Si: polaritu aj vo vyhybke otocis, ved v krizi vyhybky mas jeden smer pod napätim a jeden bez. Staci len jedno drievko pridat rovnako, ako bola stara perovka pri zimaku. Amos: netusim, ale da sa to spocitat, len stale nechapem preco jednostopu trat. A ked uz 1stopu, dobre, ale aj repliku Daimler-Stoll tbusu (rovno 2, letny a zimny) s kontaktnym vozickom namiesto brkatych zberacov.
S499.1023: A neni Parova skupina náhodou AC/DC? (t.j. striedavý/jednosmerný prúd po anglicky) Však spievajú pesničky High Voltage (našich 600V to splňuje), Sin City (asi keď to zložili, tak boli nasratí, koľko po blave premáva Sinovych autobusov), Danger (to úplne vystihuje trolejové vedenie v BA), Go Down (sen každého vrbusta, čo by malo vedenie spraviť na druhý deň po namontovaní), First Blood (sen, kedy už konečne za premávky napr. nejaký cyklista dostane hlavou zberača do xychtu) alebo Ride On (cez trolejové vedenie v BA sa skutočne Ride On niekedy nedá spraviť)...
takze k tomu "jednostopemu" napadu na zeleznu studnicku:
zmena polarity ak by bola, nebola by asi na vyhybke, ale kdesi v obratisku a vyzerala by ako klasicky UD (teda usekovy delic).
Z hladiska vozidiel - vraj aj prve 14TRky mali standardne namontovany diodovy mostik (alebo nieco take) ktory sluzil miesto tej paky a automaticky "zvolil" automaticke zapojenie polarity, len kvoli poruchovosti sa od toho upustilo (hmm diody na radove stovky amper v 1980tych rokoch, to sa vobec divim ze bolo)...
Re #44762 Andy: neboli tie stopy obe pre jeden a ten isty smer ?
Ale urcite si myslim (a nik ma len tak lahko nepresvedci) ze je jednoduchsie, lacnejsie a aj praktickejsie natiahnut trolejove stopy 2 ako vymyslat nad neakym jednostopym riesenim. (co ak napriklad v roku 2007 bude na zeleznej studnicke neaka akcia alebo proste len bude uz dostatok penazi na prevadzku a bude vhodne tam nasadit 3 alebo 4 vozidla miesto jedneho ?)
Neviem, čo by sa stalo, ale asi nič vážne, lebo sa stáva, že výhybka prehodí zberače na nesprávny drôt, napríklad keď som chodil na GJH, tak tam bolo vidno z okna tú provizórnu výhybku počas stavby križovatky Košická - Prievozská a viac krát som videl, ako po prejdení cez výhybku mal trolejbus napr. pravý zberač na ľavom drôte pravej stopy a ľavý zberač na ľavej stope normálne na ľavom drôte. Tak keďže sa nič nestalo vtedy, tak je to o.k..
A čo by sa stalo, keby polaritu zabudol prepnúť? ?
Najjednoduchšie by zrejme bolo trhnúť Nové Mesto a magistrát o nejaký ten miliónik na jednu 24Trku alebo Trollino? Keď vravíš, že nové troly to majú automaticky. A jazdil by tam dokonca aj NP, aby aj postihnutý si mohli spraviť vychádzku do prírody. ? ?
BogMac: Keď si taký cien znalý, nevieš koľko by taká sranda jednostopová na Železnej až hore mohla stáť?
Ďakujem. Dúfam, že to budeme môcť konečne uzavrieť.
Re #44741 Andy: Tak niekde v strede kde sa obvykle stretávajú, bude urobené "čudo" aby mohli normálne prejsť a budú sa čakať.
Dva vozy sú tam preto, že skrz jazdného času sú potrebné dva vozy alebo kvôli prestávkam vodičov alebo skrz nadstav na 3.DTP a vodiči nemajú odjazdené čo by mali mať?
Tá páka, čo som spomínal má len dve polohy. Takže asi by to vyzeralo tak, že pred tým úsekovým deličom by vypol 600 V tou velkou čiernou pákou, potom by prepol tou mnou spomínanou pákou(je tuším niekde pri nohách) polaritu a potom na novom úseku by zas zapol veľkú čiernu páku
Tak tie precentá.
500.000 je pri rozpočte 2,2mld. 0,023%
50h je pri cene lístka 14Sk 3,5% pri 18Sk lístku to je 2,78%
Aj keď neviem čo to stým má spoločné, lebo mne pri výmene lístkov pri novej cene môže byť ukradnuté koľko je percentuálne výrobna cena na nominálnej hodnote. Pre mňa je dôležité ako to zaťaží rozpočet DP.
otazka zvycajne konci otaznikom, tvrdenie bodkou, takze som dedukoval, ze to tvrdis a nie, ze sa pytas... = Otázka zvyčajne končí otáznikom, tvrdenie bodkou, takže som dedukoval, že to tvrdíš a nie že sa pýtaš...
To je to isté. Sorry ale niekedy, teda často ten otáznik zabúdam.
A ešte by som rád spýtal ako to je, keď voz pôjde cez tú výhybku. Musel by sa vodič rozbehnúť, dať páku (tú o ktorej písal Andy v #44739 čo majú 14/15Tr) do nuly, prejsť cez výhybňu zotrvačnosťou a potom ju dať do druhej polohy?
A čo sa stane ak by sa vodič pomýlil a dal páku do zlej polohy? Odpáli to vo voze niečo?
Amos: otazka zvycajne konci otaznikom, tvrdenie bodkou, takze som dedukoval, ze to tvrdis a nie, ze sa pytas... Cenu listka sice dedukujem, ale z ceny predoslej a riadne fakturovanej (roky 99/00), takze ocakavaj jej narast. Cez tyzden sa pokusim dodat Ti aktualnu. Ako je to s tymi percentami?
Lebo som myslel, že keď spojím cez výhybku dva dráty, tak to neurobí dobrotu. Preto som sa tu na tomto diskusnom fóre pýtal, ako to funguje, ale pri tebe človek už asi ani to nemôže. Právo na otázku si zjavne zobral a keď človek niečo nevie má ostať blbý.
A skrz lístky ty tiež dedukuješ výrobnú cenu lístka, že?
BigMac: Veru, a v BA aj veľké skúsenosti máme s pertinaxom a inými hodnotnými izolantami. Aj výhybka Ohio Brass na Železnú Studničku by sa určite v sklade našla, a keby Melody Boys ing. Pertinaxa dobre v sklade hľadali, tak možno aj podvesná značky Siemens z roku 1941?.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy