Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #46474:
17,5 až 18 minút na trase Janíkov Dvor - Štúrova podľa štúdie EIA. Dnešná 95ka ide na podobnej trase okolo 20-22 minút, ak by sa urobila MHD cesta pre autobusy na chýbajúcich úsekoch Jantárovej (alebo aspoň na tom jednom), pridala preferencia na ostatných úsekoch (aspoň v zmysle prednosti v jazde), je tam autobus rovnako rýchly ako električka... pri neporovnateľne nižších vstupných nákladoch. Prevádzka autobusov bude asi drahšia, ale ak riešiť provizórium do výstavby metra, potom má zmysel takto.
Reakcia na: yale #46482:
Nebolo by lacnejšie a s rovnakým efektom, ako ľahké metro prebudovať trate električiek na radiálach na segregované a v CMO ich iba zapustiť pod zem?
Reakcia na: AAA #46475:
ako som už napísal, preferoval by som

(1) riešenie nosného systému formou ľahkého metra, už v prvej fáze vo finálnom riešení a trase tak ako predpokladá návrh územného plánu, t.j. bez priameho spájania s električkovou traťou. S tým, že prvá etapa by sa optimálne mohla realizovať až po Hlavnú stanicu.

Ak toto nie je možné, na druhom mieste by som uprednostnil železničný projekt (ak sa naň dajú získať prostriedky, nie je o čom). Nerieši to všetky problémy, ale z hľadiska budovania otvoreného mesta to má veľký zmysel.

Ak sa nedá realizovať (1) ani (2), potom by som radšej odložil realizáciu (1) s tým, že by bežala iba projektová príprava. Ako dočasné riešenie by som riešil lacný a rýchly variant - postaviť v trase nosného systému medzi Rusovskou a Romanovou cestu len pre autobusy MHD, takto "narovnaná" linka 95 by mohla dosahovať rýchlosť petržalskej električky, samozrejme by bola zabezpečovaná novými kapacitnými NP autobusmi, najlepšie plynovými (ale nie rekonštrukcie).

Petržalská električka je asi až štvrtá možnosť v poradí. Viem že pre priaznivcov električiek je to náramne zaujímavé, ale ten projekt má svoje veľké problémy. Akoby jeho hlavným cieľom bolo získanie peňazí na rekonštrukciu Starého mosta a prikúpenie nových električiek a potom si robte čo už chcete. Nemá logické pokračovanie.
Reakcia na: yale #46480:
Dobre, takže podľa tvojej logiky by bol vlak blbosť, lebo pri Vojenskej nemocnici by som bol autobusom po roku 2006 (dokončenie Sitín) rýchlejšie.
Reakcia na: AAA #46473:
Neviem či náhodou 78 nebude pomaly aj rýchlejšia aj ako petržalská električka... určite na tie smery kam 78 ide priamo a električka musí ísť okľukou cez mesto...
AAA, Fobust: Plný súhlas. Do Petržalky treba električku, a po jej dokončení sa môže začať budovať jej pokračovanie v CMO pod zemou. A až po napojení na podzemnú trasu meniť rozchod(ak vôbec meniť..)
Každopádne tento projekt ŽSR pre BA nemá ŽIADEN význam, 130 000 obyvateľov Petržalky nikdy nebude cestovať do mesta tak, že pôjdu autobusom na žst Petržalka, tam sa budú musieť dostať na nástupište, budú čakať kým príde vlak a potom sa všetci nahrnú do jedného vlaku..Nemysliteľné!!!!
A keď aj budú nové električky v Petržalke, a náhodou ich nebude dostatok, vždy tam budú môcť premávať aj tie staré..
Električka je podľa mňa jediný perspektívny NOSNÝ dopravný prostriedok pre BA. Vlak cez centrum mesta som ešte NIKDE nevidel!!! Ani vo Wien nejde S-Bahn pod Stephansplatzom, ale obchádza oblúkom centrum mesta.
V BA by sa mala radšej dobudovať Filiálka ako hlavová stanica a mal by tu byť vybudovaný prestupný uzol na MHD.
Reakcia na: fobust #46474:
Asi z CP linky 95: Lúčanka - Šafárikovo nám.: 18. min. 😉
Reakcia na: SWTC #46476:
Ale potom tam nebude premávať električka, ale nejaká RegioTram, ktorá musí spĺňať aj železničné predpisy a finančne také vozidlo je určite drahšie ako električka. A čo sa týka dĺžky času prepravy, električka má mať max. rýchlosť 80 km/h, no o tom vlaku nepoznáme tento údaj, takže tie porovnania nie sú relevantné.
Reakcia na: AAA #46473:
Celý projekt je primárne určený na vybudovanie spojenia Viedne južnou trasou s paneurópskymi koridormi č. IV a V (Žilinská a Novozámocká vetva). Sekundárne by sa to dalo použiť aj na linkové vedenie električiek. So zápchami nemám dobré skúsenosti (v mojich prípadoch bežne od 8 do 15 minút - mimo prázdnin na L75 ráno smer Dolné hony) a snažím sa vyhýbať linkám, ktoré idú cez ne... Ako som už uviedol, všade treba peniaze $$$. Na toto sú peniaze priamo z EÚ. Len toľko.
Reakcia na: yale #46471:
Ak tomu dobre rozumiem, tak podľa teba má byť mestský nosný systém riešený formou konvenčnej železnice?
Reakcia na: yale #46471:

Po Potrzalke za 18 minut? To sa mi nezda. Odkial to mas?
Reakcia na: SWTC #46470:
A aký myslíš by to malo interval, ale keby bol hneď aj 5 min, podľa CSP to máš stále od TECHNOPOLU rýchlejšie terajšou 78 a to aj keby bola 5 min. v zápche. A keď hovoríme o doplnkových linkách, potom polovica Petržalky pôjde touto linkou rovno do mesta a na ten systém sa vykašlú.
Reakcia na: petert #46454:

Prosim predloz mi odovodnenie preco menit rozchod, dolozene vypoctami nakladov a navratnosti takejto investicie. Dalej mi sprav presny rozbor prac, ako to chces robit, lebo zo dna na den sa to neda. Dalej vykalkuluj naklady s tym spojene - vyluky, etc. V neposlednom rade mi predstav konkretne vozidlo, ktore by jazdilo po elektrickovych aj zeleznicnych tratiach, jeho technicke parametry, rozmery, prejazdove profily, ako ho ches napajat, osove tlaky a podobne. Dalej si zelam vypocet, ktory porovna toto vozidlo s elektrickou, ako to ovplyvni udrzby trati, o kolko sa to vdaka vyssej hmotnosti predrazi, aka bude navratnost spolu s navratnostou ceny celej prestvby, nielen udrzby. Dalej mi napis konkretne zatazove smery odkial kam chces koho vozit a najma v akom intervale, aku kapacitu supravy chces, etc. Dalej mi popis spravanie sa vozidla so zeleznicnym profilom kola v obluku s polomerom 25 metrov (to je chytak!). Ked mi toto vsetko poskytnes, tak mam este vela dalsich otazok na teba. ?
Reakcia na: AAA #46466:
"rýchlodrážnosť" petržalskej trate skončí hneď za mostom. Električka má petržalský úsek prejsť za cca 18 minút, pričom ďalších 13 minút sa bude zo Štúrovej štrachať na Hlavnú stanicu, čiže spolu 31 minút. Autobus 93 porovnateľnú trasu urobí dnes za 25 minút. Z toho vidieť, že petržalský projekt bez trasovania v CMO je nedomyslený, a trasovanie ďalej zrejme "rieši kolega".

Výhľad do budúcnosti: v predloženej štúdii sa ani slovkom nespomenulo, či je táto trať projektovaná na neskoršie bezproblémové prestavanie na 1435, resp. či estakáda bude vhodná na prevádzku vozidla železničného typu. Ak toto nebude splnené, potom sa za 8 miliárd akurát dokonale zabetónuje to, že tu nijaký nosný systém nikdy nebude.

Poplatok za železničnú cestu: ak si na svojej trati, riešiš jej výstavbu a údržbu. Ak nie si, platíš za cestu. Myslíš že údržba tratí električiek je zadarmo? Navyše, ak sa mesto železničného projektu zúčastní, môže hovoriť do toho, aké poplatky budú. Ak nie, tak nie.

Nové vozidlá: už pre petržalskú trať sa majú kupovať nové električky, ak sa o 10 rokov bude budovať nový nosný systém, budú sa kupovať ďalšie nové vozidlá? Nie je jednoduchšie od začiatku počítať s vozidlami schopnými prevádzky v podzemnej trati?
Reakcia na: AAA #46466:
Pokiaľ viem, má tu vzniknúť integrovaná doprava v trochu inej podobe ako dnes.

1.) Ak ZSSK príde s cenovo výhodnou ponukou tak áno, ak nepríde, nech zabudnú... Riešiť by sa to mohlo cez Bratislavskú integrovanú dopravu, s.r.o.

2.) Vždy je to vec rozhodnutia a najmä peňazí na vybudovanie celého systému...

3.) Takýto spôsob je naozaj od veci. Chce to doplnkové linky, ale najprv nájsť peniaze na ne... 10 min. čakať - nie je to trochu veľa ?
A prečo áno, prečo by BA nemohla mať nejakú mrakodprapovú štvrť, štvrte a zvyšok mesta nižšia zástavba? Predsa tie roztratené mrakodrapy po celom meste sú hnus!!!
Reakcia na: AAA #46467:
Prečo nie?
Reakcia na: tomas1 #46465:
Nechápem prečo spolu s petromt si tak za výstavbu mrakodrapov. Chceš mať z BA Manhattan? ☠ ☠ ☠
Podľa mňa je budovanie petržalskej električky potrebné. Predsa má ísť o trať, ktorá bude budovaná ako RÝCHLODRÁŽNA, teda bude bez úrovňového križovania. A v budúcnosti sa jedine zruší úsek cez Starý most a nahradí sa tunelom.
A taká otázka, napadlo už niekoho z vás niečo z tohoto:
1. Kto bude tú dopravu prevádzkovať: ZSSK Slovensko? To mesto bude platiť okrem peňazí pre DPB aj ZSSK Slovensko? Alebo DPB, ktorý bude musieť platiť ŽSR poplatky, jedny z najvyšších, ak nie najvyššie v regióne stred. Európy za používanie trate?
2. Že sa budú musieť aj tak kúpiť nové vozidlá, za predpokaldu, že by to prevádzkoval DPB, také ktoré budú musieť spĺňať aj železničné predpisy(problém s tým je aj v Nemecku) a DPB by musel budovať komoplet nové zázemie pre úplne iný typ vozidla?
3. Bolo by atraktívne pre niekoho napr. od TECHNOPOLU ísť 5 minút autobusom na zastávku, 2 min. ísť na nástupište , 10 min. čakať, 3 min. sa viezť, 2 min. ísť von? (spolu 22 min.), teraz autobus 10 min. + zápcha 5 min.?
Reakcia na: petert #46454:
Nie je to ten mrakodrap, co ZREZALI pamiatkari, kvoli udajnej historicky unikatnej zastavbe v okoli☠, ktoru by mrakodrap narusil? Ale to mas plnu pravdu, ze vyskove obmedzovanie zastavby odvolavanim sa na nasledne dopravne problemy je KRATKOZRAKE, TUPE a PRIMITIVNE!!!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.