Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Amos: draty hyzdia mestsky lesopark? A ta vzdusna linka 3x400V doplnena samonosnym kablom medzi betonovymi stlpmi drziacimi nefunkcne a blikajuce sodikove vybojky, to uz nehyzdi nasu turbo super lux stromovku?
Fobust: mas pocit, ze ESKO je slovenska firma?
Reakcia na: Ámos Keynes #44772:
2:0 nam dali. Ale mali sme 2 tutove sance ! Keby sme ich vyuzili, mohlo sa to inak vyvijat... ;/ Ale inak sa na to dalo pozerat...
Reakcia na: Ámos Keynes #44772:
vidim ze z teba technik nikdy nebude... to ze nezavesis na vyloznik 4 vodice ale iba 2 este neznamena ze ten vyloznik alebo stlp mozu byt tensie, dynamicke ucinky od prejazdu vozidla by ta dobre hnali...
Reakcia na: BigMac #44767:
Beriem. Repliku tbusu (ale niečo kapacitnejšie ako Daimler-Stoll
) ale nech to má výzor spred 1. sv. vojny, vnútro nové.A možno ani nie dva, jeden bude stačiť, ale taký aby sa dal ľahko odstrojiť aby bol otvorený 😃 (drážny úrad by nás hnal)
A prečo jednu stopu. Skrz estetična. Tá premávka tam nikdy nebude taká aby bolo treba dva vozy, jedine, že si nejaký investor zmyslí domy tam staviať. Ak bude len jedna stopa tak všetko bude o polovicu menšie. Aj stĺpy budú môcť byť tenšie, aj tie "tyče" na ktorých to bude visieť (neviem ako sa to volá odporne) budú môcť byť kratšie a aj menej drátov vo vzduchu bude visieť. Keď prírodu, tak čistú bez spalovacích motorov a keď už trolejbusy tak čo najmenej to zasviniť drátmi. Tak preto.

KLF: Ako to skončilo.
Reakcia na: fobust #44769:
taka daka viac stopova trat je tusim v Českých Budejoviciach.......
Reakcia na: fobust #44769:
No ja si pamätám, že tá Elektroline tam blbla veľmi často. Ale možno som na to len mal šťastie. Často sa v nej šmátravali vrbusti.
Akosi sa nam tu rozbehla diskusia o vedeni. Ja mozem pridat akurat dve veci.
1. Pocul som ze niekde bolo trojstope vedenie, pricom stredny drat bol pre oba smery, bohuzial si nepamatm kde - Brno?
2. Dnes, po vydatnom lejaku som mal pocit, ako by sa vsetky nase hyperexkluzivne "rychlovyhybke" znacky ESKO akosi popopo, lebo navestidlo nesvietilo ani <, ani >, ale blikalo ze vyhybka je <>. Konkretne tak cinila relativne nova vyhybocka (nepostrehol som ze by povodna a jedina Elektorline, ktora tam bola trpela tymito poruchami) pri budove byvalych Vinarskych zavodov na Prazskej (odbocka na Sancovu) a na Racismyte. Zeby "kvalitne" slovenske vyrobky v kombinacii s "kvalitnou" montazou? Hmmmm.... ?
Kua, ale sme to dosrali s tymi Portugalcami.. 😢 Viem, je to off-topic, ale hadam vas zaujima aj daco ine ako MHD...
Si: polaritu aj vo vyhybke otocis, ved v krizi vyhybky mas jeden smer pod napätim a jeden bez. Staci len jedno drievko pridat rovnako, ako bola stara perovka pri zimaku. Amos: netusim, ale da sa to spocitat, len stale nechapem preco jednostopu trat. A ked uz 1stopu, dobre, ale aj repliku Daimler-Stoll tbusu (rovno 2, letny a zimny) s kontaktnym vozickom namiesto brkatych zberacov.
S499.1023: A neni Parova skupina náhodou AC/DC? (t.j. striedavý/jednosmerný prúd po anglicky) 😃 Však spievajú pesničky High Voltage (našich 600V to splňuje), Sin City (asi keď to zložili, tak boli nasratí, koľko po blave premáva Sinovych autobusov), Danger (to úplne vystihuje trolejové vedenie v BA), Go Down (sen každého vrbusta, čo by malo vedenie spraviť na druhý deň po namontovaní), First Blood (sen, kedy už konečne za premávky napr. nejaký cyklista dostane hlavou zberača do xychtu) alebo Ride On (cez trolejové vedenie v BA sa skutočne Ride On niekedy nedá spraviť)...
Reakcia na: Andy #44764:
hmm ked mas oba kontakty na vodici rovnakeho potencialu, nic sa nedeje, tam sa ti fakt nema co pokazit...
Reakcia na: si #44763:
Boli na rovnaký smer, ale pravý zberač bol na rovnakom póle ako ľavý. Proste kríž prehodil pravý zberač na drôt, kde zvykne byť ľavý.
takze k tomu "jednostopemu" napadu na zeleznu studnicku:
zmena polarity ak by bola, nebola by asi na vyhybke, ale kdesi v obratisku a vyzerala by ako klasicky UD (teda usekovy delic).
Z hladiska vozidiel - vraj aj prve 14TRky mali standardne namontovany diodovy mostik (alebo nieco take) ktory sluzil miesto tej paky a automaticky "zvolil" automaticke zapojenie polarity, len kvoli poruchovosti sa od toho upustilo (hmm diody na radove stovky amper v 1980tych rokoch, to sa vobec divim ze bolo)...

Re #44762 Andy: neboli tie stopy obe pre jeden a ten isty smer ? 😃

Ale urcite si myslim (a nik ma len tak lahko nepresvedci) ze je jednoduchsie, lacnejsie a aj praktickejsie natiahnut trolejove stopy 2 ako vymyslat nad neakym jednostopym riesenim. (co ak napriklad v roku 2007 bude na zeleznej studnicke neaka akcia alebo proste len bude uz dostatok penazi na prevadzku a bude vhodne tam nasadit 3 alebo 4 vozidla miesto jedneho ?)
Reakcia na: Ámos Keynes #44760:
Neviem, čo by sa stalo, ale asi nič vážne, lebo sa stáva, že výhybka prehodí zberače na nesprávny drôt, napríklad keď som chodil na GJH, tak tam bolo vidno z okna tú provizórnu výhybku počas stavby križovatky Košická - Prievozská a viac krát som videl, ako po prejdení cez výhybku mal trolejbus napr. pravý zberač na ľavom drôte pravej stopy a ľavý zberač na ľavej stope normálne na ľavom drôte. Tak keďže sa nič nestalo vtedy, tak je to o.k.. 🙂
Reakcia na: Ámos Keynes #44758:
Nie, to len z dobrej vôle tam DPB dáva niekedy záložné vozidlo, ak nič nerobí a je veľa ľudí na studničke a okolí.
Reakcia na: Andy #44757:
A čo by sa stalo, keby polaritu zabudol prepnúť? ?
Najjednoduchšie by zrejme bolo trhnúť Nové Mesto a magistrát o nejaký ten miliónik na jednu 24Trku alebo Trollino? Keď vravíš, že nové troly to majú automaticky. A jazdil by tam dokonca aj NP, aby aj postihnutý si mohli spraviť vychádzku do prírody. ? ?

BogMac: Keď si taký cien znalý, nevieš koľko by taká sranda jednostopová na Železnej až hore mohla stáť?
Reakcia na: Andy #44757:
Aha. Trošku zložité, ale dalo by sa, nie?
Reakcia na: BigMac #44755:
Ďakujem. Dúfam, že to budeme môcť konečne uzavrieť.

Re #44741 Andy: Tak niekde v strede kde sa obvykle stretávajú, bude urobené "čudo" aby mohli normálne prejsť a budú sa čakať.
Dva vozy sú tam preto, že skrz jazdného času sú potrebné dva vozy alebo kvôli prestávkam vodičov alebo skrz nadstav na 3.DTP a vodiči nemajú odjazdené čo by mali mať?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.