Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
ok, beriem. ale poslednych cca 5 pracovnych dni to je pravidlo. a ako je potom mozne, ze pride len nasledujuce vizdlo podla grafikonu? kde je ten “zmeskany” spoj? priklad: dnes (a tusim piatok) neprisla 70ka s odchodom 8:15, ale prisla 70ka s odchodom 8:27. kde je ta z 8:15??? (pokazila sa? takto pravidelne?). teraz naozaj nechcem utocit,len sa pytam. vdaka
Klingo, papuca: tie 70tky z vychodzej zastavky NOVY MOST, to nie je loteria. To su prenesene meskania jednotlivych vozidiel z opacneho smeru, prevazne ziskane pri pokuse o prejazd krizovatkou Mlynske nivy # Kosicka. Cele to nie je o nicom inom, ako o jej priepustnosti a ako obvykle si to odseru cestujuci a vodici. Tbusy L202 a L205 su na tom v inkriminovanom case podobne, staci zajst na Rajsku a presvedcit sa osobne.
Reakcia na: sommelier #43368:
pokiaľ ide o Filiálku bohužiaľ, vzhľadom na vekové obsadenie príslušnej mestskej časti stačí, aby sa dotyčný kandidát pred voľbami vyfotil na billboard s roztomilými vnúčatami, zrekonštruoval ďalší klub dôchodcov a všetko je zabudnuté, "koncepčné rozhodnutia" môžu pokračovať... zrejme obdobná situácia je aj v ostatných mestských častiach.

V každom prípade, prípad zastavovania železničného koridoru Karadžičova je asi najokatejší... aj keď niekto tvrdil, že nové budovy majú koridor pre mestskú koľajovú dopravu rešpektovať, ale či sa tak stane... na Dostojevského pri poisťovni nijaký koridor príliš nevidím.
klingo… takze aj ty patris k tym stastnym co cakaju pod mostom rano na 70tku s tym, ze pride-nepride… a potom sa mackas na schodikoch a snazis sa neublizit sebe ani inym? vitaj v klube…a uz dost ludi volalo na dpb… oni asi fakt nepotrebuju komunikovat s cestujucimi.
Reakcia na: si #43366:
Myslím, že je jasné, čo je považované za provizórium, zaústenie trate rýchlodrážneho charakteru do kolízneho systému (a to ešte v jednom z jeho najproblematickejších miest) nepochybne provizóriom je, a vo všetkých parametroch bude mať prirodzenú tendenciu prispôsobiť sa najslabšiemu článku v reťazi...

A naopak, ak bude vybudovaná podzemná trasa na hlavnom dopravnom smere (smeroch) v centre, tá zostane vždy "moderná" v tom smere, že sa bude dať modernizovať na potrebnú úroveň. Stratí opodstatnenie iba v prípade, ak by sa náhodou hore uvoľnilo miesto na bezkolízne vedenie po povrchu 🙂
Reakcia na: sommelier #43369:
Na kruhovom objazde dosiahneš spomalenie všetkých smerov, nechápeš? Alebo Ty snáď prechádzaš kruhákom bez spomalenia? A na kruhovom objazde nepreferovaný smer NIE JE, na rozdiel od klasickej križovatky s rozlíšením prednosti v jazde.
kedy asi budu chodit spoje linky 70 s pod mosta kazdy cas ktory je v harmonograme, a nie kazdy druhy ? ta loteria ma fakt nebavi
Reakcia na: sommelier #43367:
Čo som napísal? Že nemáme stavať kruhové objazdy? Prečo bohapusto klameš a vymýšľaš si?
sommelier, si: Citujem z dokumentu "Projektovanie okružných križovatiek na cestných a miestnych komunikáciách" (http://www.ssc.sk/custom/tp/2004/TP_04_2004_OK.pdf)

Okružné križovatky sa nemôžu umiestnovat v koordinovane riadenom cestnom tahu so svetelnou signalizáciou.

Použitie okružných križovatiek sa odporúca:
- na urbanisticky významných námestiach,
- v zastavanom území na významných komunikáciách,
- v urbanisticky nehomogénnych štruktúrach na vytvorenie námestí,
- v obytných zónach s riedkou zástavbou, v okrajových polohách obcí alebo miest na dosiahnutie upokojenia dopravy,
- na plochách s ich približne homogénnym využitím, daným typom zástavby,
- na križovatkách troch rovnako významných komunikácií alebo viac ako 3 ramenných križovatkách,
- na zdôraznenie zmeny charakteru ulice alebo okolia komunikácií,
- mimo zastavaného územia na križovatkách s prekrocenou kapacitou resp. so zvýšenou dopravnou nehodovostou.

Použitie okružných križovatiek mimo zastavaného územia sa navrhuje za podmienok posúdenia uceleného cestného tahu, v ktorom sa okružná križovatka pripravuje (vzájomná hustota križovatiek a okružných križovatiek, priorita cestného tahu). Nie je vhodné, ak ide o cestný tah s vyššou intenzitou dopravy so silnou tranzitnou dopravou a ak sa nedá zabezpecit jej primerané osvetlenie v tomto území. Po zvážení týchto podmienok sa môže navrhovat aj na:
- na cestách I. a II. triedy mimo zastavaného územia.

Použitie okružných križovatiek sa neodporúca:
- na štvorpruhových cestách a na štvorpruhových miestnych komunikáciách,
- na zberných miestnych komunikáciách typu B1,
- v zastavanom území, ak križovatkou prechádza preferovaná hromadná doprava.

Takisto odporúčam preštudovať aj zvyšok dokumentu, je to celkom poučné.
Na pobavenie (alebo možno skôr na gogoľovský смях сквоз слезы) - možno si niektorí spomínate na bratislavského miestneho politika Alfreda Nicholsona (na pár diskusiách mal svojské názory na riešenie dopravy v Bratislave). Jeho stránka hovoriaca o jeho predstavách o doprave: http://home.nextra.sk/nichol/s_doprava.html (aj zvyšok webu je "dobrý". ? ?
Reakcia na: si #43372:
nehadajte sa, nikam to nevedie . Sommeller, bezva... ?
Reakcia na: sommelier #43369:
no ja neviem, ty prepalis kruhovy objazd rovnakou rychlostou akou by si siel cez klasicku neriadenu krizovatku po hlavnej ceste ?

PS: to mas tak rozbite myslenie alebo preco nevies odpovedat v jednom prispevku a musis ich pisat tak vela za sebou ?
A ešte niečo o tom Trnavskom mýte citujem ťa: "Tvrdiť,že by také Trnavské mýto bolo priepustnejšie v prevedení kruhový objazd,je proste LOŽ. " - A odpovedám tvojimi slovami: Nič také som nepovedal,buď taký láskavý a nič také mi nevkladaj do huby. A si trochu pomýlený. Odporúčam ti použiť Slovník Slovenského Jazyka, zisti si presný význam slova lož. Ako môžeš povadať, že luhám, keď som nič také nepovedal a ani nemáš overenú podstatu veci - lebo neexistuje žiaden fakt, ktorý by tvrdil, že Trnavské mýto je so semaformi také a s kruhovým objazdom onaké a tým pádom nemôžeš hovoriť o pravde a ani o loži. Ak si ma nepochopil, je mi to veľmi ľúto, ale dá sa povedať, že si mi dal vcelku zabrať s tým, že si označil nepovedané a neuskutočnené ako LOŽ čím sa nenaplnil ani jej predpoklad a ani jej podstata a ja som mal čo robiť, aby som ti vysvetlil ako sa veci majú. Pekný deň.
Reakcia na: Vševedko samofandivý #43363:
Sorry, ale znova sa k Tebe vraciam... Ak sa prekročí dopravný moment kruhového objazdu svetelná križovatka je v podobnom dopravnom momente OK ? Dopravný moment je nejaká špecifická terminológia ?
Prečo je potrebné cca rovnaké zaťaženie vstupných ramien ? Jeden logický dôvod pre toto tvrdenie.
Kruhový objazd disponuje výhodou rovnocennosti, je pekne tolerantný, reguluje sa sám, dávaš prednosť z jedného smeru a často záleží na tom či ťa niekto pustí (ale to sú situácie dobre známe z BA ulíc) a na ňom musíš vedieť používať blinkre ?.
Je krásne stáť na semaforoch a najmä keď ním ideš tak na druhý, tretí krát a vidíš, že z ľava ešte funguje zelená a autá nikde. To je v poriadku ? ?
Reakcia na: Vševedko samofandivý #43363:
A opäť ťa citujem: "Kruhové objazdy je potrebné budovať tam,kde chcem dosiahnuť spomalenie prúdu vozidiel a umožniť zapojenie sa vodičom z nepreferovaných smerov. " Na kruhovom objazde dosahuješ aké spomalenie ? A čo je na kruhovom objazde nepreferovaný smer ?
Reakcia na: yale #43365:
Jasné, len aj tak si myslím, že práve vďaka faktu, že si tu každý stavia čo chce a kedy chce to tu vyzerá tak parádne.
V rámci jedného prastarého plánu: mal sa vybudovať dopravný koridor Petržalka-Košická-Ružinovská-"diaľnica", ktorý je a bude na dvoch miestach prerušený (Miletičova-Záhradnícka a koniec Ružinovskej). Asi vďaka tomu, že tu vždy niekto postaví kúsok niečoho, potom príde najaký iný volený a postaví kúsok niečoho iného... Podobne to dopadlo s koľajovou radiálou Starý most - Karadžičova - Trnavské mýto. Ešte v 70. rokoch sa hovorilo o ideálnom priestore pretože v dobrej vzdialenosti obchádzala mesto... A zase nič. A na MiÚ Nové Mesto nechcú ani počuť o tom, aby sa sprevádzkovala ŽST Filiálka. Však sa už aj pripravuje projekt na polyfunkčnú budovu na jej mieste (a zároveň na nové vilky a vily - podľa zásluh). A na záver dodávam, že keď sa to veľmi dopravy chtivým občanom nepáčilo, vypustili do éteru akúsi možnosť, že koľaje budú pod tou budovou. Nebudú a oni to vedia. Ale hlavne že je tíško.
Reakcia na: Vševedko samofandivý #43363:
že si to možno nepovedal je OK, ale ty si to napísal... Doslova som ťa tam citoval. Si v poriadku ?
Reakcia na: sommelier #43359:
s istotou priepustnejsia je klasicka krizovatka + bez svetelnej signalizacie, kde je majoritny prepravny smer z dola dolava a naopak a zhora doprava (v pohlade na to + tak ako je, v reali to je opat odbocenie dolava) a naopak; pretoze 2 protiiduce auta obidve odbacajuce vlavo sa obidu na + bezkolizne, na kruhaci sa budu ich drahy 2x krizovat. [druha vec je ze neviem ci takato krizovatka s takymito prepravnymi narokmi aj niekde v reali existuje]

Re #43358 pejo: no raz som sa uz z trnavskeho myta na vazovovou takouto linkou viezol a z tvojho blahorecenia takejto linky predpokladam, ze patris medzi niektorych z tych 4 ludi ktori na vazovovej nevystupili ale sli dalej do race 😃

Re #43365 yale: a co vlastne nie je provizrium... si myslis ze neake metro bude o 100 rokov moderne ? mozno uz o 30 rokov by na to vsetcia nadavali ze ake to je na pazu a ze sme mali este 10 rokov pockat a potom stavat modernejsi maglev alebo nieco ine...
Reakcia na: sommelier #43361:
s NDS máš pravdu... čím dlhšie sa budú riešiť provizóriá a čím neskôr sa začne stavať skutočný systém, tým drahšie to bude. Ale voľby sa blížia a lepšie sa fotia portréty pred modernou NP električkou (aj keď bude iba jedna a zapožičaná), ako v nejakej stavebnej jame...
Čo sa týka tých nočákov, je blbé, keď sa tu niekto už zahrával s myšlienkou zrušiť to. Asi sa tu dlho budeme musieť zmieriť že mnoho vecí v Bratislavskej MHD, ktoré nie sú v poriadku sa tvária že v poriadku sú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.