Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Amos: preco by mala vyhybka trolejoveho vedenia sposobovat skrat? Izolanty zrusili zakonom NRSR, alebo nejakym inym vhodnym sposobom?
Reakcia na: Ámos Keynes #44746:
Muhehe, linkovy odpojovac si uz videl?
Amos: mimochodom, len tak na margo: vies preco sa prestali tlacit Easy karty za dve stovky a Prima za 199,-Sk? Lebo vysoke vyrobne naklady. A isto aj sam uznas, ze mobilna komunikacia je trolinku lepsi biznis ako MHD. Kolko je krycich prvkov na takom dobijacom kupone a kolko na cestovnom listku? Uz si zas dlho sam seba nezhovadil a zacina Ti to chybat? Preco trepes? Zas polopravdy? Ta cena je vysoko, ale hodne vysoko cez korunu.
Amos: myslis, ze vyrobne naklady na jeden CL su 50hal? Ja mat Tvoj optimizmus a Rotschildove peniaze... A keby ten listok mal vyrobne naklady ako uvadzas, kolko percent je -,50 zo 14,-Sk, ked sa tu uz percentami ohanas? Spocitaj si, kolko je na takom listku ochrannych prvkov. Stale veris v pätdesiatnik? Tak zavolaj napr do Casica.
Reakcia na: Papyr #44745:
Aha, ja som myslel, že keď tam dám výhybňu tak sa to vyskratuje. O.K. takže o problém menej.

BigMac: Aj keby stál 50h tak strata pri vrátení 1mil. lístkov, čo by každý Bratislavčan musel doniesť 2,3 lístka by bola 500.000,- Pri 2,2mld. rozpočte je to koľko percent?
Reakcia na: Ámos Keynes #44737:
Inak - preco slepo ukoncit? Normalne sa da vyhybkou zaustit naspat do toho jedneho privodneho vedenia. Na vyhybke sa bude menit polarita.

#44736 Kuku: nepochopils, co jsem chtel naznacit. Ze pokud existuje levne reseni, ktere jde realizovat rychle, a drahe reseni, ktere se navic da realizovat az za dvacet let, tak se v Praze zasadne vybira B, i kdyby provizorium melo trvat nevim jak dlouho. To ostatne v Bratislave taky. Jenomze Praha ma o rad vic penez.
Reakcia na: Papyr #44743:
Ďakujem za upresnenie.
Reakcia na: Andy #44739:
Bolo to v Hradci Kralove v useku Placice-Kukleny. Este sa mi podarilo tym ist. 14Tr s tym nemali problemy. Potom tu trat nie ze zdvojkolajnili, ale zrusili a na konecnu do Placic natiahli droty inou cestou v suvislosti s vystavbou Hypernovy. Ale uz je to viac ako rok, take tri-styri.
Amos: si skutocne presvedceny, ze taky CL stoji 5-10 halierov?
Reakcia na: Ámos Keynes #44740:
V lete jazdia niekedy cez víkend dva.. 🙂
Reakcia na: si #44738:
Mne ani nešlo o peniaze, aj keď niekoľko kilometrov medeného drátu nie je lacná záležitosť, ale skôr o estetično, aby v tom lesoparku viselo tých drátov čo najmenej. Aj tak tam vždy jazdí len jeden bus...
Reakcia na: Ámos Keynes #44737:
Je to možné bez problémov, 14-15Trky majú na to takú páku, a novšie trolejbusy to tuším vedia automaticky, takže tam ani netreba nič prepínať. Osobne si však myslím, že drôty na druhý smer by asi o moc drahšie nevyšli, keby už boli postavené stĺpy a výložníky. Stĺpy su asi najdrahšie.

V nejakom českom meste ešte nedávno takú trať mali, ale minulý rok tam postavili aj druhú stopu.
Reakcia na: Ámos Keynes #44737:
jazda pod trolejom opacneho smeru mozna je aj so sucasnymi vozidlami (nudzove sa to pouziva), ale myslim ze by bolo 100x jednoduchsie a mozno aj lacnejsie spravit tam tie trolejove stopy 2 (ked uz mas stlpy, prevesy, meniaren aj zakopane privody k trakcnemu vedeniu tak naklady na tu samotnu trolejovu stopu su uz myslim zanedbatelne)
Vedel by mi niekto odpovedať? Ak by sa chcel potiahnuť trolejbus aj na Železnú studienku, je možné aby tam bola iba jedna stopa? Na konci by bola normálne otočka aby sa trol mohol otočiť ale bola by zaslepená. Potom by vodič iba prehodil palice na tú istú stopu ale išiel by po nej dole. Existuje na to nejaký prepínač priamo na voze alebo by bola treba nejaká úprava? (Napríklad by boli upravené konce palic, že by smerom dolu bol pravý koniec na ľavom brku a naopak) Alebo niečo také nie je vôbec možné a museli by byť dve stopy.
Reakcia na: Papyr #44734:
Já se zajímám o podzemní druh městské dopravy, tramvaje a busy jdou jaksi mimo mě. Přesto sem s jejich kvalitou spokojen, hlavně teda u autobusů, na mé lince jezdí převážně nízkopodlažáky. Ale jistě někdo fungovanější odpoví. ''BUDE SE stavet metro'' - pokuď vím tak výstavba metra se od počátku jeho výstavby v 70. letech ještě nezastavila. V současnosti se prodlužuje Cčko severním směrem a Ačko o jednu novou stanici na východ. Zajímavé bude sledovat vývoj výstavby po dokončení těchto staveb. Jinak bych řekl asi to, že nejvíce peněz na výstavbu dopravních staveb nejde na metro, ale na budovaný vnitřní a vnější silniční pražský okruh. Ale dost se toho sype i do železničních staveb co vím...nové spojení, v současnosti se budují tunely pod Vítkovem atd atd ?
Reakcia na: S499.1023 #44713:

S tym nic nestala som myslel to a len to, ze porovnaj si jednu jazdu klobasy na trase Rajska - Trnavka a spat s celodennou spotrebou divizie elektricke drahy. V tomto kontexte to fakt bolo prakticky nic. Alebo nie? ? A coze sa ti stalo? Niekto do teba pustil 3000 V js, ked si taky nas.... Ved to ti neublizi, akurat si na tom nezajazdis. ?
Reakcia na: Kuku #44731:
Ano, vsuichni vime o tom, ze v budoucnosti budou jezdit krasne nove tramvaje s designem od Porsche a zbytkem ze Skodovky. Graficky navrh nove tramvaje znam minimalne rok. Ona Praha obecne zije vic budoucnosti, nez pritomnosti, BUDE SE stavet metro, BUDOU SE kupovat nizkopodlazni tramvaje, BUDE SE zlepsovat kvalita, zatimco TED jezdi po pulce mesta T3 ze 70. let v origo stavu, TED jezdime po panelech BKV a TED mame limit na vyhybkach 15 km/h. Ale nez ty novy tramvaje vyjedou (a vime, ze to jeste potrva), proc se ani na jedine ze 47 kusu KT8D5 nedodelal nizkopodlazni stredni clanek? I ty Kosice uz to pochopili a delaji to tak.
Dnes som sa pýtal pracovníkov, čo robia cestu na Železnej studničke, že dokedy to má byť hotové, tak povedali, že do konca júla. A keď som sa ich spýtal, že či to stíhajú, tak sa zatvárili, že určite nie ale povedali, že oni nič nevedia. 😃 Ale inak dláždený stred, po bokoch cyklochodníky z asfaltu a chodníky pre peších tiež z asfaltu, musím povedať vyzeralo to chrumkavo, len som čakal, že aj chodníky pre peších budú dláždené. Akurát hore, pri bývalých kúpeloch ako je odbočka na Kačín, to s tým asfaltom pre peších trochu prehnali a vyliali ho viac ako by bolo treba.
Začal sa už opravovať aj IX. mlyn. 🙂 Teda opravovať?! Mal sanovanú omietku a pripravených bolo niekoľko paliet tehál, tak hádam sa to podarí konečne oživiť. Mohol by sa ešte zbúrať ten skanzem socialistického stavebníctva poniže a z ruín postaviť Klepáč, teda VIII. mlyn.
Blízko IX. mlynu boli dve pouličné osvtelenia nahradené historizujúcimi. Sú veľmo elegantné, jedno natreté na zeleno, druhé na strieborno, tak dúfam, že to len skúšajú ako by to vyzeralo a preobia tak všetky 🙂
Toľko krátke správy z oblasti Želenej studničky v BRATISLAVE.
(Viem, že debatu o Prahe som vyprovokoval aj ja, preto by som sa rád vrátil späť kam patríme)
Reakcia na: Ámos Keynes #44730:
Myslím, že srovnávat Prahu a Ostravu...nebo taky Bratislavu je úplná hloupost ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.