Dúfam, že bude stačiť jedna registrácie pre celý web a nebude treba pre každé mesto zvlášť.
Mimochodom som zvedavý, koľko pravidelných prispievateľov tento web má, bude aj nejaká štatistika?
nie nie su... iba si zvykli odklikavat vsetky tie "License Agreement" v programoch za tazke litre ktore maju od kamosa napalene ... takze to je tak... programatori do uzivatela hustia roky zbytocne otazky a potom ten uzivatel odklikava na zaklade grafickeho spracovania dialogu miesto citania (je to rychlejsie ak by si nepochopil). tak tym je to.
Mno, ale o par tyzdnov uz kazdy, kto nepochopi, ze nie sme strankami nejakeho DP, nebude moct byt zaregistrovany ako prispievatel diskusneho fora Kritiku nikomu neberiem, ale je rozdiel medzi kritikou a kritikou. To, co tu niektori predvadzaju je len cire hulvatstvo. O tom, ze si to tu cita dost ludi z podniku, vieme. Ale kolko z nich sa aj snazi riesit problemy, ktore su tu uvadzane? Niektori hej, ale mnohi nie
Ja mam prave pocit, ze od pondelka tie 20tky chodia relativne nacas. Z DNV az moc nacas (rozumej aj skor). Urcite je to lepsie ako predtym. Ked meskanie z TESCA dosaahovalo bezne aj 10min. Ja som s tymi zmenami spokojny. ?
heh... ale uz to je smiesne, ako po kazde sprdnete dost nevyberanym sposobom tych, co sem pisu (podobne vulgarne) prispevky na adresu DPB. Akoze to donekonecna ked sem niekto napise staznost na DPB bude podobna reakcia ? Mi to pripada, ze to beriete ako idealnu prilezitost si tiez zanadavat. Ze to je dobry podnet. Akoze, je jasne, ze toto nie su stranky patriace DPB, ale kedze toto je najlepsi web o MHD vobec (lepsi ako ma samotny DPB), tak je jaksi logicke, ze najviac ludi objavi toto tu. A nedojde im hned ze to nema nic spolocne s podnikom. Na druhej strane - ta kritika sem myslim nepada celkom na neurodnu podu... Cita to tu DOST ludi z DPB !
Dopravny podnik spolok magorov!
Dakujem za zmenu autobusu c.20 je to super ze ste posunuli harmonogram o 2min. ale naco to je dobre ked sa tym nic nememi? Ved od Saratova chodil spoj s 5min. meskanim a je to tak zas. Ale vy to urcite chapete lebo to tak robite stale skoda len ze ludia tomu nechapu a musia hadat ci bude spoj meskat 5 alebo aj viac minut.Ak raz spravite zmenu ktora bude riesit problem k prospechu nas cestujucich tak od radosti si dam odrezat gule! Lucim sa s magormi a prajem nech vas sprostost neopusta a vymyslite ete vela stupidit. ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠ ☠
Pred dvoma týždámi to nebolo, bolo to 13.1 a boli to 2mld v rokoch 2004 - 2006 na modernizácie a nákup nových vozov, nie aj na bežné výdavky. Ak minulý rok bolo na kapitálové výdavky 392mil, v tomto roku to bude 398 tak v roku 2006 by to podľa nich malo byť 1,21miliardy Sk. Uvidíme. Oproti minulému roku dostane DPB na dotáciách o 37 mil viac, takže strata pre DPB skrz FD neprišla.
Vdaka za linky! Preletel som si ten web a co ma zaujalo...
Pisu ze to treba menit kazdych 90 hodin resp. kazdych 8000 km (5000 miles). Som zvedavy ako to bude fungovat pri (ne)udrzbe DPB. Za aku dlhu dobu najazdi bus 8000 km ?
Pisu ze to zariadenie ma odber 10-14A... Pri palubnom napati 24V je to 240-340 W. Vie niekto odhadnut ake mnozstvo vodika sa da vyrobit elektrolyzou vody za urcity cas pri takomto prikone... ???
Mozno ze to je naozaj len velmi cista (kvalitne destilovana) voda kt. sa elektorlyzou premeni na vodik & kyslik a to sa potom v malych mnozstvach primiesa do nasavaneho vzduchu...
Ak by taketo individua nahodou skoncili na vozicku, tak im prajem, aby si ich nikto nevsimal, ked budu potrebovat nalozit do nasich vysokopodlaznych prepravnych prostriedkov ?
Takze prispevok nacrtavajuci podstatu systemu Hydrogen Power je tu #39814.
Re #39814 Unspecified:
Napisane je to zaujimavo, s mojimi stredoskolskymi (nie nadmieru hlbokymi) znalostami chemie a fyziky si myslim ze by to aj mohlo fungovat ALE ...
... nikde sa tam nepise akym sposobom sa tam disociuje voda na vodik (hydrogen) a kyslik (oxygene). Ja si pamatam ze tato disociacia je velmi energeticky narocna - odkial sa v tom buse berie na to energia (nebodaj nejakym sposobom z odpadoveho tepla motoru - ale to je uz imho sci-fi)... Vie to niekto ?
cerstva prihoda z autobusu 86, ktora sa stala pred 20 minutami. na zastavke Prievozska nastupila starsia pani, ktora mala znacne tazkosti s pohybom a v rukach drzala nejake tasky. Miesta na sedenie boli obsadene. Preto poprosila sediaceho mladeho muza (moj odhad - 20 rokov), ktory cital Novy cas a nevsimal si ju, ci by bol taky ochotny a uvolnil jej miesto, pretoze sa jej tazko stoji na nohach. Mladik zacal vykrikovat, ze preco poziadala jeho a nie niekoho ineho (na vsetkych okolitych sedadlach sedeli osoby starsie ako 60 rokov). Nakoniec so znacnou nevolou vstal a uvolnil miesto. Ostatni cestujuci vratane mna iba zarazene pozerali a neverili vlastnym ociam a usiam.
Ešte pred týždňom to boli 2 mld.. Teraz 1,5. Z toho 398 mil. kapitálových výdavkov. Z toho niečo zožerú modernizácie tramvají, niečo devrakizácia Vrakos, ak zostane na 20 nových busov, tak to bude veľa. To budú tie jednoznačne pozitivne výsledky FD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
2 H2 + O2 -> 2 H2O, dH = - 483,6 kJ/mol (spalovanie vodika)
tym padom reakcia v opacnom smere bude potrebovat tiez tolko energie
2 H2O -> 2 H2 + O2, dH = + 483,6 kJ/mol (elektrolyza vody)
nech dajme tomu prikon cini 300 W (priemer tvojich 240-340).
nech dajme tomu mnozstvo rozlozenej vody cini 1 liter
a hladame cas.
Prevedieme liter vody na latkove mnozstvo:
m (H2O) = 1000 g
M (H2O) = 18 g/mol
n = m/M = 1000/18 [g.mol/g] = 55 mol
Vynasobime chem. rovnicu cislom 55/2, aby sme ziskali velkost nutnej energie:
55 H2O -> 55 H2 + 27,5 O2, dH = 26866 kJ (energia na rozlozenie 1 litra vody na H2 + O2)
kedze E = P.t, t = E/P
t = 26 866 000 [W.s] / 300 W
t = 89 555 s
Cize pri prikone 300 W sa jeden liter vody elektrolyzou rozdisociuje za 90 000 sekund, cize za 1500 minut, cize za 25 hodin.
Ucinnost prenosu energie som pre ulahcenie povazoval za 100%.