ta linka 8, ktora ma momentalne zmenenu trasu z Ruzinova do Race je inak velmi dobre vec.Takuto linku by mohol DPB aj natrvalo zaviest, ale to by som asi chcel vela ze?
suhlasim pani. shak som lec sceu na okraj out of topic podotknut, ze frazu "no money for this" pouzivaju najma ti, ktori hrabkaju do svojich BMW, prip. ti, ktorym sa nieco narocne realizovat nechce...prip. horsie- kombinacia oboch (ne)motivov. a skoda, ze aj na take myslenie doplaca mhd. aj ked koniec koncov, budme radi, ze vobec jazdime na niecom ;o) a nakolko sme narod, ktori si len tak zanadava pri pivku v krcme, ale tod asi vse, potom proste jednoducho cakajme a mozno si raz zaspievame:
"tak prijizdi posledni tramvaj, a plech ma zmacklej do cela. zchvacena herka linde kraci, jako by dal jed uz nechtela..." ;o)
ale budme aj optimisti a verme, ze ked uz sme 16 rokov vydrzali to, ze mhd islo dole vodou, ze vydrzime dalsich 16 aspon ten stavm ktory je ;o)))
A mam dojem, ze autor vyroku "pravda a laska zvitezi nad lzi a nenavisti" sa za svojho zivota realizacie tohto sloganu v zemepisnom priestore jeho vtedajsej vlasti nedocka.
Komunizmus ako taky s dnesnou ekonomickou situaciou uz az tak nesuvisi, aj ked stale dost. Problem dedicstva komunizmu je ten, ze ludia stratili uctu k svojej praci a zacali vyznavat heslo "kto nekradne, okrada svoju rodinu". Toto ich komunizmus naucil a oni to dnes ucia svoje deti.
A preto:
- v Bratislave sedia v DPB a na magistrate ludia, co nedokazu pochopit, ze na to nemaju, a mali by odist,
- premier Gross nedokaze pochopit, ze je pre obcanov CR neprijatelny a je cas odist,
- pozitivne lustrovani sa zbytku obcanov smeju do oci, napriklad Sokol, a takisto nechcu odist,
- udrzbar ci instalater ti sice vela uctuje, ale nekvalitne robi, a vobec sa za to nehanbi,
- baba v pokladni na zeleznici sa na teba vyvrieska,
- vodic MHD sa na teba vyvrieska,
- doktor pozaduje uplatok...
proste kazdy, kto svoju pracu nerobi dobre, v nej napriek tomu zotrvava - sam odist nevie (okradol by rodinu) a lud (zakaznik) ho k tomu dotlacit nechce, pretoze aj on si uz za socializmu zvykol, ze ho okradaju vsade a ze na panstvo sa nesaha.
Odist chcu len ti, ktorym tento stav vadi, ti obvykle odchadzaju na Zapad (EU) a situacia tu na Vychode (EU) sa dalej zhorsuje.
A tak "ted jiz mame, co jsme chteli" - a tento stav potrva minimalne do doby nez odidu (do penzie alebo do hrobu) ludia narodeni pred r. 1970-75. A mozno este dlho potom nie, pretoze oni tomuto postoju ucia svoje deti. To je to "dedicstvo komunizmu".
Takže za 1: komunizmus tu akoby pretrvaval, lebo peniaze jednot. nadalej sa tocia vo vackoch. za 2: tu ked sa má niečo menit , vzdy to tu niekto brzdí, aby sa im neminulo, Za 3 Ba sa maju ekonomicky dobre , ale len nejake percento v pravo tocivych zbohatlikov. a co ostatok? vychod a stredoslovak? Na co je im zel. osobna doprava, s Bahn či Ba metro keď spokojne maju tu lux autička, načo sa zaoberať spodinou. Tak je to tu v BA ale nie v Osterreich. Sledujte Nemecke a Rakuske satel.tel. stanice.40 tel. stanic s toho 30 sa venuje kulture miest, obyvateľstvu a prírode. Žial pokial nemas na auto ostava Ti 100 Db. autobus s Ba kultur. cestovanim... V petržalke sice premavaju vlaky totalne prázdne, a to len preto, lebo tie koľaje maju veľký odklon . Peniaze su tu , nie však pre spravne riešenie, Slovensky S Bahn ale pre niečo iné ? ? ☠
beeeeuuuuuaaaaaaa...aj ja xceeeeeem NS, co bude pekny, dobry, fast and comfortable... auuuuushak, pani redaktorka, nateraz mozme len plakat ;o) a obcas vycestovat do wien alebo prague or budapest (pripadne aj warsaw ci krakow) a kochat sa tym ako to maju inde a snazit sa nezurit na kompetentnych u nas ;o)))) a snazit sa ochopit ten nedostatok penazi, za ktory predsa moze tych 40rokov komunizmu, ktore skoncili uz pred 16rokmi.
Nízkopodlažné električky ako vozidlá nosného systému po technickej stránke sú použiteľné. Možné problémy: samotný pohon a podvozok konštruovaný do minimálneho objemu a nízko nad koľajnicou, konštrukcia vozidiel pozostáva z samonosných článkov, ktoré sa môžu ľahko a nevratne poškodiť pri stretu s iným vozidlom, čím sa vyradí aspoň na čas celá súprava. Výrobcovia v Európe ponúkajú širokú paletu vozidiel, dokonca aj na úzky rozchod. Niektoré sú dokonca prevádzkované aj ako spriahnuté (dĺžka nad 40 m), tie však premávajú vo vlastnom oddelenom telese. Maximálna rýchosť je do 70km/h. Bratislava v súčasnosti potrebuje systém robustný, odolný náročnej prevádzke (stav tratí a okolitej dopravy) a s minimálnymi nárokmi na celkovú údržbu systému ako takého.
Ja sa v BA nestresujem. Ako nočná doprava nie je dobrá, ale má to aj svoje svetlé stránky. Ako fagan som rodičom mohol vysvetliť, že prídem až o 4 štvrtej lebo o jednej to je skoro a ďalší ide z mesta až po tretej.
Dnes buď idem nočákom, prispôsobím sa. Alebo ideme s kamarátmi cez celú Petržalku pešo (často pomáha pri nevolnostiach) alebo si zaplatím cca 90,- čo ma stojí taxík z centra k Tescu. Vďaka biednej nočnej doprave je veľa taxíkov = dobrá konkurencia = nízke ceny.
A čo som hovoril s jedným pánom z magistrátu, tak na nočných spojoch je taký vandalizmus, že sa reálne zahrávajú s myšlienkou zrušiť to úplne. Ale to mi hovoril dávnejšie.
podla info co mam z roznych stranok, tak je to najme kvoli neochote CKD postavit elektricku pre metrovy rozchod. keby sa chcelo, myslim, ze KT8B5 (oznacovalo by sa to tak isto???) by sla postavit aj pre 1000mm, ale a./ sa nechcelo b./ v oblukoch by to fakt brutalne vybocovalo
jjjst s tými nočákmi je to tak ako ti povedal Papyr, no napríklad za výrazné obmedzenie k cintorínu Slávičie údolie sa výrazne pričinili študenti z internátov. A ešte jedna vec vo Viedni, neviem či ešte stále, no pred niekoľkými rokmi, nočáky iba v noci z Pia na So a zo So na Ne.
Je pravda, že v BA nechodia KT8D5 kvôli rozchodu? Lebo jedni hovoria, že preto, druhí pre iné.
... nestihol som robotu.... ake vizera to dobre...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
!§!