No porovnavat rozdiel cien pri vozidlach T3, ktore boli vyrabane za komunizmu je dost velky nezmysel, pretoze vtedy boli ceny urcovane zhora. Dnes sa nediv CKD ze sa im do toho nechce, seria vozov pre 1000ku rozchod by bola vyrazne mensia ako pre 1435 a tym padom by naklady tak na vyvoj ako aj vyrobu boli vyrazne vyssie. Prisposobit sa so zeleznicami ako iste vies mozne je, co sa okolesnikov tyka, tak pri zmene rozchodu by bolo treba vymenit aj podvozky na vsetkych vozoch, takze tam sa to da stihnut jednou ranou a co sa napajania tyka, moze to robit sice problemy, ale nie je to neriesitelne. Na schodzi si ak si dobre pamatam bol a tam sa spominalo aj kde to funguje. A co sa tyka opotrebovavania kolajnic a ich hlucnosti a tak. Tak aj pri 1435 mm pri vhodnom klopeni oblukov ani necitis ze cezen ides, nieto este ze pocujes. Druha vec je, ze nemozu byt tak prudke obluky, ale to ties si sa mal moznost dozvediet na poslednej schodzi, ze v sucasnosti nie su v BA obluky s takym polomerom, cez ktore by nemohli ist vozy s rozchodom 1435 mm. A ked sa pozriem do KE, v akom katastrofalnom stave maju zvrsok, tak z toho mam skor taky dojem, ze ta 1435 toho prezije viacej, u nas by na takom zvrsku boli denne aspon 2 vykolaje !
Kazdy z danych systemov ma svoje vyhody, ale radsej som ochotny zmenit rozchod a nech sa rozsiruju trate, ako sa pozerat na to, ako sa z mestskej pokladnice vylievaju nezmyselne peniaze do spolocnosti metro bratislava. A to je proste politika, takze do toho naozaj inac ako ciastkovymi ustupkami nemas sancu prejst...
Kazdy z danych systemov ma svoje vyhody, ale radsej som ochotny zmenit rozchod a nech sa rozsiruju trate, ako sa pozerat na to, ako sa z mestskej pokladnice vylievaju nezmyselne peniaze do spolocnosti metro bratislava. A to je proste politika, takze do toho naozaj inac ako ciastkovymi ustupkami nemas sancu prejst...
Bon-Cu
A o trolikoch ani nepisem...ale tie su teraz AZ 3 nove...tak nas na chvilocku ukludnili