Andy: Neviem do tohto sa nevyznám, ale predstav si, že teraz majú stĺpy 13 rokov. Postavíš nové vedenie na staré stĺpy. O 10 rokov bude vedenie dobré ale stĺpy už staré. A tak budeš musieť dať dole celé vedenie aby si mohol vymeniť stĺpy, ktoré to už budú potrebovať. Logickejšie je postaviť už teraz nové stĺpy.
Len dufam, že ako je v Bratislave zvykom, nenehajú aj staré. Denne po meste vidím stĺpy na ktorých nie je nič ukotvené, žiadna lampa, značka nič. Keby sa to po celom meste pozbieralo a odnieslo do šrotu, bolo by hádam aj na jeden nový kĺbový autobus. Dôležitejšie je však, že je to vrcholne nevkusné. Krásnym príkladom je reko Radlinského. Neviem načo dávali nové stĺpy ak tie staré neodstránili. Vyzerá to otrasne.
Z toho my ale dojde, že bud bolo uplne márne ich tam instalovat ked sa trolejbusy neplánovali hned na to zaviest alebo ked sa tam uz tie stlpy dali, tak už sa to vedenie malo natiahnut a bolo by to bývalo tiež lacnejšie ako teraz menit všetky stĺpy............
na existujucej trati ked uz stlpu akosi konci jeho uzitocna zivotnost tak vidis ze sa zacne naklanat a pod. a mozes ho operativne vymenit; na stlpoch ktore su na DD to vsak nevidno, lebo nie su na nich zavesene trakcne vedenia (teda nie su niak zvlast namahane), pri vesani vedenia by sa vsak kludne mohlo stat ze si to par z tych stlpov co tam su rovno svihne k zemi. A defektoskopia vsetkych tych stlpov v terene na zistenie ci su este pouzitelne by vysla zrejme o hoooodne viacej ako ich rovno vsetky rad zaradom vymenit.
Dobre, v Bratislave jazdia v bežnej premávke, bez Ik280 a 283 by nebolo možné zabezpečiť dennú výpravu ?
aj keď o ich technickom stave radšej pomlčím...
re #44403 S499.1023: Mám pocit, že o tých pozdĺžnych sedačkách, že to platí aj pre autobusy MHD.
Re #44408 Papyr: Ale, čo ja viem, tak v busoch sú pásy, také, že ti držia iba oblasť pásu aby si práve tú hlavu medzi kolená mohol dať, keď bude treba.
Re #44430 81-71: Vrchný išpán a jeho synovia sa dohodli, že keď pôjdu prominentní obyvatelia starého mesta do Au café na cafíčko za 69,- aj s daňou aby sa aspoň v smere do Petržalky cez Starý most mohli previesť. Ževraj župa aj finančnú injekciu dodá a šušká sa až o pol miliardy SKK čo by mala byť polovica na reko mosta.
Re #44440 S499.1023: A to ty nevieš, že to budeme mať také moderné, že to elektriku bude zo vzduchu ťahať. Aspoň minule som také videl. Po dlhých dieloch behalo, palice malo ale dráty žiadne. (Prečo by inak chceli tých kĺbových trolejbusov s pomocným pohonom 15? 6 na DD a 9 do Osvišťa z dolných honov)
Re #44448 81-71: Hej na DD sú tie stĺpy už tak dlho, že ich zrjme budú musieť vymieňať. Radšej dať neskôr ako zbytočne.
Re #44458 S499.1023: Okrem toho SR už teraz vyrába 18% elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Hlavne voda a tuším máme tri vrtule a jednu lelktráreň na biomasu. (Taká ČR sa píši s 3% vo výrobe el. energie z obnoviteľných zdrojov.) Ak zoberieme do úvahy ešte Mochovce s 1400Megawatt a ďalšie dva blky sú na ceste (Bohumice nerátam, tie sa idú zatvárať)
Re #44460 trepko: trepeš. Áno vyprodukuje ale nevypúšťa to do okolia. Keď sa merala radiácia okolo tepelnej elektrárni vo Vojanoch alebo Novákoch a okolo Bohuníc hádaj, kto bol na tom vďaka popolčeku horšie? Správne vyššia rádioaktivita bola nameraná v lesoch okolo tepelnej elektrárne.
No ja som dnes išiel cez južnú Košickú, ale na most som radšej nešiel, hoci som tam nikoho nevidel. Ale tuším aj keď stavali diaľnicu Mierová - Senecká, tak si to tam niekto bol prejsť a nebol problém.
no, asi by som tu nepísal, keby ma roztrhali psi, alebo zmlátili strážnici... ?
(iba tak medzi nami - mohol som sa dostať aj pod most (nemyslím dole pod most, ale priamo pod cestu na moste, je tam taká mriežkovaná konštrukcia) aj do oblúka dnu (sú tam schody), len baterku a ani foťák som nemal ? ? )
Však OK, ale mne tie stĺpy čo zatiaľ sú na Košickej a kúsok na moste pripadajú asi tak hrubé ako inde.. Či sú hlbšie ukotvené, to neviem. Chcem dôkaz, že nie sú..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes