanovka je pomalý, nízkokapacitný dopravný prostriedok pre turistov, poskytujúci zaujímavú vyhliadku, počas turistickej sezóny bude vyťažená aj v prípade, že lístok bude stáť 2-3x viac, ako najdrahší lístok DPB. Zarobí si na seba a na údržbu.
Naopak, ak lanovka bude "pridelená" DPB a bude sa v nej jazdiť na lístky a električenky (teda z ľudového pohľadu "zadarmo"), je isté, že DPB bude vyčleňovať časť svojho rozpočtu na jej opravy? To nie je príliš trvalý model, raz príde manager ktorý zistí, že tu je niečo čo nemá príjmy, ale má výdavky - a stopne to.
Takže by som uvažoval skôr nad opačným princípom, a to, že lístok na lanovku by zároveň platil ako celodenný (alebo x-hodinový) lístok na MHD.