sommelier:Nič také som nepovedal,buď taký láskavý a nič také mi nevkladaj do huby.Veta "kruhový objazd je priepustnejší ako semafory" je proste polopravda,o ktorej je známe,že je horšia ako celá lož.Kruhový objazd je priepustnejší za istých podmienok,medzi najdôležitejšie z nich patrí neprekročenie istého dopravného momentu a zhruba rovnaké zaťaženie všetkých vstupných ramien.Tvrdiť,že by také Trnavské mýto bolo priepustnejšie v prevedení kruhový objazd,je proste LOŽ.Kruhové objazdy je potrebné budovať tam,kde chcem dosiahnuť spomalenie prúdu vozidiel a umožniť zapojenie sa vodičom z nepreferovaných smerov.
Re, Ad NDS:
Vozidlá: podstatná vec. Nízkopodlažné (bohate stačí čiastočne nízkopodlažné), kapacitné, úsporné, nenáročné, atď Skrátka vybrané v nezávislom tendri (prvý kameň úrazu) odbornou komisiou (druhý kameň úrazu).
Vedenie tratí: problém najväčší. Je trochu problematické študovať plán verejného dopravného vybavenia, ale je vcelku dobre navrhnutý. Počíta s dvomi uzlami rýchlodráhy - nám SNP a Trnavské mýto. Navrhnuté trate na letisko, smer Viedeň, dobre to chytá Dlhé Diely. Keď sa na to ale pozriem, vidím potrebný kopec peňazí. Nehovoriac o diaľnici Záhorie-Rača-Vajnory-Biskupice-Petržalka.
Problém vidím v tom, že sa to stavať bude tak či tak a voličom trieť ústa medom nejakou električkou do Petržalky (o tom "úchvatnom" moste nehovorím) je lacné.
Druhý problém je v tom, že všetko sa v Bratislave robilo a stále robí preto, aby tie dopravné stavby ktorým sa centrum (!) a okolie nevyhne boli o pár rokov tak drahé, že zase na to nebudú peniaze. Píšem najmä o bezohľadnej výstavbe.
Polemika o vlaku, veľkej, zelenej, špicatej, električke, metre alebo konskom záprahu je skutočne zbytočná, pokiaľ nemáme predstavu kadiaľ tú trať viesť. Od toho sa totiž odvíjaja výber najvhodnejšieho dopravného prostriedku.
Papyr: obavam sa, ze mas (opät) pravdu, len bacha, aby nas zas nevyhlasili za masarykofilnych cechoslovakistov. Lebo terazky take nije je v mode, viete Kefalin?
sorry for it, ale taká vec, budem ťa citovať: "A jazda cez kruhový objazd,najmä cez väčší,sa musí nacvičiť,to si z učebnice autoškoly nenaštuduješ." To ako nestavajme kruhové objazdy, lebo to nemáme nacvičené ??? To nemyslíš vážne...
Kruhový objazd je priepustnejší ako semafory...
A čo sú teda špecifické podmienky ? Ako PRESNE definuješ križovatku vhodnú pre semafory a križovatku pre kruhový objazd ?
ta linka 8, ktora ma momentalne zmenenu trasu z Ruzinova do Race je inak velmi dobre vec.Takuto linku by mohol DPB aj natrvalo zaviest, ale to by som asi chcel vela ze?
suhlasim pani. shak som lec sceu na okraj out of topic podotknut, ze frazu "no money for this" pouzivaju najma ti, ktori hrabkaju do svojich BMW, prip. ti, ktorym sa nieco narocne realizovat nechce...prip. horsie- kombinacia oboch (ne)motivov. a skoda, ze aj na take myslenie doplaca mhd. aj ked koniec koncov, budme radi, ze vobec jazdime na niecom ;o) a nakolko sme narod, ktori si len tak zanadava pri pivku v krcme, ale tod asi vse, potom proste jednoducho cakajme a mozno si raz zaspievame:
"tak prijizdi posledni tramvaj, a plech ma zmacklej do cela. zchvacena herka linde kraci, jako by dal jed uz nechtela..." ;o)
ale budme aj optimisti a verme, ze ked uz sme 16 rokov vydrzali to, ze mhd islo dole vodou, ze vydrzime dalsich 16 aspon ten stavm ktory je ;o)))
A mam dojem, ze autor vyroku "pravda a laska zvitezi nad lzi a nenavisti" sa za svojho zivota realizacie tohto sloganu v zemepisnom priestore jeho vtedajsej vlasti nedocka.
Komunizmus ako taky s dnesnou ekonomickou situaciou uz az tak nesuvisi, aj ked stale dost. Problem dedicstva komunizmu je ten, ze ludia stratili uctu k svojej praci a zacali vyznavat heslo "kto nekradne, okrada svoju rodinu". Toto ich komunizmus naucil a oni to dnes ucia svoje deti.
A preto:
- v Bratislave sedia v DPB a na magistrate ludia, co nedokazu pochopit, ze na to nemaju, a mali by odist,
- premier Gross nedokaze pochopit, ze je pre obcanov CR neprijatelny a je cas odist,
- pozitivne lustrovani sa zbytku obcanov smeju do oci, napriklad Sokol, a takisto nechcu odist,
- udrzbar ci instalater ti sice vela uctuje, ale nekvalitne robi, a vobec sa za to nehanbi,
- baba v pokladni na zeleznici sa na teba vyvrieska,
- vodic MHD sa na teba vyvrieska,
- doktor pozaduje uplatok...
proste kazdy, kto svoju pracu nerobi dobre, v nej napriek tomu zotrvava - sam odist nevie (okradol by rodinu) a lud (zakaznik) ho k tomu dotlacit nechce, pretoze aj on si uz za socializmu zvykol, ze ho okradaju vsade a ze na panstvo sa nesaha.
Odist chcu len ti, ktorym tento stav vadi, ti obvykle odchadzaju na Zapad (EU) a situacia tu na Vychode (EU) sa dalej zhorsuje.
A tak "ted jiz mame, co jsme chteli" - a tento stav potrva minimalne do doby nez odidu (do penzie alebo do hrobu) ludia narodeni pred r. 1970-75. A mozno este dlho potom nie, pretoze oni tomuto postoju ucia svoje deti. To je to "dedicstvo komunizmu".
Takže za 1: komunizmus tu akoby pretrvaval, lebo peniaze jednot. nadalej sa tocia vo vackoch. za 2: tu ked sa má niečo menit , vzdy to tu niekto brzdí, aby sa im neminulo, Za 3 Ba sa maju ekonomicky dobre , ale len nejake percento v pravo tocivych zbohatlikov. a co ostatok? vychod a stredoslovak? Na co je im zel. osobna doprava, s Bahn či Ba metro keď spokojne maju tu lux autička, načo sa zaoberať spodinou. Tak je to tu v BA ale nie v Osterreich. Sledujte Nemecke a Rakuske satel.tel. stanice.40 tel. stanic s toho 30 sa venuje kulture miest, obyvateľstvu a prírode. Žial pokial nemas na auto ostava Ti 100 Db. autobus s Ba kultur. cestovanim... V petržalke sice premavaju vlaky totalne prázdne, a to len preto, lebo tie koľaje maju veľký odklon . Peniaze su tu , nie však pre spravne riešenie, Slovensky S Bahn ale pre niečo iné ? ? ☠
beeeeuuuuuaaaaaaa...aj ja xceeeeeem NS, co bude pekny, dobry, fast and comfortable... auuuuushak, pani redaktorka, nateraz mozme len plakat ;o) a obcas vycestovat do wien alebo prague or budapest (pripadne aj warsaw ci krakow) a kochat sa tym ako to maju inde a snazit sa nezurit na kompetentnych u nas ;o)))) a snazit sa ochopit ten nedostatok penazi, za ktory predsa moze tych 40rokov komunizmu, ktore skoncili uz pred 16rokmi.
Nízkopodlažné električky ako vozidlá nosného systému po technickej stránke sú použiteľné. Možné problémy: samotný pohon a podvozok konštruovaný do minimálneho objemu a nízko nad koľajnicou, konštrukcia vozidiel pozostáva z samonosných článkov, ktoré sa môžu ľahko a nevratne poškodiť pri stretu s iným vozidlom, čím sa vyradí aspoň na čas celá súprava. Výrobcovia v Európe ponúkajú širokú paletu vozidiel, dokonca aj na úzky rozchod. Niektoré sú dokonca prevádzkované aj ako spriahnuté (dĺžka nad 40 m), tie však premávajú vo vlastnom oddelenom telese. Maximálna rýchosť je do 70km/h. Bratislava v súčasnosti potrebuje systém robustný, odolný náročnej prevádzke (stav tratí a okolitej dopravy) a s minimálnymi nárokmi na celkovú údržbu systému ako takého.
Ja sa v BA nestresujem. Ako nočná doprava nie je dobrá, ale má to aj svoje svetlé stránky. Ako fagan som rodičom mohol vysvetliť, že prídem až o 4 štvrtej lebo o jednej to je skoro a ďalší ide z mesta až po tretej.
Dnes buď idem nočákom, prispôsobím sa. Alebo ideme s kamarátmi cez celú Petržalku pešo (často pomáha pri nevolnostiach) alebo si zaplatím cca 90,- čo ma stojí taxík z centra k Tescu. Vďaka biednej nočnej doprave je veľa taxíkov = dobrá konkurencia = nízke ceny.
A čo som hovoril s jedným pánom z magistrátu, tak na nočných spojoch je taký vandalizmus, že sa reálne zahrávajú s myšlienkou zrušiť to úplne. Ale to mi hovoril dávnejšie.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vševedko samofandivý