A čo tak meniť rozchod postupne - najprv postaviť trať v Petržalke na normálnom rozchode a v meste cez Štúrovu, Jesenského, Mostovú a Vajanského nábr. pridať tretiu koľajnicu, aby sa tu tie normálnerozchodné petržalské súpravy mohli otáčať. Na existujúcich tratiach pokračovať tak, že by sa pridala tretia koľajnica a vozidlá by sa dali prerábať postupne.
Takto by sa dal postupne meniť rozchod bez zastavenia premávky, maximálne s krátkodobými výlukami na výmenu výhybiek, ale to by sa dalo robiť aj v noci.
Uznávam, bolo by to drahšie, ale zase by sa to dalo robiť postupne, takže by to nebolo naraz tak veľa.
Čo sa tak inšpirovať v Liberci - www.dpml.cz a http://www.regiotram-nisa.cz/ce-rtn.php
Najskôr by sa mala za súčasné peniaze vytĺcť maximálna kvalita. Do počmáraných rozpadávajúcich sa vozidiel neprilákaš nových zákazníkov, ani keby si im dal cestovanie za korunu.
? Už vidím ako sa K2ka míňa pri Pezinku s Pendolinom. ?
Bože ľudia, prečo stále rozmýšlate nad tým, ako spojiť električku so železnicou. Hádam si nemyslíte, že ŽSR pustia na trať IV. či V. Helsinského koridoru naše električky. S-bahn vo Stuttgarte či Viedni nikde po trasách nosného systému nepremáva. Ako keby sme mali dopravu v meste vyriešenú a teraz nevedeli čo s peniazmi.
tak zas trojicky mozes kludne spravit aj na 1000cke, akurat si k tomu treba vybavit prislusnu vynimku na dlzku supravy kvoli tomu ze elektricku povazuju aj za cestne vozidlo... (to by bolo treba ale aj pri 1435)
Sak hej... tie podvozky ma seru !!! lebo tie kolajnice povedzme v dubravke a v raci a este vo vajnoroch .. by sa dalo.. ale v meste by to bola haluz... a tymto by sa aspon trochu zlepsila situacia v BA ked vezmem do uvahy ze by sa z dvojiciek spravili trojicky .. zmensil by sa pocet liniek a spravilo by sa napojenie na ZSR . ???
jasne ze je, len to sa mnohym ludom nepaci zeby prisli o uzkokolajku (a v neposlednom rade su to aj peniaze)
Otazka co by to stalo je dost siroka a zavisi d toho ako by sa to robilo (a taktiez kde by sa ten kilometer ktory chces vediet nachadzal). Pokial by sa robila kompletnaq rekonstrukcia zvrsku tak cena je rovnaka ako ked sa to robi na 1000ku; len prestavba existujuceho zvrsku by na niektorych usekoch bola jednoducha (posunutie kolajnic na otvorenom zvrsku); na druhej strane tym ale potom neodstranis chyby ktore sa na tratiach nachadzaju dnes.
Okrem nakladov na zmenu rozchodu trate nesmies zabudnut priratat naklady na zmenu podvozkov vozidiel.
Aby sme vsak mali nadvaznost na zeleznicu (vid S-Bahn Mnichov, Berlin atd.), musime mat predovsetkym kompatibilny rozchod so zeleznicou. Zacat treba hned pri budovani novej trate do Petrzalky. Dufam, ze ju tak aj postavia a namiesto prveho clanku nosneho dopravneho systemu nebudeme mat za rovnaké, prip. drahsie peniaze iba dalsiu vetvu bratislavskej uzkokolajky.
Nebudem to tu analyzovať ale môžem Ťa uistiť, že znižovanie cestovného je to najhoršie, čo by Bratislava mohla urobiť.
Tvoje "výpočty" nie sú ničím podložené a vychádzajú z mylných predpokladov, čiže prichádzajú aj k nezmyselným záverom.
TeBeCe - ked som bol mensi tag som cely den bol pri okne a sledowal kedy ide 81 aka ... podla cisla .. napr. 4826 abo tag a zistil som ako xodili atd ale ted namam cas tag cem wedet ked odkal ide 81-1 , 81-2 atd wes ?? akoze ..... aspon tie tri linky ha ??? 81 21 86
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Bože ľudia, prečo stále rozmýšlate nad tým, ako spojiť električku so železnicou. Hádam si nemyslíte, že ŽSR pustia na trať IV. či V. Helsinského koridoru naše električky. S-bahn vo Stuttgarte či Viedni nikde po trasách nosného systému nepremáva. Ako keby sme mali dopravu v meste vyriešenú a teraz nevedeli čo s peniazmi.