Zastavky MHD sa klzu a ludia padaju, ale DPB je to asi jedno. Nadchod na botanickej ,je totalne sklo, ani ten nikoho netrapi, asi sa caka na nejaku zalobu a potom sa niekto spamata ?
Ale tu ide prave o kombinaciu peciatky a tlaciarne. Zakladna potlac by bola tou peciatkou a to co sa na listkoch lisi, by sa vytlacilo tlaciarnou. To by urychlilo tlac...
V Presove a v Prahe sa listky u vodica predavaju uz roky a ziadne upravy nicoho nebolo treba. Akurat ausgerechnet v Bratislave by ste museli zhanat pekne bubaky na upravu kazdeho jedneho voza. Jezis maria, preco.
Ja verim, ze nemate ani na nove busy, a nieto este na vystavbu novych trolejbusovych trati. Ale potom nechapem, ako je mozne, ze mate na prestavby autobusov na plyn. Ze na takuto relativne zbytocnost sa prachy najdu.
To by mohlo byt, pretože veľa ludí je takých, že občas zaplatit 1400 SK je pri nich maličkosť ? A ked ich chytia raz za pol roka vzhladom na neuveritelne malý počet revízorov, v konečnom dôsledku okrádajú DPB a je to pre nich výhodné. A ešte by som navrhol databázu permanentných čiernych pasažierov ? Ak cestujúceho chytia-dostane záznam, pričom dalšia a dalšia pokuta bude percentuálne o niečo vždy vyššia a vyššia, napríklad každá dalšia o 15% ? ? ?Ale to by sa mohlo aplikovať až vtedy, keby nebol problém v dostupnosti predaja cestovných lístkov aj ked všetci vieme, že toto nikoho neospravedlnuje.........
Ten doplnkový predaj u vodičov by sa možno zišiel, ale vyžiadalo by si to financie na úpravu kabíny vodiča a samozrejme patričnú techniku na predaj, to sú celkom pekné bubáky ak si pomyslíme, že je potreba upraviť takto všetky vozidlá. Napriek tomu by som to nevidel ako prekážku, kedže by išlo o jednorázovú investíciu. ? Len si neviem predstaviť, o kolko by sa predĺžil čas cestovania na jednotlivých linkách, keďže v BA je všetko akósi inakšie. No a bolo by to možno aj mierne problematické vzhladom na neuveritelné tlačenice - napr. v rannej špičke. Ale po vyriešení podaktorích detailov by to bolo asi najúčinnejšie opatrenie. ?
A uz ked tu tarifne veci preberame: zakon stanovuje pokutu za cestovanie bfz platneho cl vo vyske stonasobku zakladneho cestovneho bez priplatkov a zliav. Co takto za zakladne cestovne ustanovit 24 hodinovy cestovny listok?
Amos, tarifa: a teraz Ti mierne prihrejem polievocku. Mesto by malo zaviest miestnu dan za MHD. Potvrdenie o zaplateni dane by sa nahralo do BCK rovnako, ako sucasna elektricenka a platcu dane by opravnovalo cestovat prostriedkami MHD. Nakolko dalsiu dan z dane uz platit nemozno, mesto by od pravidelneho cestujuceho de facto ziskalo o 19% viac. Samozrejme, ze mesto reprezentovaneDPB by tieto bubaciky nesmelo prehajdakat. Ked vymysla Miklos, malo by zacat vymyslat aj mesto!
Radšej ako tie bankomatové karty, skôr čipové karty, kde ti po priložení odráta cenu lístka, bol by o niečo lacnejší (o náklady na výrobu papierového), presne tak ako to je už teraz v niektorých mestách a takejto karte by bolo možné nabiť kredit cez bankomat.
Ale čítačky kariet na verejných miestach, kde stačí prísť v montérkach a tváriť sa ako opravár, toho by som sa ja osobne bál.
Takže ja by som civilizovaný DP uviedol takto:
sieť predajní CL po celom meste + možnosť zakúpenie jednorazového CL u:
vodiča (s príplatkom)
v automate - viactarifný, s čítačkou banoviek, ktorý vydáva
vo vozidle prostredníctvom čipovej karty (lacnejšie)
každý stánok na zastávke MHD by musel predávať jednorazové CL
PLUS čerešničku na torte cestujúci by si mohol zakúpiť upozornenie o konci predplatného CL v troch variantoch 1 sms, 2 sms alebo 3 sms. Upozorňovanie mailom o zmenách v doprave, (výlukách,...) by mal zadarmo.
Priamo pred Metropolkou bola výhybkáreň, to máš pravdu. Ale kedysi nebola Mariánska a bola v smere k štátnej nemocnici zastávka kdesi pri ul. 29. augusta.
Amos: a ked sa tu uz preberaju listky, dovolil by som si navrh zmeny: zrusit 10 a 30min listok, zaviest 15min neprestupny za 15Sk a 60/90min prestupny za 20Sk. V pracovne dni od 5 do 20h platnost 60 minut, inak 90. Samozrejme, ze zakladne cestovne by bolo 60/90min, 15min by bol len ako komercna zlava na kratke cesty. V principe tarifa DPP s upravenymi cenami a vyskou pokuty (10 a 100 nasobok).
Nečakám, že bankovky zaniknú, len očakávam, že ľudia zahodia peňaženky a opäť budeme nosiť mešce. Preto by som nejaké razantné cenovo náročné doplňovanie viactarifných automatov (jedno či fungloviek alebo prerobených) nepresadzoval. Naozaj iba na turisticky významných miestach a prestupných uzloch. Samozrejme pri Bratislavčanoch, celý automat umiestniť vodorovne a zabetónovaťho do zeme s minimálne 5 metrovými pilótami a postaviť k nemu policajta.
Inak tie reko Merony sú krajšie. Hlavne to logo DPB a nápis ☺ Nevieš koľko ročne ich prerobia?
Čo sa týka predtlače lístka, dá sa len súhlasiť, veľa ľudí si jednoducho nekúpia lístok, lebo keď vidia ako im ide bus, vedia, že by to ten automat nestihol vytlačiť. Alebo nestihnú nastúpiť, lebo automat ešte tlačí. Cenovo je predsa jedno, či ti to predtlačia v tlačiarni alebo v automate, nie?!
S čítačkou bankomatových kariet by som bol veľmi opatrný hlavne skrz dnešné praktiky keď ti kartu okopírujú aj v hypermarkete. Takto by to mali ešte jednoduchšie a DPB by z toho vyšiel možno horšie ako je na tom teraz.
Amos, re automaty na cl: takze zostava "civilizovaneho" automatu: sucasna multitarifna Mikroelektronika + citacka bankoviek + citacka platobnych kariet. Do toho kotuc s (aj tak) predtlacenou paskou. A len tak na margo: taky automat vie pracovat aj s elektronickou penazenkou, takze by bolo mozne predavat aj predplatene cipove karty. Presne take iste ako telefonne do budky ST. Moznosti je vela.
Amos, re automaty na cl: ocakavas, ze v roku "myslim 2009" zaniknu bankovky? Tym automatom nic nechyba, len ich treba doplnit o citacku bankoviek a citacku platobnych kariet. A mimochodom, tie reko Merony 2000 maju presne tie iste hardverove vnutornosti ako nove Mikroelektroniky. A este cosi: aby neboli take pomale, treba zmenit tlacivo, teda pasku tak, aby tlaciaren automatu netlacila cely listok, ale do predtlace len dotlacala typ a cenu listka. Casova uspora by bola viac ako 50%
Ad 3: Ešte som zabudol, že teta mi aj vysvetlila, čím to mohlo byť a povedala, že to mohol spôsobiť pot na mojich rúkach (bolo to počas letných 30 viac stupňových horúčav), že automat mincu nezaregistroval.
Odvtedy ak mám mokré ruky mincu radšej otriem.
Ad 2: Nikto ťa nenúti zavolať na to číslo. Je to na dobrovoľnosti. Nemám informácie, že by tieto linky boli v iných mestách bezplatné.
Ad 3:Raz mi automat zožral 10,-Sk. Zavolal som na to uvedené telefónne číslo, s tým, že aspoň to opravia. Teta na druhom konci sa ma spýtala, že či mi to zožralo prahcy. Povedal som, že hej, že 10,-. vypýtala si adresu a o tri týždne mi došiel 14,-Sk lístok. čiže mi zaplatili aj telefonát. Ešte niečo? Lahšie nadávať ako overiť stav, že áno. Viac tarifný automat je aj v Rusovciach, aj v Čunove aj v Jarovciach.
Ad 5: Ani stánky nemajú turistické lístky. Toto je iný problém a splietaš. O tom sa tu diskutovalo nedávno a samozrejme na turisticky exponovaných miestach, by mali mať automaty čítačky na bankovky. Ako mi Bigmac(tušim) vysvetlil je to veľmo jednoduché. Samozrejme turistické lístky na MHD by mali mať aj informačné kancelárie, na letisku, Klobučníckej, Hlavnej stanici a iných miestach. Či je to tak, neviem, skús zistiť a povieš nám aký je stav.
Ad 6:Nie, len to znamená, že možno akurát na nový automat nie je. A keď prerobia starý na viactarifný, tak hádam sa dostane aj na tie meista, kde ho ukradli.
Re #40380 Muchomravec: Rob MHD systémom odvšadiaľ všade, daj adektátne intervaly aby vozy nejazdili prázdne a keď to zvládneš a nebude to vyzerať ako SAD, jazdí pri slpne mesiaca a to v tretí deň párneho týždňa, tak dostaneš nobelovku za MHD. Jeden prestup je normálna vec, len musia byť splnené isté dôležité predpoklady.
Re #40393 Vševedko: Veď to je tá chyba. Zastávky by mali byť vo vlastníctve DPB a mal by robiť dražby na prenájom na stánky, na každej zastávke by zaručil monopol, v centre v jendom smere, inde v oboch.(aby bol záujem) Stánok by musel mať lístky, musel by sa starať o čistotu povrchu a nesmel by predávať alkohol. [Vidíš, nie som až taký ultraliberál. Istá regulácia musí byť.]
Re #40415 Martin Fundárek: Preto mám mať ako každý normálny dopravca predaj CL u vodiča. Inak automaty majú citlivé čítanie mincí, kvôli špekulatnom, lebo by neskôr vyťahovali len pliešky v tvare jednotlivých hodnôt mincí. Viac tarifné automaty vydávajú, staré sa postupne, i keď pomaly prerábajú, čítačky chýbajú ale onedlho (2009) zrejme nebudú potrebné.
Re #40422 Papyr: Veď s tým budú súhlasiť hádam všetci, ale ako je to s počiatočnou finančnou náročnosťou? Bohužial nemáme ani na výmenu busov, nie to ešte budovanie trolejbusových tratí a kupovanie trolov. Aj keď mne by sa lúbilo kupovanie 25Tr(s elektrárňou) napríklad na L61. A neskôr potiahnuť dráty až na letisko alebo aspoň k avionu) a tak pokračovať na ďalších linkách.
Myslím, že budeme môcť byť radi ak sa tento rok postavia DD a ak sa budúci rok alebo 2007 začne stavať Petržalka.
Avšak po máji 2005 by som si vedel predstaviť L210 a L206 ako končí niekde v Petržalke.
Re #40455 Vševedko: Niéééé, tá jediná je tak blízko ku vchodu mojej školy. ?
Re #40458 Bigmac: Jak netreba ? kde by potom dávali taxikári svoje autiaky.
Re #40463 Petert: že by preto, že majú bubáky a ako klasik premier hovorí, kde sú bubáky je vôľa a aj cesta sa nájde.
Škoda, že ten Sanos pri Amfiku tam podlieha poveternostným vplyvom, aspoň keby bol v garáži...Ale čo už, ked poriadne nie je ani na prevádzky schopné trolejbusy miesta pod strechou... ? ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andy