Hééj. Tak to som nevedel. Nie som Vševedko, ten je tu jediný, nemôžem vedieť všetko.
Ale zase tie čítačky by boli tak na štyri roky, pretože potom by sa platidlom malo stať Euro a tak sa naspäť vrátime k mešcom.
Ale čo sa automatov týka, ja som skôr myslel na niečo také ako majú vo Viedni, že rovno s dotykovou obrazovkou a kompletnými informáciami o MHD vo viacerých jazykoch. Ono aj také by bodlo na Hlavnú stanicu. A nielen tam, ale aj na letsiko, ASMN a ostatné železničné stanice či miesta kde by sa uživili.
Re DG: Ževraj by sa mal rekonštruovať tento rok. Také som počul naposledy, tak možno potom, ale asi to DPB vypne. Veď načo platiť za toľko elektriny. Električky majú vlastné svetlá.
Re DG, tramtunel: unikova chodba je len jedina, v sucasnosti nepouzitelna, uzavreta a v havarijnom stave. Vstup z tunela je asi v polovici, na pravej strane v smere jazdy dolu. Vystup je na ulici Palisady, za malym parkoviskom medzi zastavkami Tbus Partizanska a Zamocka, linky 203 a 207, v smere jazdy Budkova, resp. Valasska.
Re Amos, automaty: keby si zas nepisal polopravdy, aj by dobre bolo. Ziadny automat na to, aby bral bankovky menit NETREBA. Staci len doplnit modul s citackou bankoviek a nakonfigurovat ho do zostavy. Pokial mas k dispozici tlf.linku, tak to iste plati aj pre platobne karty.
Ale možno by mohli odstrániť štyri automaty na mince(po dvoch na násupišti električiek a autobusov) a inštalovať po jednom na každom nástupišti aj na bankovky. Respektíve ak by sa o ne báli, tak by ich mohli dať do staničnej budovy.
Cestovné v prímestskej doprave ostane v prvých mesiacoch roku 2005 bez zmeny
Bratislava (TASR) - Cestovné v prímestskej autobusovej doprave ostane minimálne v prvých mesiacoch budúceho roku rovnaké, ako je dnes. Zmeny by nemali nastať ani v rozsahu študentských a dôchodcovských zliav. V prípade mestskej hromadnej dopravy (MHD) avizovala rast cien, konkrétne o 3 Sk, napríklad banskobystrická SAD, čo súvisí s neposkytnutím dotácie na MHD zo strany mesta.
Regulácia cien a zliav v prímestskej autobusovej doprave prechádza od 1. januára 2005 z Ministerstva financií (MF) SR na vyššie územné celky (VÚC), ktoré budú od tohto dátumu v rámci fiškálnej decentralizácie zodpovedné aj za jej financovanie. V oblasti mestskej dopravy disponujú regulačnými právomocami VÚC, ktoré túto kompetenciu delegujú k 1. marcu 2005 na mestá a obce.
Podniky SAD budú na vykrytie výkonov vo verejnom záujme v prímestskej a mestskej doprave potrebovať v budúcom roku približne 2,5 miliardy Sk. V rámci prenesených kompetencií by mala samospráva v roku 2005 na uvedené účely dostať zo štátneho rozpočtu 1,3 miliardy Sk. Dofinancovanie autobusovej dopravy bude závisieť od politiky a finančných možností jednotlivých krajov. Niektoré z nich, napríklad žilinský, už avizovali zostavenie komisie odborníkov, ktorá posúdi objektívnosť nákladov podnikov SAD a navrhne ďalšie opatrenia ako napríklad úpravu cien a zliav, obmedzenie spojov, prípadne zvýšenie dotácií.
Podniky SAD budú podľa vyjadrení ich zástupcov podpisovať zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme s VÚC na tri, maximálne na šesť mesiacov a nie na rok, ako tomu bolo doteraz. Ak samospráva nenájde na dopravu dodatočné finančné prostriedky, môže dôjsť k zníženiu spojov až o 30 % a k prepúšťaniu pracovníkov v približne rovnakom rozsahu, čo by predstavovalo asi 3 000 zamestnancov.
Áno máš pravdu. To si chcel počuť?! Budovy daných spoločností som v Prahe videl, ale aj ja ti ukážem na Kramároch budovu SIEMENS, alebo na Vajnorskej IBM a budeš z toho vedieť či je to sídlo pre strednú Európu? NIE.
V Neoplane kryt mechanizmu tretích dverí búchal. Nič si nevymýšľam, proste to tak bolo. Nič to však nemení na tom, že údržba v Prahe je prinajmenšom stokrát lepšia ako v Bratislave, ale nic, jednoducho N I Č nie je dokonalé a tak občas aj kryt búcha, aj poťah na sedačke je roztrhaný. Veď ten kryt sa mohol uvoľniť počas toho dňa(ten voz predsa robil posledné kolo, keď sme do neho nastúpili) a to predsa nie je dôvod na odjazd do vozovne skrz poruchu. A vodič to možno nevedel spraviť, nemal potrebné náradie. Jednoducho, to sa stáva.
Re #39229 Vrtacik: Hej Galileo, či ako sa to volá, je ževraj už reálne, podpísala sa dohoda s USA, už len treba počkať. A narozdiel od militantných amíkov by Galileo malo byť čisto civilné zariadenie.
Re #39257 Vrtacik: Možno to tak niekedy pripadá, ale ja by som toto nechcel. Vieš o koľko kamarátov z VŠ by som prišiel.
No cesta po meste medzi sviatkami bola úžasná. Žiadne zápachy, prázdne vozne (aj napriek obmedzenému grafikonu) z Bratislavy sa na pár dní stalo úplne kľudné mesto.
toš, ak mám pravdu povedať, neviem, aká je aktuálna presnosť GPS. v každom prípade je dobré si to zistiť. takže to hlásenie, ako som spomínal, je zle nastavené... inde by som problém nevidel.
inak, šťastný nový rok 2005.
VLK
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes
V Neoplane kryt mechanizmu tretích dverí búchal. Nič si nevymýšľam, proste to tak bolo. Nič to však nemení na tom, že údržba v Prahe je prinajmenšom stokrát lepšia ako v Bratislave, ale nic, jednoducho N I Č nie je dokonalé a tak občas aj kryt búcha, aj poťah na sedačke je roztrhaný. Veď ten kryt sa mohol uvoľniť počas toho dňa(ten voz predsa robil posledné kolo, keď sme do neho nastúpili) a to predsa nie je dôvod na odjazd do vozovne skrz poruchu. A vodič to možno nevedel spraviť, nemal potrebné náradie. Jednoducho, to sa stáva.
Re #39229 Vrtacik: Hej Galileo, či ako sa to volá, je ževraj už reálne, podpísala sa dohoda s USA, už len treba počkať. A narozdiel od militantných amíkov by Galileo malo byť čisto civilné zariadenie.
Re #39257 Vrtacik: Možno to tak niekedy pripadá, ale ja by som toto nechcel. Vieš o koľko kamarátov z VŠ by som prišiel.
No cesta po meste medzi sviatkami bola úžasná. Žiadne zápachy, prázdne vozne (aj napriek obmedzenému grafikonu) z Bratislavy sa na pár dní stalo úplne kľudné mesto.
ŠNR prajem.