Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
SPECTRE : Sorry ale pravopis si vsimam len v SKOLE doma ma nezaujima. 😉


P.S.: MUSIS TO ROZLUSTIT HEHE :-))))
si> daj pokoj s prechodom na normalny rozchod!! sak je to blbost..
ako keby sa to koli par novym (aj to len mozno) vozidlam oplatilo.....
Turbo: No vidis - a uz len koli tej Tvojej poslednej vete by bolo asi vyhodnejsie prejst na "normalny" rozchod. 😉
No porovnavat rozdiel cien pri vozidlach T3, ktore boli vyrabane za komunizmu je dost velky nezmysel, pretoze vtedy boli ceny urcovane zhora. Dnes sa nediv CKD ze sa im do toho nechce, seria vozov pre 1000ku rozchod by bola vyrazne mensia ako pre 1435 a tym padom by naklady tak na vyvoj ako aj vyrobu boli vyrazne vyssie. Prisposobit sa so zeleznicami ako iste vies mozne je, co sa okolesnikov tyka, tak pri zmene rozchodu by bolo treba vymenit aj podvozky na vsetkych vozoch, takze tam sa to da stihnut jednou ranou a co sa napajania tyka, moze to robit sice problemy, ale nie je to neriesitelne. Na schodzi si ak si dobre pamatam bol a tam sa spominalo aj kde to funguje. A co sa tyka opotrebovavania kolajnic a ich hlucnosti a tak. Tak aj pri 1435 mm pri vhodnom klopeni oblukov ani necitis ze cezen ides, nieto este ze pocujes. Druha vec je, ze nemozu byt tak prudke obluky, ale to ties si sa mal moznost dozvediet na poslednej schodzi, ze v sucasnosti nie su v BA obluky s takym polomerom, cez ktore by nemohli ist vozy s rozchodom 1435 mm. A ked sa pozriem do KE, v akom katastrofalnom stave maju zvrsok, tak z toho mam skor taky dojem, ze ta 1435 toho prezije viacej, u nas by na takom zvrsku boli denne aspon 2 vykolaje !
Kazdy z danych systemov ma svoje vyhody, ale radsej som ochotny zmenit rozchod a nech sa rozsiruju trate, ako sa pozerat na to, ako sa z mestskej pokladnice vylievaju nezmyselne peniaze do spolocnosti metro bratislava. A to je proste politika, takze do toho naozaj inac ako ciastkovymi ustupkami nemas sancu prejst...
Si:
rozdiel cien medzi vozidlami na 1000 mm rozchod a 1435 rozchod urcite je. Ale vobec nie je taky obrovsky, ved napr. T3 stali rovnako na 1000 aj na 1435 mm rozchod. Problem je v tom, ze CKD (pre nas jediny mozny dodavatel, nakolko ine zahranicne produkty su podstatne drahsie) nebol a nieje ochotny vyrobit velkokapacitny clankovy voz na 1000 mm rozchod. Ani KT8D5 nespavili, udajne sa to neda. Chod sa pozriet do rakuskeho mesta Linz, kde premavaju 10-napravove, 4-clankove eliny na takom atypickom rozchode, ako 900 mm. 1000 ka rozchod je podla mna lepsi, lebo:
1. vyssia bezpecnost prito vykolajeniu pri prejazde oblukom
2. vyssia dovolena rychlost pri prejazde oblukom
3. nizsie opotrabovanie okolkov a kolajnic
4. nizsia hlucnost* (ale pri nasich tratiach.....)
5. nizssi specificky jazdny odpor pri prejazde oblukom.

* - vies, keby boli obluky stavane tak, ako maju, tak by sme nepoculy ziadne zavyjanie prei prejazde. Velmi by pomohlo mazanie okolkov, ale na to "nie su peniaze" (ako aj na udrzbu trati - maslove kolajnice). Vo Viedni napriklad musia obluky mazat - ked tam budes, tak si vsimni, ze v niektorych oblukoch je zariadenie, ktore maze kolajnicu. V ostrave tento problem vyriesili mazanim okolkov. A u nas: nic! bol si v Kosiciach, ze? A tie ich trate tiez nie su udrziavane - ttake iste ako u nas, dokonca este horsie - vid stav oblukov - totalne sfrezovane (rozchod 1435).
AD most uz mame (1435): ZSR sa urcite nebudu prisposobovat dajakej MHD, lebo eliny by tade premavali predpokladam na viditelnost a nie podla svetiel. Problem je aj v napajani 25000 V / 600 V. Da sa to vyriesti, ale udrzba tym zbytocne stupne a pri nasich dielnach tomu neverim. Dalsi problem je, ze tvar okolku nemusi vyhovovatr normam ZSR. A toto iste plati aj pre pantograf. Na ten sa vztahuju tiez normy a ZSR sa nerovna MHD.

zaver:
pri takej kvalite a udrzbe trati ako ju mame dnes je 1435-ka este horsia ako 1000-ka. Pri kvalitnych tratiach je 1000 urcite vyhodnejsia. Nevyhoda bola (a stale je) vo vyvoji vozidiel na 1000ku. CKD to netrapi, oni kaslu na nas, ved sme posledne mesto s 1000 mm rozchodom v byvalom CSSR.
Pozeram na stare ba fotky elektrickovych trati...aj je mi smutno, ked pomyslim kolko eliniek mohlo po ba premavat...
TBC - jasneee, elektricky nam treba a nove trate!!!
A o trolikoch ani nepisem...ale tie su teraz AZ 3 nove...tak nas na chvilocku ukludnili 🙂
Dr. - ako casto chodis TAMom??? Pre BA je len skoda, ze ich tu neni vela...aj ked vzhladovo mozno nejsu to najlepsie...ale ked si vnutri, citis tu SILU...ako u 280...to mam hrozne rad...
Ale je fakt ze I280 maju byt uz davno fuc...
Darro - #4440 - no, konkurencia...sice mas pravdu, ale SOR nemoze konkurovat napr. Solarisu...aspon v BA nie...SORy sa vyuzivaju malokapacitne, Sol. sa planuju 15m... A teda v malokapacitnych myslim ze SOR u nae nema konkurenciu...Ide skor o tu triedu "klasickych" a klbatych busov...Tam si skutocne konkuruje Kar., TAM a Ik. Ale ja by som bol hrooozne rad keby tam bol aj SLOVbus :)))
Rozchod 1000 mm ma svoje vyhody (prejazdove vlastnosti v oblukoch), ale v sucasnej chvili sa priklanam ku zmene rozchodu v BA, pretoze to prinesie zopar nespornych vyhod a hned ta prva je, ze ked sa bude uz prestavavat, tak sa aspon konecne opravia trate ktore su v katastrofalnom stave. Za druhe, aspon ti co ste boli na poslednej schodzi ste sa mali moznost dozvediet aky je cenovy rozdiel medzi vozidlom na 1434ku rozchod a rovnakym modelom pre rozchod 1000 mm. Za tretie zeleznicny rozchod umoznuje robit aj veci typu integracia dopravy v troska vyssom zmysle a ak napriklad chceme elektricku do petrzalky, tak pri rozchode 1435 uz jeden prevadzkyschopny 2kolajny most je. Tento most co sa kolajovej kapacity tyka nie je zdaleka primerane vyuzity. Ale zeleznice urcite kvoli mhd nebudu menit rozchod !
jedno vozidlo nebolo treba oznacovat a tri vozidla nezastavuju ani dnes...a je to 🙂
mne sa tiez zda ze to znamenalo pocet vozidiel na zastavke...to ZZ malo znamenat ze na tej zastavke mozu zastavit dve vozidla...
tbc: no este niesom.. az od 1.1.2002. ;PP
Inak kukal som fotky najnovsie v galerii... Su pekne ! Ale zarazila ma tam jedna vec. Tercik ZZ na zastavkach podla niekoho bol POCET vozidiel v zastavke ??? 😉 To ako malo fungovat ? 😉
Podla mna ZZ znamenalo nieco ine...
co za k2? ja som myslel rozchod 🙂
Skutocne?a na K2 sa pozabudlo?
doktor> no lebo je... 🙂
klf> ty si vodic, nas sa nepytaj...heheh
Spectre-Prepac ale preco by mal byt rozchod 1000mm lepsi ako 1435mm?A inak ake sroty?Ved su pravidelne udrziavane a v perfektnom technickom stave.A aj keby to bol srot v ustrednych dielnach si urcite poradia tak,ze lak sa bude olupovat uz po 3 dnoch.
Heya,
neviete mi niekto zodpovedne povedat, ako to je s tym skratenim pracovnej doby pre vodicov v DP ? Som pocul, ze sa to skracuje na 6 a pol hodiny denne, ale platy idu trosku hore. Vie mi niekto povedat ako to je a od kedy to ma platit ?
Diiiik.
d3k0> mohol by si spravit kontrolovanie gramatiky pred pridanim prispevku :o))))
Darro> Ja som na tom vekovo podobne, pýtal som sa preto, lebo ma zaujala tvoja "gramatYka"

Doktor> Názor na Tambus nezdieľam, aj keď v Bratislavskom prevedení sú to skôr autobusy pre dobytok, ako ľudí. Tambus však vychádza z osvedčenej koncepcie firmy MAN, ktorá pod mnohými označeniami premáva minimálne hocikde v Nemecku.

Inak KT8D5 nechceme! My máme lepší rozchod, u nás šroty neberieme :-))

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.