Reakcia na: papuca #47973:
Ad vlecniaky: Ak ti hovori nieco slovo adhezia, budes mi rozumiet (a v podstate by som tu s vysvetlenim rovno mohol skoncit) Ak nie, tak male intro - pomer hnacich naprav (cize tych, opatrenych motormi) k ich celkovemu poctu, inymi slovami pomer hmotnosti, ktora aj prenasa trakcnu silu na kolajnice, ku celkovej hmotnosti.Jednoducho - prevadzkovat v BA kopcovitych podmienkch vozidla/supravy s 50% adheziou je... len o malicko mensia zvrhlost, ako prevadzkovat v Tatrach serble typu 425.95x s 33% adheziou, zvysenou kadejakymi zavaziami na mozno 40% (odbornici, opravte ma).
V BA je na niektorych miestach aj 66%-na adhezia vozidiel K2x problemom, a keby si mal trakcny voz s vlecniakom, na stanicu sa ti za nevhodnych podmienok nema sancu vyhrabat ani s tonou piesku. U nas je jednoducho potrebna 100%-na adhezia, takze by si potreboval nie vlecniaky, ale plnohodnotne trakcne B-vozy, cize by sa lisili len absenciou kabiny a niektorych riadiacich obvodov, a domysli si, ci by sa to vobec vyplatilo Dalsia vec je, ze k T6 sa vlecniaky nevyrabali, k T3 som vlecniaky kdesi videl (tusim Osijek kedysi pradavno?), ale BA ich chvalabohu nema Trakcne B-vozy (bez kabiny) sa tusim robili len ku T4 (pre nejakych Nemcov), a urcite nestali o nic menej ako A-vozy T4
Zmena temy: Pre vsetkych, ktori nechapu obratisko Dostihova draha - to NIE JE myslene ako konecna Dostihova draha, to je myslene ako konecna Nam.hraniciarov, a kedze tie vozy tam nie je kde otocit, tak aspon odvezu tych par ludi 1 zastavku na/z Dudovej, a tam sa otocia. Technicky neexistuje lepsia moznost, ako ukoncit linku na Nam.hraniciarov (co povazujem za celkom rozumne ukoncenie).
papuca