Amos , myslim, ze tvoj ekologicky napad j uplne super, podporujem, len by bolo treba povedat dakde vyssie, ja ti vtom neomozem, myslim si ze pocet aut na nasich cestach by sa rapidne znizil , a tym sa zlepsilo zivotne prostredie, keby pani zbohatlici necestovali kazde rano uplne celkom sami vo velkom style,ale radsej vyuzili na ten kusok MHD, s tym uplne suhlasim.
Co sa tyka verzie panskeho autobusu, len by som ti chcela povedat jednu slusnu statistiku, ktora hovori o zvysenom nasilnickom spravani muzov voci zenam pri pozerani na ved to si domyslime, takze mali by ste sice svoj pansky bus, ale pocet znasilneni v Ba by stupal pomaly, ale isto.
A predstav si tie privetive pohlady ludi, ktory by videli nastupovat panov, do panskeho busu, asi by si pomyslele, to su ale zvrhlici, a myslim, ze by si urcite v nasej spolocnosti cestoval o chvilu uplne sam, alebo s partov nevyzretych deti
A zacalo by peklo, ak by sa nejaka manyelka dozvedela, ze jej dobry manzel cestuje kazde rano v panskom buse. To mozes rovno nalepit novy reklamny slogan: Robim si dobre, kazde rano v panskom buse.
Ehm, nenapisal som ze nie su spriahatelne, len ze maju uplne ine creva, co mi snad uznas A na tom nic nemeni ani fakt, ze maju ovladacie obvody rovnake, ked je zvysok iny
Ono je dosť problém čítať dennú tlač, keď si ju nemáš ako otvoriť, lebo zo všetkých strán sú na teba nalepení ďalší cestujúci. Rovnako neviem, koľko by znamenalo tých "veľa výhod". Bohužial, v našej egoistickej spoločnosti ťažko ľudí nalákaš na nejaké ekologické argumenty. A vôbec, aby tie tvoje slogany mali zmysel, musel by sa v tomto meste radikálne zvýšiť počet revízorov, zaviesť normálna nočná doprava (a nie ten výsmech, čo sa na ňu hrá teraz) a v prípade "Nasadnite..." by to chcelo aj začať čistiť sedačky. Takto si radšej postojím.
Nechcem hľadať dôvody, prečo sa to nedá, ale na MHD sa jednoducho pozerá ako na ustanovizeň pre socky. Je to smutné, je to tak. Môže za to jej súčasný stav a pokiaľ sa TEN nezmení (rozumné trasovanie, udržiavaný moderný vozový park, nie tento potupný balkanizmus, čo je tu teraz), nepomôže ti ani sto kampaní...
Re Bigmac: No ja by som úspech videl v iných činnostiach.Ňapríklad:
často stretávam známe osobnosti v MHD. Využiť ich a spraviť reklamnú kampaň, so sloganmi niečo ako: Aj ja využívam MHD, MHD má v sebe veľa výhod,...
Ďalej využívanie sloganov, ako: Zájdite si s priateľmi na pohárik, my vás odvezieme.
Ale aj ďalšie ako: Ďakujeme, že používate verejnú dopravu.
Mestská hromadná doprava = čistejšia Bratislava.
Nasadnite, my vás radi odvezieme.
Platiť sa oplatí. Jazda načierno = 1400,- Sk.
Ďakujeme, že využívate naše služby.
U nás dopravné priestupky nerobíte.
Pospite si ráno cestou do práce, veď vy nešoférujete. respektíve: Prečitajte si rannú tlač, veď vy nešoférujete.
S nami nemusíte hľadať miesto na parkovanie.
Hromadná doprava pre všetkých.(to v prípade normálne počtu NP vozov)
Ale mal som aj taký nápad, na XXX autobus. Bol by to vlastne autobus pre pánov, jazdil by mimo poradia, pri dverách by stáli revízori a kontrolovali by aby nenastúpili osoby mladšie 18 rokov (a samozrejme aj cestovné) a vnútri by boli obrázky, každý si vie domyslieť aké. To by bolo zamerané na skupinu mužskej populácie. Ja viem, že je to dosť taký nápad, divoký, ale mohlo by to mať efekt. Len sa bojím ohlasu cirkví a feministiek.
Nndro: ono sa to dost tazko kopiruje alebo scanuje taka schema, hlavne ked je na formate A1. Tv8cka je zas pre zmenu kreslena podla novej (platnej asi poslednych 12rokov) normy, takze je asi na 30 vykresoch formatu A4.
Beús: TV1 sice nie je rekuperacna, ale jej priamy predchodca (ex ev.c.6000,DP Pha) rekuperacnu brzdu mal, pre problemy s prechodom rekuperacia/zaskok ju neskor odpojili. Taktiez sa to asi ortutovym usmernovacom moc nepacilo, ktore boli pouzite vo vtedajsich meniarnach; na strane druhej tento funkcny vzor tyristoroveho trakcneho menica mal so skutocnou TV1 spolocne len pramalo, okrem hrubeho principu snad nic.
Beús: zasa pises polopravdy? TV8 a Tr37 (Tr37-10m) su napriklad vzajomne sprahovatelne do viacnasobneho riadenia v lubovolnej kombinacii, teda je uplne jedno, co bude vpredu. Chod na vylet do Drazdan, tam to jazdi asi vo vsetkych moznych kombinaciach, len to nie su T3, ale T4D a B4D a vyzbroj sa nevola Tr37, ale UB14, resp UB17. V pripade dalsich pochybnosti vid schemy a porovnaj ovladacie a riadiace obvody.
Lepsia otazka by bola, co maju T3SUCS a T3G spolocne (je toho menej) - karoseriu, podvozky, a interier
Pod podlahou maju totiz uplne odlisne vnutornosti - tak ako napisal BMko - T3SU(CS) maju zrychlovacovu vyzbroj Tr37 (nepriamo riadena odporova regulacia pohonu, koncepcia z 1920-tych rokov), a T3G maju tyristorovu vyzbroj TV8 (pulzna regulacia pohonu, so schopnostou rekuperacie brzdnej energie, koncepcia z 1980-tych rokov). A potom este T3M, ktore maju tyristorovu vyzbroj TV1 (ta este rekuperovat nevedela, vznikala v 1970-tych (mozno 1960-tych) rokoch).
Re #42203 si: No neviem mňa tam práve máta, koľko ľudí pritiahne nová výstavba na Pribinovej, Landererovej, ide sa búrať bývala BAZka a stavať ďalší centrum. Zrejme by bolo treba vidieť predpoklady koľko ľudí bude v týchto nových centrách zamestnaných a koľko tam bude bývať.
Osobne by som o 5 rokov videl Ulicu Mlynské nivy od Apolla po zastávku Pristavný most videl v budúcnosti ako výstavný bulvár v strede so zeleňou, v podzemí s garážami. Všetky predpoklady na to má, len tam treba spraviť koncepciu smerovania k tomu.
A ešte by som sa vrátil k tomu nákupu nových vozov.
Z môjho osobného pohľadu by som to videl takto.
DPB má tri základné požiadavky na nové autobusy. (aspoň takto bolo prezentované) Nízkopodlažnosť, pohon na stalčený zemný plyn a schopnosť výrobcu dodávať aj 15metrové vozidlá. (Akokoľvek sa vám 15 metrové vozidlá nelúbia, to teraz nechcem riešiť)
Tieto podmeinky v súčasnosti spĺňajú relevantní dodávatelia ako: Mercedes, MAN a už aj Solaris. (Ževraj práve kvôli nám)
Mercedes je na nás drahý a zrejme aj MAN. Teda ostáva nám len ten Solaris.
Ak by sa tomu mali prispôsobiť aj dodávky trolejbusov dodávky trolembusov by mal podľa mňa zabezpečovať výrobca Trolina. Bolo by to logické hlavne čo sa úspor náhradných dielov týka, (ale aj napríklad jednotnosti vozového parku ako imidžu DPB.) Samozrejme, že autobus sa od trolejbusu zásadne odlišuje, ale určite by tá úspora bola v porovnaní s rozdielnymi typmi autobusov a trolejbusov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus
Pod podlahou maju totiz uplne odlisne vnutornosti - tak ako napisal BMko - T3SU(CS) maju zrychlovacovu vyzbroj Tr37 (nepriamo riadena odporova regulacia pohonu, koncepcia z 1920-tych rokov), a T3G maju tyristorovu vyzbroj TV8 (pulzna regulacia pohonu, so schopnostou rekuperacie brzdnej energie, koncepcia z 1980-tych rokov). A potom este T3M, ktore maju tyristorovu vyzbroj TV1 (ta este rekuperovat nevedela, vznikala v 1970-tych (mozno 1960-tych) rokoch).