Jo a 24Tr nie je duobus, ale trolejbus s pomocnym dieselovym pohonom (ak si ho tam zakaznik praje, druha alternativa je bateriovy pomocny pohon), a takisto do Trollina nie je problem zabudovat pomocny dieselovy pohon, staci si to zelat
Co bude jazdit na Dlhace, nevie momentalne asi nikto
V Sanosoch jednak vrzgal klb, a to takym zaujimavym sposobom, ze to znelo celkom zabavne, skoro ako keby to hralo, ale najma tam "vyhravala" tyristorova vyzbroj pri rozjazde - mali totiz myslim tu istu vyzbroj, co stare 9Tr, a tie, ak si pamatas, pekne spievali - frekvencny menic tam totiz takym zaujimavym sposobom skakal hore-dole po frekvenciach, ze to znelo akoby tie vozy "hrali" Na ine "hranie" si u Sanosov nespominam, okrem toho ze mali velmi tiche motory s prijemne vyladenym zvukom
Prve 14Tr mali inac tiez este ten isty spievajuci frekvencny menic, a tusim v 6206 a 6207 by sa este mal vyskytovat (opravte ma ak sa mylim)
Ano, 25Tr je klbova 24Tr.
A tou najlepsou cestou by som si nebol taky isty. Ikarusy mas pravdu ze v ziadnom pripade, navyse ak sa nemylim, tak neboli homologovane, lebo nevyhoveli nasim normam, nie som si isty ci kvoli izolacnemu stavu alebo niecomu podobnemu, a vyrobca skonstatoval neodstranitelnu konstrukcnu chybu.
Existuju vsak aj ine dostupne vozidla - Solaris Trollino 12/15/18 (na vyvoji 18-ky sa tusim este pracuje), ktorych karoserie vyraba polsky Neoplan, a vyzbroj do nich osadza DPO-Inekon. A osobne si myslim, ze Trollino je daleko lepsia cesta, nez 24/25Tr, a nielen co sa ceny tyka.
Díky moc za objasnenie, ale ešte jedná vec ? 25Tr. je klbový 24Tr. ?
A ked už zanikla Škoda Ostrov aj tak asi ostáva pravdepodobne stále najlepšia cesta pre DPB cez plzenské troláky, nie ?Myslím tým cena/výkon, uberat sa cestou Ikarusov, ktoré tu boli testovane asi nemá cenu, že? A cenovo dostupné iné ani v tuzemsku nie su... ?
24Tr a 25Tr nikdy nemali byt takto oznacene, a nemaju moralne pravo toto oznacenie niest. Trolejbusy Skoda 1Tr - 23Tr totiz vsetky vznikli v Skodovke, a bol to kompletne vyrobok Skodovky, od vzniku zavodu v Ostrove nad Ohri vyhradne ostrovskej Skodovky (s vynimkou par unifikovanych autobuso-trolejbusov (T11, 17Tr), na ktorych ale Skodovka aspon spolupracovala). Ani Sanosy, co boli autobusy, do ktorych (ostrovska) Skodovka zabudovala elektricku vyzbroj, neniesli oznacenie zo skodovackeho radu.
Vozy 24Tr a 25Tr vznikli rovnako ako Sanosy - zabudovanim elektrickej vyzbroje (v Plzni, nie v Ostrove) do karoserie autobusu - konkretne Renault Agora, v nasich koncinach znameho pod krycim nazvom Karosa Citybus.
Pomenovat tento vyrobok 24Tr (25Tr) si mohla plzenska(!) Skodovka dovolit jedine vdaka zruseniu zavodu v Ostrove, a urobili tak preto, aby sa s tymto produktom dokazali uchytit na trhoch, na ktorych boli vozidla nesuce oznacenie Skoda *Tr uz davno zname svojou vysokou kvalitou a spolahlivostou. A prave tymito vlastnostami by som si u 24 a 25Tr nebol tak celkom isty.
K veku: Koncept 21Tr vznikol v pomerne nedavnej minulosti, na rozdiel od karoserie Renault Agora, ktora s kozmetickymi upravami vychadza zo zavodu Renault uz mozno aj vyse 15 rokov.
A 17Tr nie je prerobeny autobus, 17Tr/B831 je koncept, stavany rovnako pre trolejbus ako pre autobus, a nie je primarne ani jedno z nich.
V kazdom pripade, 21Tr a 22Tr maju niektore veci a vlastnosti dotiahnute priam k dokonalosti (napr. vysoko vyzdvihujem riesenie interieru, ale tiez vyzbroj), a je vecna skoda, ze sa tieto vozy prestali vyrabat. O 22Tr som presvedceny (moj osobny nazor) ze je to (po vacsine stranok) najdokonalejsi klbovy NP trolejbus snad v Europe, mozno aj dalej.
No to je síce fajn, ale potom to asi nieje uplne jednoznačný King ? A 25 Tr ? Ten si nespomenul. Inak 17Tr je tiež prerobený z autobusu, že?A ked sa hovorí, že ide v našich končinách o najlepšie troláky, asi ani 25Tr. nebudu až tak zlé, na nie?
21Tr je staršia, to však má výhodu napr. v tom, že sú odladené niektoré chyby. A navyše 21Tr je čisto trolejbus, kdežto 24Tr je prerobený autobus na trolejbus. 24Tr má aj horší interiér. No v 21Tr sa zas ozývajú podivné zvuky, piskoty a podobne. A pri zastavovaní asi pri rýchlosti 2 km/h 21Tr nejako divne trasie. Takže každý má svoje výhody a nevýhody.
Mne sa dizajnovo zvonku najviac paci 24Tr, akurat ze ma trochu stiesneny interier (este o chlp viac ako 21Tr a trochu vrzga)
Autobusy.. To nikto nikde netusi ci vobec niekedy budu.. A elektricky sa kupia akurat po vystavbe trate do Petrzalky.. Zatial sa ich obnova riesi rekonstrukciami podobne ako pri 14Tr.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus