Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ďalší článoček z novín. Tentokrát dám text, nemám totižto link.
(dúfam,že sa to tu už nepreberalo)
BRATISLAVA - Malé slovenské Silicon Valley má vyrásť do niekoľkých rokov v okrajovej mestskej časti Vajnory. Mnohofunkčný vedecko-technologický park CEPIT (Central European Park for Innovative Technologies), prvý svojho druhu v strednej Európe, sa tu podujala vybudovať istá rakúska súkromná investorská spoločnosť.
"Slovensko sa stalo tigrom tohto regiónu. Má vzdelanú pracovnú silu, pre nás stále výhodné mzdové požiadavky a atraktívny daňový systém," zdôvodnil výber lokality pre takúto investíciu zástupca CEPIT na Slovensku Michael Müller. Podľa neho však zavážili aj ďalšie dôležité faktory - dostupnosť z Viedne do 45 minút po dobudovaní diaľnice, blízkosť medzinárodného Letiska M. R. Štefánika, vhodné terénne podmienky, čisté životné prostredie atď.
Park CEPIT plánuje investor a zároveň vlastník pozemkov postaviť v zóne Rybničnej ulice, na ploche 628-tisíc štvorcových metrov, pričom úžitková plocha jeho objektov bude ešte o deväťtisíc m2 väčšia. Náklady na výstavbu dosiahnu 400 miliónov eur, zamestnanie tu získa niekoľko tisíc ľudí, najmä s vyšším vzdelaním. "Chceme zabrániť úniku mozgov z vašej krajiny," zdôraznil Müller. Stavebné práce sa začnú na budúci rok, niektoré prevádzky otvoria už v roku 2007. V modernom centre vedy a techniky nájdu priestor firmy zamerané na vývoj biotechnológií, elektroniky a počítačovej techniky, využitie energií z obnoviteľných zdrojov či dodávatelia veľkých automobilových koncernov, ktoré sa usídlili na Slovensku. Priamo v areáli bude aj vysoká odborná škola pre 1 500 študentov, ktorí sa v týchto spoločnostiach neskôr uplatnia. CEPIT ponúkne aj inkubátor na podporu mladých podnikateľov, podnikateľský hotel, výstavné a kongresové centrum, atď.
Bratislavský magistrát projekt CEPIT podporuje.
Myšlienkovo je totiž v súlade so snahou súčasných radných vytvoriť z Bratislavy "biele mesto", z ktorého biznis a moderné technológie vytlačia priemyselné prevádzky produkujúce rôzne nebezpečné splodiny. Navyše sa predstavitelia mesta domnievajú, že vďaka parku sa napríklad plánovaný cestný nultý okruh bude dať vybudovať zo zahraničných finančných zdrojov.
Mesto sa na realizácii parku CEPIT priamo finančne podieľať nebude, ale uvažuje o daňových úľavách pre investorov. Poslanci mestského zastupiteľstva musia ešte pred štartom stavebných prác odsúhlasiť zmenu územného plánu, keďže pozemky boli kedysi vykúpené ako orná pôda.

Viac však chcem poukázať nato, že magistrát by sa mal zamerať, vzhľadom na investíciu na predĺženie Vajnorskej alebo Račianskej radály. Nie je možné také kvantum pracovníkov presúvať IAD respektíve autobusmi.
Ja by som navrhoval Vajnorskú radiálu keďže je menej využívaná a jej výstavba by pozitívne dosiahla aj na samotné Vajnory. Samozrejme, že by bolo najlepšie predĺžiť obidve radiály, ale myslím si, že by sme mohli byť úplne šťastný keby sa predĺžila len jenda.
A teraz môj obľúbený orangeportal:
http://www.orangeportal.sk/dnes/news/article.dwp?level1=72463&level2=72467&article=980157
Transsibírska magistrála by sa mala predĺžiť cez Bratislavu do rakúskej Viedne
Reakcia na: elektrolux #43582:
A na nákup jedného autobusu je nutné aby DPB predal 714 tisíc nezľavnených 10minútových lístkov, u trolejbusu to je ešte o niečo viac a u novej elektriky je to napríklad rovných 5 miliónov nezľavnených 10 minútových lístkov a to by pritom nesmeli mať iné náklady ako je nafta, údržba, platy vodičov,... To len k tomu kam ide cestovné.
Reakcia na: elektrolux #43582:
Na Kramáre chodí "predĺžená" L212 s neskorším prestupm na "predĺženú" L34 a L21. Za to, že si lenivý prestúpiť, za to DPB už nemôže.
Reakcia na: galiyosha #43598:
Lebo o tom asi rozhodol nejaky pracovnik, pripadne viac, z dopravneho podniku, ktory pochadza(ju) z druhu muzsky pohlavny organ.
Reakcia na: NNDRO #43591:
A tej križovatke akože bolo čo?! Veď, ak sa nemýlim, boli tam úplne normálne podvesné ESKO výhybky! Čo im bolo? Či len to, že vrchári boli natoľko leniví alebo neschopní, že tam tie trubky neboli schopní udržiavať v zjazdnom stave? Alebo ich ešte zámerne krivili?! ******, ale fakt nech mi niekto povie JEDINÝ dôvod, ktorý by zdôvodňoval výmenu pomerne moderných výhybiek a súčasné ponechanie tých hrôzostrašností na neďalekej križovatke Záhorácka - Pri suchom mlyne, o okolí Valašskej a Hroboňovej radšej ani nehovoriac! Väčšia nehoráznosť snáď bola len to úplne nezmyselné zvesenie výhybky Elektroline pri SAVke...
Ukážte mi jeden príklad, kedy sa medzi električkové koľaje uložila zámková dlažba (prípadne dlažobné kocky) a nerozsypalo by sa to tam do jedného mesiaca ! A tí kreténi tú dlažbu medzi koľaje stále dávajú.
No však stavebné firmy treba živiť aj potom na následnej údržbe. Penízky, penízky,...
aNTI: Pche! Si Ty ale optimista, vsak? Hadam nechces aby im este aj stranka bezala, ked im ani autobusy nechodia... Ja som zas pre zmenu na stranke nebol, ale podla kvality vyrobku si viem domysliet... 😞
Reakcia na: papuca #43585:
Presne tak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Electrolux, na Račianske mýto chodí predĺžená, t.j. kĺbová iba 201 z Dolných Honov, a síce ňou nechodím, no čo viem býva relatívne dosť vyťažená.
Reakcia na: Mikimaus #43593:
V Bratislave sa má uzkorozchodná elinska trať meniť postupne na širokorozchodnú . Info zach. v Slovenskom rozhlase- regína... ?
Reakcia na: Ivan #43580:
Nemas zly net ???
Reakcia na: galiyosha #43589:
Dali new krizovatku limbova vlarska ako myslim to co sa rozdvojuje..--- vyhybka...a dali tam aj kundicku ❤
Co sa poraba na Vazovke uz najmenej 2. den sa tam sparaju v kolajisku a nieco tam brusia alebo co ? ?
Reakcia na: Ján Zachar #43579:
Nie, vážne, čo sa tam opravovalo? Hádam len nie križovatka Limbová - Vlárska? Čo jej okrem (zámerne?) krivých trubiek bolo?
Este k tym oknam... V T6 prvej serie su casto pokazene tie istitka na oknach ,nedaju sa potom okna otvorit, bud vobec alebo len trosku. Na konecnej by sa dalo vyvetrat keby sa na chvilu otvorili vsetky dvere , ale pochybujem ze po poslednej skusenosti ked corli bus ,ze by nieco take niekto riskoval ?
viete o tom ze na konecnej wolkswagen 2 ma konecnu 24 a 26 a ked 24 odjazdi k w 1 a spat tak sa vymeni cedula za 26 napiste svoj nazor ci je to tak dobre a lebo by mali by byt na to 2 autobusi
Reakcia na: elektrolux #43582:
ved si im na meno ani neprisiel... dpmb dpmb ? ? ?

Re #43581 DPB: o elektrickach tu volakto kedysi davno pisal ze co sa tyka pravej strany tak je to zadrete aby sa ludia nevyklana do spetneho vodicovi... vraj koli nastupu a vystupu cestujucich... ja osobne to nechapem... v zivote som nevidel nikoho sa vyklanat (teda krom seba a aj to len na konci supravy v zadu). na autobusoch som si to nejak nevsimol, skorej ako pise #43583 si: ze je to zadrete spinou ? .

Re #43584 Bigmac: nech uz je vyrobok akykolvek, stranka je na figu ?
elektorulx etc. 😉 ono je to uz raz tak. pani vo vedeni dpb, ako aj pani na inych kompetentnych uradoch to nepotrebuju. maju svoje auta, prip. aj odvoz so soferom. v prahe su ti pani aspon hrdi na svoju historiu a mesto a tak sa snazia. niektori pre ludi, niektori z lasky k doprave a ini len pre svoju slavu. avsak tuto jednoducho ide o to, nahrabat si, zapchat usta aspon raz za pol roka nejakou opravou a upravou a na prip. neprijemne otazky odpovedat „nemame peniaze“. a ked poviete, ze nevidno ani tu snahu, tak sa dockate odpovete, ze ako laik tomu nemozete rozumiet. a potom ako laik sedite so zamestnancami inych samosprav a podnikov a vidite, ze sa vselico da. a ked uz sa neda, ze sa aspon slusne a s uctou veci komunikuju zakaznikom a cestujucim. tu je cestujuci ten zly, ktory stale nieco chce, nicomu nerozumie a este sa aj stazuje. a kym to takto bude, vela sa toho nezmeni.
neostava nic ine, ako rozmyslat, ci zobrat auto na lizing, ci sa dohodnut s kolegovcami na spolocnom odvoze do a z prace a ci ma vobec cenu niekam pisat, na nieco sa pytat a pod.
Jajcaj: prepac, ale preco tu povazsku verziu Karosy nazyvas autobusom? Mal som v tom (a aj za tym) moznost sediet a moc dobry pocit to vo mne nezanechalo. Volalo sa to Slovbus C134.10

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.