Dopravna politika mesta sice hlasa preferovanie MHD, ale vsetky doterajsie kroky idu opacnym smerom - preferovanie individualnej automobilovej dopravy (IAD). Zaiste navrhovane zmeny sposobia vlnu rozhorcenia a isty odliv cestujucich od MHD k IAD, ak si to mozu dovolit. Suhlasim s tym, ze kde je menej penazi, tam je menej muziky. Preto si mesto same sebe vlastne tak trochu odporuje. Na druhej strane musim ako dopravny znalec napisat, ze tie zmeny mali nastat uz davno, v rokuu 2000, ked sa precislovavali linky a zaviedla sa prestupna tariafa, lebo to linkove vedenie je naozaj neefektivne. Skoda iba ze nemame vybudovane adekvatne prestupne terminaly, kde nitko nezmokne, nebude sa tlacit a nemusi behat hore - dolu po schodoch alebo krizom cez cestu.
Stanovisko občianskeho združenia mhd.sk k navrhovanému linkovému vedeniu v Petržalke - > rusenim a menenim liniek ma prist k uspore finnancii a suma sumarum kde je menej penazi tam je menej muziky. O efektivite sa nemozeme bavit lebo tak ako niekomu vyhovuje stavajuci system tak moze nevyhovovat ten novy. A vobec "seriem" aj tak na cele MHD v BA a kupujem auto.
Dik za pokus o riesenie, ale pod dva prestupy to je jednoducho nemozne V Petrzke to mam najblizsie na zastavku Zehrianska. Jasovska je asi 4 min. pesi, Lubovnianska asi 6 min. pesi. Dnes prejdem v popoludnajsej spicke pracovnych dni na zastavku Lubovnianska a ide mi odtial 59 bez prestupu az na Racko. Castejsie ale chodim s jednym prestupom na Zochovej (93 -> 31/39), prip. pri SAVke. Na Racku byvam pri elektrickovej zastavke. Nenapada ma fakt ziadne riesenie pod dva prestupy... Ale ak niekto take vycarujete, sem s nim!
Podľa môjho skromného názoru je práve Citelis v tamtom nátere úplne otrasný a úprimne dúfam, že takto bratislavské vyzerať nebudú. Tie svetlá tam vyzerajú ako päsť na oko, akoby po dokončení celého autobusu zistili, že akosi zabudli na svetlá, tak do predného čela vyrezali dvojicu otvorov a nalepili tam hento... Pri jednofarebnom nátere to tak strašne do očí nebije.
Re #45896 S499.1023: Agora sa aspoň nehrala na niečo, čím nebola. Ale toto? Práve tie klamajúce okná a svetlá mi vadia najviac... Nevieš, od koho boli tie zvyšné dve ponuky? Predpokladám, že SOR-DIOSS sa ešte nehlásil, tak potom kto? Volvo/Kiepe a VanHool/Kiepe? Hádam len nie tie bieloruské... ?
Škaredší? Veď je to presne to isté okrme reflektorov a imitácie väčších okien (okná sú v skutočnosti presne tie isté). No ale zase 15 ks kolbas jednomotorowych za 210 mil. SKK, to je cca. 14 mil. SKK za jednu, to nie je nejaká úžasná cena, to mohli Ostravaci ešte trochu pritlačiť... Pokiaľ budú ceny trolejbusov takéto, keď ceny NP autobusov padajú zo dňa na deň, tak prestávam veriť v budúcnosť trolejbusov.
Neviem kde presne na Jasovskej bývaš (či pri konečnej, alebo niekde na začiatku ulice), tak isto ani kde na Račku máš cieľ, tak ti neporadím, ale že prezraď na koľko prestupov cestuješ dnes? Minimálne jeden tam je, že?
"Drvivá väčšina cestujúcich sa do mesta dostane na maximálne jeden prestup a väčšina z nich ani prestupovať nebude musieť.": No bohuzial nepatrim medzi tuto drvivu vacsinu, cestujem pravidelne z Jasovskej na Racianske myto a opacne. Ja osobne nepovazujem ani Racianske myto a ani Jasovsku za taky zapadakov, aby som MUSEL 2x prestupovat...
A keď tam píše, že je COLORova kolegyňa, tak by som očakával, že si to od neho najprv nechala vysvetliť. Zatiaľ môžeme len konštatovať, že je to poschodová krava s autobusmi miesto nôh ("električky nám budú nahradzovať vlastné nohy").
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Pavol
zrusena zastavka = usetrena minuta!
poznam minimalne 2 useky, kde su zastavky prilis blizko.
Bosakova - ale po novom tam autobusy moc nebudu chodit tak to neni take zaujimave.
Kramare - Stromova: 3 zastavky obojsmerne na 600 metrov! skandal!
urcite najdete dalsie miesta kde sa da redukovat, majte na pamati, zrusena zastavka = usetrena minuta. ano tym zvysnym treba rozsirit strechy.
/Pavol