Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ešte k tej debate o tých prestupných systémoch vlastná skúsenosť:
Mnohý, hlavne dôchodcovia, aj tak idú MHD smerom na Záhorie až do Záhr. Bystrice a na SAD prestúpia až tam, keďže to majú lacnejšie.
Reakcia na: BigMac #45208:
Však Brill metrovagón by záhorácke sadistické natabusy z diaľnice skrútov, do Doubrawitz k Náboženskému Symbolu priviedol a tam ukončev!
Reakcia na: tomas1 #45212:
nepoznas situaciu v Bratislave rovnako ani v Nitre, ale najlepsie vies ako sa ma riesit doprava v tychto mestach ?
Reakcia na: BigMac #45213:
Teraz tu máme pekný príklad. Mimobratislavčan (tomas1) to vidí určite najlepšie z tohto pohladu ako mi blaváci. A asi má aj z velkej časti pravdu, i ked s Polusom nemal až tak pravdu, lebo sa mohol zviest z elinou na stanice Mladá garda a od tial je to už 10 min pešo...a naspat mohol ist uz na vlak elinou priamo z Polusu na stanicu či už Nové mesto,alebo aj Hlavnú stanicu...
Čo sa týka tvojho prispevku, súhlasím vo všetkých bodoch. Ibaže ak je to dnes tak ako to je, že napríklad na tých spomínaných Vinohradoch naozaj nie je kvalitný prestupný terminál, tak oni moc možností ani nemôžu mať. Ibaže ak by sa na Vinohradoch spravil kvalitný prestupný terminál s dobrou obsluhou MHD a končili by tam busy z regionu, bolo by to určite lepšie ako teraz. Ludia by mohli priamo prestupit na MHD, ktorá ich dovezie do centra bez toho aby z ASMN museli ešte aj tento fakt riešit. A napokon, tie busy jednak ničia cesty a smradia po meste a prispievaju tiež určitým dielom k zápcham. No to ešte nehovorím, kolko tie busy rano stoja v zápchach, taka električka z Rače je na tom určite lepšie. A ekologia je tiež jeden z dobrých argumentov ?
Reakcia na: BigMac #45213:
Teraz tu máme pekný príklad. Mimobratislavčan (tomas1) to vidí určite najlepšie z tohto pohladu ako mi blaváci. A asi má aj z velkej časti pravdu, i ked s Polusom nemal až tak pravdu, lebo sa mohol zviest z elinou na stanice Mladá garda a od tial je to už 10 min pešo...a naspat mohol ist uz na vlak elinou priamo z Polusu na stanicu či už Nové mesto,alebo aj Halvnú stanicu...
Čo sa týka tvojho prispevku, súhlasím vo všetkých bodoch. Ibaže ak je to dnes tak ako to je, že napríklad na tých spomínaných Vinohradoch naozaj nie je kvalitný prestupný terminál, tak oni moc možností ani nemôžu mať. Ibaže ak by sa na Vinohradoch spravil kvalitný prestupný terminál s dobrou obsluhou MHD a končili by tam busy z regionu, bolo by to určite lepšie ako teraz. Ludia by mohli priamo prestupit na MHD, ktorá ich dovezie do centra bez toho aby z ASMN museli ešte aj tento fakt riešit. A napokon, tie busy jednak ničia cesty a smradia po meste a prispievaju tiež určitým dielom k zápcham. No to ešte nehovorím, kolko tie busy rano stoja v zápchach, taka električka z Rače je na tom určite lepšie. A ekologia je tiež jeden z dobrých argumentov ?
No Hýrošová - Valašská na 204 smer Valašská je podľa mňa ak nie najkratšia, tak určite sa hodí do TOP 5.
Najzaujímavejšia konečná je podľa mňa Lieskovec, doteraz nechápem načo k tomu rozpadnutému kaštieľu a pár domom chodí štandardný autobus každú hodinu.
Reakcia na: 81-71 #45204:
Počúvaj, šuhajko, nesnaž sa tu robiť zo mňa debila, na to ešte dlho nebuideš mať. So Sommelierom síce nesúhlasím, ale dá sa s ním aspoň inteligentne diskutovať, bo vie, o čom hovorí. Úloha: Zožeň si slovník cudzích slov a zisti si, čo znamená slovo TRANZIT. Tranzitný cestujúci je napríklad aj taký, ktorý cestuje z Lozorna do Rovinky. Takýto cestujúci jedným SADbusom príde na ASMN, prestúpi na iný SADbus a odíde do Rovinky.
A cestujúc, ktoprí cestujú z Modry či Pezinka, sa skutočne nemusia trieskať na ASMN. Skôr než začneš prednášať svoje zasvätené súdy, odober sa na ASMN, kde si preštuduj zastávkové cestovné poriadky, aby si zistli, kde všade takýto cestrujúci môže vystúpiť.
81-71: co tu stale splietas metro? Od Vinohradov je tratovy interval 3minuty, v useku Raca-Vinohrady 4min. Ked ho zrazim na minutu a namiesto K2S tam nasadim 2*T3, o kolko mi vzrastie kapacita?
81-71: to ci je opodstatnene jazdit na ASMN sa da jednoducho vycitat zo statistiky predanych CL. Rovnako aj zastavovanie na jednotlivych nacestnych zastavkach. SAD-ka ma sice pasmovy tarif, ale evidenciu a vydaj CL na konkretne relacie.
Dnes som bol u vás v BA, pôvodne som chcel použiť vlak a MHD. Keď som sa ale oboznámil so systémom MHD BA, rozhodol som sa radšej vám to tam zasmradiť a zapchať vlastným autom.
Väčšina obyvateľov Slovenska(KE, BB, TO, ZA,...) vystúpi vo Vinohradoch z rýchlika, a čo im MHD BA ponúka? Električky na 2 smery a nejaké expresbusy, ale len v špičke. Ako sa dostane do Polusu, Ružinova,... Možnosti prestupu sú na tieto smery nevýhodné, musí si nadchádzať do centra. Všade v mestách vyspelého sveta existujú uzly väčšinou pri staniciach ako sú Vinohrady.

Mne sa zdá, že nedostatok peňazí na MHD sa v SR rieši tak, že sa spraví CP ktorý vyhovuje čo najmenej ľuďom a potom sa môžu znížiť výkony?(ľudia z TT vedia o čom píšem, tu sa rušia prednostne najvyťaženejšie linky).
Reakcia na: BigMac #45208:
Budem citovat z pôvodneho článku, ktorý tuto diskusiu rozbehol - autor Sommelier: "Vychadzam z osobneho nazoru, ze doprava sa robi DO MESTA a nie Z MESTA. Predstava by bola asi takato: v miestach dostatocne priestrannych a idealnych zriadit casom transferove stanice... Zo smerov od Pezinka, Senca, Dunajskej Stredy, Juznej zeme, Viedne a Zahoria."

Škoda, že sa tie ostatné smery nedaju dáko farebne označit, neviem či si ich totiž všimneš...

Zato, že tu nie ja, ale laminátka prekrucuje fakty, respektíve si vyberá iba určité informacie, za to ja nemôžem, že nespomenul všetko čo Sommelier napísal, ale iba jeden z velkeho počtu smerov...

Ešte raz, príklad ten tvoj slávny Černý most v Prahe. Napokon ty tvrdíš, že električka kapacitne na BA stačí, a metro by sa kapacitne nevyužilo. Takže elina stačí, aký problém ? Žeby metro ?....
Reakcia na: Mikimaus #45196:
ananasy su uz pohadzane na zemi....a ten kto vymyslel takuto bordel robiacu reklamu ma namiesto hlavy asi tiez ten ananas ?
Reakcia na: BigMac #45207:
Ved o tých prave píšem, pre takuto regionalnu dopravu je zbytočne jazdit az na ASMN, stačilo by keby končili niekde na vinohradoch. ?
81-71: a len tak pre ozivenie Tvojej pamäte, rec bola o smere zo Zahoria, kde ziadne elektricky (ak by si nahodou nepostrehol) NEPREMAVAJU!
81-71: co to zas splietas? Preco prekrucas fakty? Dnes sa neda vystupit z autobusu iduceho z PK? A tie zastavky SAD v Raci, Krasnanoch, Vinohradoch, Zvaracskom ustave a Racianskom myte TO JE CO? TIE SU TAM LEN TAK?
Reakcia na: KLF #45205:
To je fakt super, k dokonalosti K2S-kám už len chýbajú tiché podvozky...
Musim uznat, ze tie celovozove reklamy tym K2Skam celkom svedcia. Ten Renault F1 Team je fakt cool.
Reakcia na: S499.1023 #45203:
tranzitný cestujúci nepôjdu do stredu metsa na ASMN, iba ak by chceli prstupovat na dákey BUS do zahraničia. On možno myslel regionalnu dopravu. Podla mna je fakt zbytočné, aby napr. ludia, čo idú zo z Modry alebo Pezinka sa museli trieskat az na ASMN, stačí, keby ich BUS vyhodil v Rači alebo na Vinohradoch...nakoniec, vid Praha, kde maju zberné terminaly pre regionalnu BUS-dopravu na koncových staniciacj NDS. Však, stale sa tu stretavam s nazorom, že električka v pohode kapacitne nahradí metro, tak prečo nie ?
Reakcia na: Sommelier #45173:
Ešte trocha doplním - keĎ budem robiť dopravu DO MESTA a Z MESTA už nie, začnú sa mi v bani hromadiť baníci, eh, čo to trepem, v meste dedinčania (J. Cimrman). To plánuješ riešiť budovaním novej Petržalky a heslom "Co město jednou schvátí to už nikdy nenavrátí" (J. Lada, O osvobozeném princi)?
A taktiež by Ti určite poďakovali tranzitní cestujúci, leby miesto prestupu z jedného autobusu na druhý museli absolvovať cestu spôsobom SADbus-BEÚSbus-ÚNS (nie Ústredná Nákladná Stanica ale Úžasný Nosný Systém)-trombelus-SADbus.
Reakcia na: Sommelier #45173:
Vážený pán kolega, Tebou navrhovaný model je typickým príkladom odtrhnutosti od života a dopravného modelovanie bez ohľadu na realitu.
Zavádzanie prestupov v spojitosti s redukciou počtu liniek a skracovaním intervalu na zostávajúcich linkách prináša cestujúcim zlepšenie dopravnej obslužnosti a zvýšenie ponuky na linkách.
Naproti tomu občanovi, pricestovavšiemu z Rohožníka, sa núteným vystúpením v nejakej UR (= Ukrutná Riť) dopravná obslužnosť nijako nezlepší, naopak prestup z pohodlia vykúrenej C954 do luxusného miesta na státie v električke ho iste bude vhodne motivovať k tomu, aby nabudúce naštartoval a vytiahol zo stodoly svoju vytunenú Š120L.
Skutočnou cestou je presne opačné riešenie, integorvané cestovné a prímestské autobusy odľahčujúce nosnému systému.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement