NP nemajú podlahu nižšie, iba nemáš schody (mimochodom, bavíme sa o NP, ale dlhý slinťák je pokiaľ viem iba 50%NP). Nástupná hrana bez kneelingu býva cca. rovnako vysoká.
Nie je to úplne tak. To čo hovoríš je záležitosť diferenciálu. Prevodovky ZF tohoto radu nemajú ktovieaké jazdné vlastnosti a nepríjemne trhajú (inak nič proti tejto značke). Mám dokonca taký pocit, že prevodovky v Ik435 nie sú dimenzované na krútiaci moment 191kW motora a sú také isté ako v Ik415. Momentálne neviem nájsť príslušný datasheet, takže je to iba tvrdenie.
Mimochodom, Karosa, pokiaľ hovoríš o B741 má 4-stupňovú prevodovku, žiadny piaty stupeň sa tam nenachádza. Karosy B732 s manuálnou prevodovkou Praga sú určené na prímestskú dopravu, na mestskú je určená Karosa B731, ktorá sa u nás akosi nenachádza.
ale smradobusy, a do kopca by to boli ešte väčšie smradobusy... pokiaľ by boli plné.. prázdny vyjde friško na DD aj straý Ikarus ? raz som staručký Ikarus videl na linke 503 a letel rýchlejšie jak krátky.. akurát že bol takmer prázdny...
ale chodia tam aspoň nejaké kĺbáky... Šak keď už idú kúpiť nové vozidlá.. kúpia poriadne. Na DD sa kĺbové vozidlá vyslovene žiadajú.. Mne je jedno či sú NP trolíky alebo to budú busy alebo niečo..
Petržalke by sa kúpili NP vozidlá a DD by sa furt tlačili v krátkych busoch,..
Nevyznám sa presne v tom, aká je výška nízkopodlažných duobusov (autobusov) od vozovky, ale predpokladám, že majú podlahu nižšie ako normálne busy. Nebude to spôsobovať problémy v tom kopcovitom teréne? Keď som raz išiel Tambusom X13 na Kolibu tak v stúpaní narazil v zákrute riadne nárazníkom do obrubníka. Nehrozia podobné problémy aj na Dlhých dieloch? ?
Re #50217 inTony: Presne tak, tí, ktorým sa doprava zlepšila, sú ticho a počuť samé nadávky. A stále tá Hlavná stanica. Tuším každý Petržalčan cestuje denne vlakom. Ale o tom sa tu už veľa napísalo. A tá nedostatočná kapacita sólo vozidiel? Navrhujem vrátiť na L50 krátke busy s tým, že nech sa poďakujú Petržalčanom. Ale zas búudú ticho Petržalčania a tisíce dôchodcov sa bude sťažovať. ?
Re #50201 NN: 80 miliónov za súpravu a 30 ich treba objednať. To je 2,4 mld. Sk. Predpokladám, že to pôjde na úver. To by sa potom mohla pridať aspoň tretina (800 000 000), nech sa kúpi nejakých 50 busov. Však je to už jedno či 2,4 alebo 3,2 mld. Sk, nie? ?
To je chujovina ako mraky. Všetci tu vehementne vyprávajú o nejakej rýchlodráhe do Petržalky. Povedzte mi niekto aké iné vedenie je vhodné pre rýchlodráhu.
O unifikácií by som tiež pomlčal. Človek sa prejde po meste, občas pevná svorka, občas pružné uchytenie, občas nejaký deltazáves a neviemčoešte (fobust ma doplní...). O trolejbusovom parovode radšej ani nehovorím...
no ja poznam jedno 120tis. sidlisko kde take nieco ako NP klbaky nehrozi a este tam musia ludia pobehovat na zastavkach z jedneho busu do druheho, samozrejme po schodoch (uz sa tesim na zimne urazy, dufam ze si bude cim viac ludi vymahat od DPB fin. odskodnenie, ked nie je schopny kupit NP klbaky)
...nakoľko je/bolo to pôvodné reťazovkové trolejové vedenie zlé, to veru neviem posúdiť ... len ma prekvapuje, že podľa DPB je lepšie mať všade jednotné trolejové vedenie aj napriek tomu, že je to pôvodné osvedčené, tá moja poznámka o unifikácii #50179) bola skôr iróniou na absurdnosť tej novinky...
Neviem, čo ti vadí na duobusoch resp. troljbusoch na DD.. Ale krátke vozidlá sú tam už roky nepostačujúce.. Kĺbové autobusy tam nemôžu chodiť, mali by problemý s ťahaním do kopca.. DD sú 20000-vé sídlisko, ktoré má 2 krátke linky, jedna z nich má interval 20min... 33 je dosť vyťažená linka, nato aby tam chodili kĺbáky...
Prvý duobus mestu dodajú už vo februári (22.09.2005; Bratislavské noviny; č. 19/2005, s. 2; lau)
BRATISLAVA - Príprava trolejbusovej trate na sídlisku Dlhé diely pokročila: uskutočnilo sa aj výberové konanie na dodávku trolejbusov s pomocným dieselovým pohonom, tzv. duobusov.
Trolejbusová trať na Dlhých dieloch nebude prepojená s ostatnými trolejbusovými traťami v meste, preto nevyhnutným predpokladom na jej vybudovanie je, aby na nej premávali vozidlá schopné premávať aj tam, kde nie sú troleje. Preto dopravný podnik vypísal spomenutú súťaž, v ktorej bola najúspešnejšia plzenská firma Škoda Electric, ktorá v budúcom roku postupne dodá šesť kĺbových nízkopodlažných vozidiel 25Tr. "Pôjde o koncepčne úplne iné vozidlá, aké poznáme z bratislavských ulíc dnes," povedal nám Bronislav Weigl, riaditeľ rezortu prevádzky a dopravy Dopravného podniku Bratislava. "V súčasnosti ich však už možno vidieť v niektorých českých mestách, napríklad v Plzni a Zlíne. Pôjde o vozidlá postavené na báze autobusov Irisbus, ktorých výrobcom je Karosa Vysoké Mýto, elektrickú výzbroj dodá spomenutá firma Škoda Electric."
Prvé vozidlo bude dodané dopravnému podniku do konca februára budúceho roku. Keďže ide o prvé takéto vozidlo na Slovensku, musí prejsť kompletným homologizačným procesom a príslušnými skúškami. Ďalšie duobusy prídu v auguste a premávka na Dlhých dieloch bude spustená v auguste alebo septembri budúceho roku. Prínos by mal spočívať v tom, že trolejbusová doprava je ekologickejšia a do kopcovitého terénu tohto sídliska sa trolejbusy, ktoré zvládnu aj strmé stúpanie, hodia lepšie ako autobusy.
Budúca trolejbusová trať na Dlhých dieloch bude v podstate mierne modifikovanou traťou súčasnej autobusovej linky číslo 33 premávajúcej na trase Molecova - Kuklovská. Trať bude riešená tak, aby bol najmä v ranných špičkách uľahčený prestup na električky na Karloveskej, prestupový bod už nebude na Segnerovej ulici, ktorá je príliš úzka a teda sa na tento účel veľmi nehodí, ale pre Riviére. Uvažuje sa, že počas špičky budú vozidlá zachádzať až k Novému mostu, čo zjednoduší obyvateľom Dlhých dielov cestovanie do centra.
- moj komentar - naozaj uboha Bratislava kde sa cestujuci stretnu s NP vozidlami v takych extremnych pripadoch ako su duobusy kdesi do horskych oblasti a na najfrekventovanejsich najvytazenejsich linkach si o NP mozu nechat zdat, beriem ze chcu uz nove vozy brat NP, ale tieto dlhe diely beriem fakt ako provokaciu pre zvysok mesta
Tá prevodovka novšieho IK je 4stupňová a 4tá sa zaradí pred 40 Km/h. Pri 55 chýba 5-ty prev st..Motor dosť rezonuje a pri 60 indigátor IK dosahuje max otáčky. Karosa ma 5 stupeň pri 50-55 Km/h. Nie vždy sa v Ba cestách podarí preradiť ma x dosiahne cez 80 km/h . Karosa je tým omnoho rychlejšia s lepším rozbehom a je schopný tento voz bez problémov predbehnúť IK v rozlohe okolo 150 m. ?
Postrehy zo včerajšej večernej cesty bajkom Račismýto - Kuklofská:
1. na Obchodnej sa už asi čosi deje, rozbili asfalt pri koľajniciach na Kollárku
2. pod Novým Mostom namaľovali nejaké dzivé žlté prechody a vodorovné dopravné značenie .. žeby príprava na posunutie zastávky?
3. ten 1001 (malá Karosa, včera na 32) je iný črep, divne to píska a na výfuku by mohli psie klobásy údiť - normálne sa blbo dýcha keď drtím ten kopec hore na Dlháče popri takejto rachotine...
"Ľudia si stále môžu hľadať a nájsť svoje miesto." - rád by som vedel, či si našiel svoje miesto aj pán, ktorý považuje za najväčší úspech svojej krutovlády časový tarifný systém a CNG vraky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Spectre
O unifikácií by som tiež pomlčal. Človek sa prejde po meste, občas pevná svorka, občas pružné uchytenie, občas nejaký deltazáves a neviemčoešte (fobust ma doplní...). O trolejbusovom parovode radšej ani nehovorím...