Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: yale #41606:
Centrum mesta žiŤ neprstáva, a ak by prestávalo, tak neviem, akú by to malo súvislosť či už s električkami alebo s metrom.
Reakcia na: mhm #41611:
Ved prave, v tom bola asi pointa ? .

Este taka otazocka do plena: Jedna vec by ale zaujimala, ked uz sa to metro neplanuje tak naco nam tu existuje skvely zrut penazi menom Metro Bratislava a.s.??? Spolocnost ktora bola zalozena za ucelom stavania metra.
Reakcia na: Papyr #41610:
toho sa neobavaj ... tolko ludi v BA nikdy byvat nebude ...
Reakcia na: peter #41609:
Az bude mat Bratislava tak 800-900 tisic, tak sa bude moct uvazovat o metre. Zatial ho totiz take male mesto nepotrebuje.
apropo METRO tu nebude ani za 50 rokov.Sme totiž NA SLOVENSKU.Ale v Ivanke pri dunaji je Metro-obchod hahaha
Navrhoval by som predlžiť elekričkovú trasu z Ružinova-Astronomickej ul.,až do Vrakune,resp.konečnú čiližsku -po trase 67.Situacia vo Vrakuni je nedostačujuca a chaba,čo sa týka dopravy ludi do centra.Tie dva autobusy a preplnene fény-trolejbusy nič neriešia.S pozdravom peter
Reakcia na: Ámos Keynes #41594:
Prosím nepleť sem demagógiu.

Systém v Bratislave by určite nebol v takej hĺbke, aby doba príchodu na nástupište dramaticky ovplyvnila čas cestovania. Navyše aj v momentálne plánovanom systéme je prekonávanie výškových rozdielov pri vstupe do stanice - v prípade estakádového riešenia je to zrejmé, v ostatných variantoch v prípade, ak cestujúci potrebuje križovať trať (dostať sa na opačný smer). Toto nie je problém.

Rozhodne by som netvrdil, že povrchová električka so štandardnými zastávkami a nástupom po schodoch poskytuje rovnaké parametre rýchlosti a komfortu ako systém na úrovňovo oddelenej trati, s uzatvorenými stanicami a nástupom na úrovni podlahy. Zvlášť pri dnešných mrazoch by som videl istý rozdiel pri čakaní na električku a metro 🙂

Súčasné riešenie električky do Petržalky je riešenie čiastkového problému Petržalky a zavedenie nového dlhodobého provizória. Problém sa presunie do centra a do ďalšieho volebného obdobia. QED.

A rád by som videl toho činovníka, ktorý by sa dnes zaprisahal, že po novej "rýchlodráhe" do Petržalky nikdy nijaká K2 alebo T3 neprejde. Pravdepodobnejšie je, že vo vhodnú chvíľu sa objavia odborné štúdie o tom, že rekonštruované K2 alebo dvojičky T3 sú pre novú trať plne postačujúce a vysokoefektívne. Však nejaké sa dajú dokúpiť zo Saratova alebo Sarajeva.

Tak budeme mať skvelú dráhu (pôvodne "nosný systém" ktorý postupne zdegraduje na obyčajnú električku) a všetci odborníci sa budú čudovať, prečo sa ľudia stále pchajú do áut a prečo centrum mesta prestáva žiť...
Reakcia na: 15 #41604:
Áno, už som to našiel. Ale taká 46...to je tažký oriešok, však?
Reakcia na: Vlado P. #41602:
staci si pozriet historiu a tam trasy liniek od 1895.....
Reakcia na: Ámos Keynes #41594:

Re #41591 Peter:
bre dopoludnie. dakujem vam pani za vysvetlenie. fakt, potesilo ma to. lajk je z toho trocha dopleteny a vyzera ako blbec, ale myslim, ze nakoniec to je prave najma lajk, kto sa mhd vozi.
o5, lajkovi sa zda byt metro lepsim riesenim, ale zasa kto sa vozil vo svajciarsku elektrickami v mestach, kde nie je metro, vie, ze aj dobra – rychla a segregovana elektricka, ktora ma dostacujucu kapacitu a jazdi v kratkych intervaloch, staci v mestach pod miliona obyvatelov.
len ma nestraste s tym, ze po novej trati budu jazdit obycajne elektricky!!! to v ziadnom pripade!!! to by bolo strasne. a „hradni pani“, ktori teraz pocas summitu pchali propagacne letaciky,kde spominali aj vystavbu rychlodrahy, by si mali pobalit svich 5 svestek a jit radeji kopat tunel pro metro.
a este mi napada. takze to bude uzkorozhchodna (ci ako sa to povie) trat? teda s rovnakym rozchodom ako su kolajnice teraz na starej trati? nebude ne nezmyselna investicia?
prepacte aj sa pytam sprostosti,len tieto otazky som si zacal klast,ked som sa o to zacal zaujimat a ked mi priatelia, ktorych vodim po BA kladu otazky ohladom nasej nie prave stastnej mhd.
dik moc a prajem vam pekny den



?
Alebo toto: Pamätáte si na linku č. 46? Kadiaľ chodila?
Reakcia na: 15 #41600:
Jéje, ty si to vedel. No pekne pekne. A teraz niečo tažšie: Kadiaľ chodila 28 počas výluky Starého mosta?
Reakcia na: Vlado P. #41599:

Linka 15
električka
27.8.1984 - 11.4.1986
Dúbravka - Hanulova, Karlova Ves, nábrežie, Štúrova, Špitálska, Americké nám., Vazovova, Krížna, Špitálska, Jesenského, nábrežie, Karlova Ves, Dúbravka - Hanulova

Poznámka: zrušená 12.4.1986
Test z histórie:
Napíšte, kadiaľ chodila v roku 1988 električka č. 15.
Reakcia na: Jenki #41583:
vsak karoseria je pouzita v mnozstve CB 18, resp. SU18, tak ako ine casti, len ten pomocny agregat moze byt problem.
TOUTO CESTOU DAKUJEM VODICOVI NOCNEHO VOZIDLA 509 č.v 1032 ZE VOBEC NEZAKURIL ?
Reakcia na: Bigmac #41595:


Ano Bigmac, mas pravdu.
Nahrada za CKD R ( R1, R2 ) je Ecs.
81 71 je nasledna "modernizacia".
(pozri : http://www.metroweb.cz/metro/Ecs/Ecs.htm )
V BA sa uvazovalo s 81 71 , alebo novym typom I.
Peter: Mytyscinska nahrada CKDackej R1 sa nevola 81-71 ale Ečs
Reakcia na: papuca #41569:
Bratislava má mať v roku 2030 niečo cez 500.000 obyvateľov. Dnes je to 430.000. Myslím, že pľakať nebudeme. Čo sa pojmu týka, je to len pojem. Nejde predsa o názov rýchloelektrička, rýchlodráha,... ale o vlastnosti.
Aký rozdiel je medzi metrom a električkovým vozidlom jazdiacim na rovnakom type trati? Aký rozdiel je medzi Viedenskou U6 a U1? (Okrem rozdielneho spôsobu odberu prúdu, či šírky vozidla)

Re #41570 TeBeCe: A čo autobusy? ?

Re #41593 Jonny: A zase si vedľa, lebo aby po Petržalke mali jazdiť I B A obyčajné zmodernizované K2S musela by byť na väčšine súčasných linkách obmedziť výpravu. Jednoducho by nebolo čo vypravovať ak by sa na ostatných linkách ostalo na dnešných výkonoch. Už dnes je výprava zlepená len tak tak, takže ak budú chcieť jazdiť po Petržalke nové vozy budú musieť kúpiť.
A zrejme stále nechápeš ani to, že keby sa hneď zajtra začalo stavať metro, tak v roku 2008 sa dostaneš akurát tak na Trnavské mýto, takže nebude prepojené s ostatkom mesta, v prípade električky bude aspoň prepojené na "pomalú električku" (aj keď v roku 2008 má byť ukončená rekonštrukcia zvyšných radiál okrem Rače čo ju značne zrýchli). A ak si kvalitný prestupný terminál predstavuješ to, že vystúpiš z busu, prejdeš n metrov (n= 50 až 200metrov) na pohyblivé schody a nimi sa vezieš dosť dlhú dobu do podzemia a odmietaš to, že z električky jednoducho vystúpiš a v tej istej nadmorskej výške (rozdiel maxi cm) a stále na povrchu, nastúpiš do iného dopravného prostriedku, tak si len jednoducho apriori proti rýchlodrážnej elektičke, pretože sa istým ľuďom podarilo namasírovať ti mozoček víziou metra tak ako väčšine Bratislavčanov a neberiš fakty do úvahy.
Choď do Viedne - to je najbližšie a vyskúšaj si prestupný terminál U1 a U3 Stephansplatz a potom sa vráť do Bratislavy a vyskúšaj si pretup L1 z Hlavnej stanice na L5 do Rače. A odhliadni o rýchlosti prepravy, lebo o tej si nehovoril, zameraj svoju pozornosť iba na kvalitu a pohodlnosť prestupu. A odmeraj ako dlho si musel rozmýšľať aby si sa vydal tými správnymi schodami a či boli naozaj správne a podarilo sa ti z U1 prestúpiť na U3 hneď na prvý pokus.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.