re #46665 yale: bratislavská električka z vozovne jurajov dvor (žiadna sáva) má dne medzi zástavkami Zátišie - Zlaté piesky takmer 30km/hod priemernú rýchlosť. Pred zrušením jednej preferencie to bolo tých 30km/hod, čiže len o jeden km/hod menej ako trasa metra A v Prahe. Ak by sa trať segregovala, DP by mohol zvýšiť maximálnu povolenú rýchlosť pre električky a dostali by sme sa niekde k 35km/hod. A to mi ako vysvetlíš, že práve na tejto radiále to ide. Sú tam nejaké iné fyzikálne zákonitosti alebo ako? Tvojim základným problémom je, že nedokážeš pochopiť, že električka na segregovanom telese môže byť rovnako rýchla ako metro. Rovnaká maximálna rýchlosť, rovnaká doba státia na zastávkach akurát, neviem či je rozdiel aj v rýchlosti akcelerácie a spomalovania. Na to bude vedieť dať odpoveď niekto z diskutujúcich.
Re #46668 Peon: Jeden voz mal zrejme novú vezriu cielov už nahratú druhý nie. Uvidíme ako to bude vyzerťa po 5.9. kedy všetky vozy dostanú nové ciele.
Re #46700 yale: Nikdy neprestanem veriť v skryté kapacity ľudského mozgu, oni sa predsa raz musia prejaviť. ?
Zdroj Pravda 22.7.2005 príloha Bratislava (SITA)
Od budúceho roku sa bude cestovať pohodlnejšie
Všetci držitelia čípových kariet bratislavského Dopravného podniku budú môcť od jari budúceho roku využívať výhody integrovanej dopravy v hlavnom meste a jeho okolí. Integrovaná doprava umožní prestupovanie medzi rôznymi druhmi dopravných prostriedkov na jeden cestovný doklad a za jednotnú cenu. K výhodám bude patriť aj minimálne čakanie pri prestupovaní. Cestujúci, ktorí si kupujú klasické lístky, budú môcť využívať tento druh dopravy od roku 2007. Spoločnosť Bratislavská integrovaná doprava, ktorá bude koordinovať grafikony prepravcov vznikla tento týždeň podpísanm zmluvy medzi krajom a mestom.
Na zastávke Pomník padlých zastavuje podstatne viac autobusov než na zastávke Pri Vinohradoch. Ono je to aj dosť logické, keďže Pomník je takmer v strede Rače, zatiaľ čo Pri Vinohradoch je na kraji.
Vážení diskutujúci, neviem ako vy, ale ja už nemám síl diskutovať s tým premúdrelým momotom s premúdrelým menom yale, čo tu prezentuje múdra z farebných plagátikov, nadradene tu čosi tliacha čosi o konštruktívnej diskusii a pritom nie je sám schopný priniesť jediný racionálny argument - dopravný systém, ktorý sa bude volať METPO, nech to v skutočnosti znamená čokoľvek. Preto dočasne (kým sa vykecá) končím.
...som mame navrhol, ze pome pozrieť X43 a odviezť sa týmto raritným spojom - a celá bola z toho vytešená - je rodená Bratislavčanka, ale už mnoho rokov býva(me) na Liptove - tak sme sa previezli dnes busom SOR 3507 s odchodom o 16.05 z Koliby, cestou na Lesopark sme v bude boli spolu štyria ľudia a nazad nás bolo od 6 do 10 (ako ktorý úsek), pri Lesoparku nastúpilo chlapča, ktoré na Kamzíku za rampu vybehlo ta het (asi sa poznal s vodičom, sa tak celkom priateľsky rozprávali). Niektorí turisti pozerali a zazerali na bus ako na ôsmy div sveta, hlavne na tej úzkej ceste s tou rampou pri Kamzíku ?
A bola to veru veľmo zaujímavá cesta - odporúčam...
Dobre urobili, že sa sťažovali, mohli si vydobyť aj premávku cez víkend, určite by ju nevyužívali len oni domáci (veď na pôvodnej 43-ke sa cez víkend uživilo aj kĺbové vozidlo ak sa nemýlim). Určite by bola škoda len tak, hoci len dočasne, zrušiť obslužnosť určitého širšieho územia práve preto, že je naň ťažší prístup.
yale: To čo píšeš by bolo všetko super ale zabudol si k tomu napísať koľko by to všetko stálo.. A aj tak pochybujem že by sa to oplatilo. A keď spravíš metro pod električkovými trasami tak potom môžeš zrušiť celú povrchovú MHD a cesty sa uvoľnia pre IAD. A tým neskutočne drahým metrom sa ti nikto voziť nebude..
Druhá a jediná pravdepodobná možnosť...Takýto dopr. systém si budú aj naďalej niektorí iba predstavovať, v hlavičke budú mať všetky (neexistujúce) trasy metra a v realite celá MHD zanikne..
K tomu P+R: vyskúšaj si to. Ja som osobne dokonca urobil experiment s Tescom Zlaté Piesky, ale výsledok je dosť negatívny
K trase B: rieši dopravu z Petržalky, rýchlu dopravu na Hlavnú stanicu a Trnavské Mýto - perspektívne Filiálku. Ideálne by bolo zachytiť ešte Ružinov pred Miletičovou. Umožní odbúrať vysokú frekvenciu mestskej dopravy na Štefánikovej aj Šancovej, poskytuje konečne priame prepojenie centra so stanicou v severojužnej osi, Hlavná stanica by fungovala ako prestupný bod na autobusy smer Patrónka, Lamač, DNV. V podstate by sa zóna bez autobusov MHD rozšírila až po úroveň stanice. V samotnej Petržalke by vďaka rýchlosti nosného systému cez centrum bola táto možnosť ďaleko atraktívnejšia ako električka, teda rozšírila by sa aj atrakčná zóna trasy - mnohí cestujúci v súčasnosti prechádzajúci Dunaj dopravou cez Nový Most by sa radšej po priečke priblížili k nosnému systému a pokračovali ním, teda znížil by sa aj dopravný nárok cez Nový Most. Trasa prechádza zásadnými prestupovými bodmi v centre (električky na Kamennom nám., Hodžovo nám.) aj ďalej od centra (Hlavná stanica, Trnavské Mýto). Výrazné zvýšenie atraktivity lokalít po celej trase (v súvislosti s pripravovanou výstavbou Hlavnej stanice nárast jej významu aj z iných dôvodov ako dopravných), aktívna zábrana odchodu mestotvorných funkcií z centra. Predstav si, aké možnosti by vznikli, ak by si sa za 10-11 minút dostal napr. z lokality Technopolu na Hlavnú stanicu. Na túto rýchlu, kapacitnú a za každého počasia dostupnú trasu by sa samozrejme prispôsobila doplnková doprava.
Problémy trasy: vzdialenosť od Račianskeho Mýta, zrejme na hrane atraktivity a cestujúci z Rače do centra by asi neprestupovali z električky, prestupovali by tí na Hlavnú stanicu. No a samozrejme druhý problém - nepokrytá autobusová stanica (resp. stanica Pribinova až cca 600m od stanice). Toto sú ale veci, s ktorými by sa dalo žiť. Takisto pripojenie letiska nevidím ako prioritu nosného systému, to by skôr mala riešiť železnica, charakter dopravy z letiska je viac na expresnú linku bez lokálnych zastávok.
K tej X43..V pondelok som bol na Železnej+Kolibe a na lesnej ceste zo Železnej na Kamzík ma ten bus obchádzal(3507)..Až som sa divil lebo celkom v pohode zvládal ten kopec..Aspoň to tak vyzeralo ?
Ad l.82: Táto linka bola predtým ako chodila na Hbf. dobre využívaná, ale tiež si myslím že sa dá nahradiť..Úsek Petržalka-Malá scéna však bude chýbať(tiež bývam v okolí Záporožskej ? )
Ad. tram Siemens Combino: Niekto tu písal že táto tram má rovnaké jazdné Eigenschaften ako T3...Zaujíma ma, ako je to s inými low-floor trams??? Majú niektoré aj lepšie vlastnosti ako T3?(samozrejme že okrem ULF-tá to má úplne inak vyriešené)
no ono tam bolo oznámenie /na každej zastávke/, ale minulý týždeň to dali dole /mala sa X43 rušiť/, ale 5 minút pred dvanástou sa rozhodlo, že sa bude jazdiť ďalej a nikoho už nenapadlo vrátiť oznámenia späť...
A ináč práve pre tých ľudí, čo tam bývajú sa to obnovilo, sťažovali sa a sťažovali...
Priznám neviem, keďže pre pravdepodobnosť krátkeho intervalu, bude veľmi záležať od jazdnej doby. No niečo také už urobil fobust, teda aspoň myslím, že je to jeho výpočet. Pozri www.imhd.sk/ba/index.phpw=3825242e29ef353234252d1f2b1f25292e25332529321f252e362934212e3225342c21ef392b2e212c23
Skús sa privykať na to, že reagovať treba vecne a nie urážlivo, buď nad vecou a uvidíš, pomôže ti to.
K tvojmu príspevku: petržalská električka usporí mojím odhadom asi 25-30 autobusov.
Keď už sme pri tom, v tej štúdii je pomerne nejasný posun v kalkulácii počtu vozidiel, takže asi sa nedá reálne uvažovať o počte vozidiel podľa štúdie. Projekt uvažuje o potrebe 44 električiek, pretože sa tvári, ako keby bolo potrebné nanovo obsadzovať všetky linky, vrátane segmentov mimo Petržalky. Faktom však je, že tieto linky už viac-menej existujú, len bez zachádzania do Petržalky.
Vieš urobiť kvalifikovaný odhad, koľko bude skutočne potrebných nových električiek?
Linku a-82 v úseku Hbf. - Mile Tyčova nahrádza t-201, v úseku Mile Tyčova - Šafaříkovo námestie a-50, v úseku Hbf. - Šafaříkovo námestie ju nahradí d-13.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
galiyosha
Prečo by ma metro malo stimulovať k odstaveniu auta na P+R a električka nie? Aký je medzi nimi z môjho hľadiska rozdiel?
Čím by už vybudovanie prvej etapy metra v trase Janíkov Dvor - Trnavské Mýto prinieslo rapídne zlepšenie bratislavskej MHD?