Reakcia na: AAA #46473:
Celý projekt je primárne určený na vybudovanie spojenia Viedne južnou trasou s paneurópskymi koridormi č. IV a V (Žilinská a Novozámocká vetva). Sekundárne by sa to dalo použiť aj na linkové vedenie električiek. So zápchami nemám dobré skúsenosti (v mojich prípadoch bežne od 8 do 15 minút - mimo prázdnin na L75 ráno smer Dolné hony) a snažím sa vyhýbať linkám, ktoré idú cez ne... Ako som už uviedol, všade treba peniaze $$$. Na toto sú peniaze priamo z EÚ. Len toľko.
yale
Výhľad do budúcnosti: v predloženej štúdii sa ani slovkom nespomenulo, či je táto trať projektovaná na neskoršie bezproblémové prestavanie na 1435, resp. či estakáda bude vhodná na prevádzku vozidla železničného typu. Ak toto nebude splnené, potom sa za 8 miliárd akurát dokonale zabetónuje to, že tu nijaký nosný systém nikdy nebude.
Poplatok za železničnú cestu: ak si na svojej trati, riešiš jej výstavbu a údržbu. Ak nie si, platíš za cestu. Myslíš že údržba tratí električiek je zadarmo? Navyše, ak sa mesto železničného projektu zúčastní, môže hovoriť do toho, aké poplatky budú. Ak nie, tak nie.
Nové vozidlá: už pre petržalskú trať sa majú kupovať nové električky, ak sa o 10 rokov bude budovať nový nosný systém, budú sa kupovať ďalšie nové vozidlá? Nie je jednoduchšie od začiatku počítať s vozidlami schopnými prevádzky v podzemnej trati?