"...prve auta by po moste mali prejst..."
A co takto dat navrh, aby prve vozidlo, prejduvsie po moste bolo nie auto, ale autobus? (ked uz na nom nie je ziadna elektricka trakcia) Aspon takto symbolicky uprednostnit MHD, ked uz sa nijako inac neuprednostnuje...
K nazvu mosta: moj nazor je, ze nazov by mal korespondovat s nazvami zvysnych 4 mostov, cize by mal obsahovat nieco, co charakterizuje samotny most (Stary, Novy) alebo miesto, v ktorom stoji (Pristavny, Lafranconi).
Navrhujem Most Ignoracie MHD
O názve piateho mosta cez Dunaj, ktorého stavebné práce sa pomaly chýlia ku koncu, sa ešte stále nerozhodlo. "Pôvodne sme chceli názov mosta vybrať do konca roka, stále však prichádzali rôzne podnety od občanov," vysvetľuje hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Primátor prednedávnom vymenoval komisiu, ktorá dostala za úlohu spracovať výsledky všetkých možných ankiet a listov Bratislavčanov. Jej predsedom je námestník primátora Štefan Holčík, členmi sú historik Mikuláš Gažo, fotograf Karol Kállay, jeden architekt a traja členovia mestského zastupiteľstva. "Komisia vypracuje návrh pre mestské zastupiteľstvo, ktoré potom vyberie najvhodnejší názov mosta," hovorí Chudinová. Komisia nedostala žiadne pokyny, ako pri práci postupovať, ani žiadny termín. Na magistráte im chceli nechať potrebnú voľnosť, aby ich vypracovanie bolo čo najkvalitnejšie. Ešte teda nie je isté, kedy most dostane svoj definitívny názov, ako však ubezpečila Chudinová, určite to bude pred jeho otvorením. Práce na premostení by mali byť hotové do mája budúceho roka. Most spojil oba brehy už pred niekoľkými týždňami. Na petržalskej strane je ukončený násyp privádzača a položené sú jednotlivé vrstvy vozovky okrem najvrchnejšej. Ukončená je už aj nosná konštrukcia lávky pre cyklistov, tesne pred dokončením je aj lávka pre chodcov. Na ľavom brehu už dokončili nosnú konštrukciu estakády, prebieha betonáž nosných konštrukcií lávok a iné dokončovacie práce. V najbližších mesiacoch budú na moste inštalovať osvetlenie, radarovú a svetelnú signalizáciu a iné doplnky stavby.
Na stavbu mosta nadväzujú aj ďalšie práce súvisiace so zmenami dopravnej infraštruktúry na ľavom brehu, aby autá smerujúce z Petržalky neuviazli po zjazde z mosta v zápchach. Prednedávnom ukončili rekonštrukciu križovatky Košická - Mlynské Nivy - Prievozská, na prestavbu čakajú ešte mnohé objekty v lokalite Miletičovej.
Koľko bude stáť most Košická
Na výstavbu piateho premostenia rieky do týchto dní vynaložili investori takmer tri miliardy korún, vyše dvoch miliard na stavebnú časť, zvyšok na prípravné práce, projektovú dokumentáciu, inžiniersku činnosť a náklady hradené z investícií.
Výstavba mosta mala podľa odhadu z roku 2001 stáť 3,6 miliardy. Investor stavby, mestská spoločnosť Metro, prednedávnom požiadal vládu o navýšenie tejto sumy o ďalších 680 miliónov. S premostením Dunaja v tejto lokalite sa počítalo už od 70-tych rokov. S výstavbou sa začalo vlani vo februári, prvé autá by po moste mali prejsť v máji 2005.
Jasne, dik za opravu.
C744 moc nestretávam aj keď v oblasti jej domovskej L191 sa vyskytujem často, preto som si myslel že... Dik za opravu. Ale tú 1201 by som až tak za 15 ročný voz nepovažoval. Teda vyzerá hrozne, veď DPB, ale neodjazdila tohotoľko ako napríklad väčšina Ik280.
A skoro všetky 14Tr nie! Podľa katalógu bolo do roku 1989(vrátane) zaradených do premávky 32 trolov 14Tr a po tomto roku 61 trolov 14 Tr. Z toho v roku 1991 43 trolejbusov.
Takže budúci rok bude 50 trolov 14Tr starších ako 15 rokov.
Myslím, že treba počkať kým budú staršie ako 15 rokov všetky krátke trolejbusy a potom sa to pokúsiť vyhlásiť za národnú technickú pamiatku. Alebo to skúsiť zapísať aspoň to G. knihy rekordov. A najlepšie by bolo nájsť niekde na stole 1,4 mld. a všetko to vymeniť za Trolina či iný trofel ☺
Takže DPB prevádzkuje 15 ročných vozov presne toľkoto:
Ik280: 9 kusov
K B732: 30, z toho cez plyn prešlo 14 a obyčajnou GO 4 vozy, pričom jeden bol vybavený plošinov pre vozíčkarov, slávny oranžový expres 1111.
(Nie všetky jazdia s cestujúcimi, niektoré sú vedené ako zimné služby a podobne)
K C744: 1 kus, vychádza medzi cestujúcich občas.
Hlavné mesto ČR je najbohatším regiónom z desiatky nových členov EÚ a jednou z najbohatších oblastí celej EÚ. Praha však nevytvára také bohatstvo, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. ?
"Hlavným dôvodom približovania k EÚ však nie sú ani tak úspechy českej ekonomiky, ale tohtoročné rozšírenie únie o chudobnejšie štáty, ktoré zamiešalo predchádzajúcu štatistiku vrátane údajov o priemernom hrubom domácom produkte (HDP) únie, upozorňujú analytici. Praha sa tak dokonca dostala takmer na 164 % priemeru únie." ?
bohužiaľ ja tiež nie, ale počul som, že vodičom sa nadčasy za státie na plničke na výplatnej páske neobjavili. Ale čo je na tom pravda?! To už neviem.
Re #39168 Bigmac: Nie ja si stále myslím, že tá plynofikácia nie je zlá vec, ale nie pri týchto podmienkach. Keby sa postavila plnička vo vozovni a mesto by povedalo: "No nemáme 350 miliónov na nové busy, ale dáme vám 200 miliónov a DPB kúpi 15 nových sól a 5 kĺbových či 15metrových a 10 kĺbakov pošle do plynu tak toto je riešenie. Ale nie takto ako sa to robí tu. Ak chceme prevádzkovať voz 15 rokov, tak po desiatich musí ísť na GO, prečo ju nespojiť s plynofikáciou.
Neverím, že plynofikácia (v Zlíneri, nie v Starku) zvýšila poruchovosť. Keby nešli na GO sú viac poruchové ako teraz, aspoň si to myslím, len jednoducho sú to 13 až 11 ročné vozy a taký po žiadnej GO nebude ako nový.
Re #39175 m@rtin: To znamená, že Praha ako jediné mesto na svete nemá problém s narastajúcou IAD? Ta Praha je skutočne zlatá. Veď si mi vravel, že NP vozy sa budú vyraďovať po 15 rokoch (to som zvedavý ako to ten Neoplan, v ktorom som sa viezol vydrží, lebo mal viac vyplieskaný motor ako hociktorý náš TAMbus) a Karosy 900 od 12 do 13 rokov.
Som si istý, že takmer nikto DPB nechce prevádzkovať 15 rokov staré autobusy(okrem Ikarusofilov), ono proti prevádzkovaniu nových autobusov je zatiaľ iba mesto.
Keby mala Praha údržbu ako DPB tak som si istý, že by ich nevyraďovala po piatich rokoch. Nemala by na to, keďže ako sám vravíš nemá ani na nákup len NP vozov a kupuje Karosy 900.
Ahoj Bratislaváci my se teď v naší Plzeňské tramvajové diskuzi na www.k-report.net/diskuze bavíme o tom jak bude odolný náš nový systém proti vandalům, já jelikož jsem v Bratislavě již několikrát byl (mám tu pratetu) vím, jaké tu máte problémy s vandalismem v zadních vozech. Navštivte naši diskuzi! ( http://www.k-report.net/diskuze/messages/48/74.html?1087460777 ) Myslím, že to bude zajímavé.
Ámos Keynes:
Životnost autobusu není vyšší než 10 let, MHD musí konkurovat té individuální. Po deseti letech začínají autobusy daleko rychleji stárnout a cestující není dobytek. To, že DPB provozuje autobusy 15 let a chce provozovat generálkované Karosy 10 let, je jen důkaz toho v jak šíleném stavu se autobusy v Bratislavě nacházejí. 15 let není možné provozovat autobusy v podmínkách, kde se bojuje s nárůstem IAD. Mimochodem při údržbe DPB by se např. v Praze autobusy vyřazovali už po pěti letech.
Ukrajinsky minister dopravy pravdepodobne spachal samovrazdu. Zdroj: radio Expres. Natiska sa otazka: Nemohol by URCITE zasamovrazdit sam seba blizsie nemenovany sudruh minister dopravy, post a telekomunikacii SR? Ak sa tak stane, tak mu okamzite uhradim vzniknute naklady a to: kremaciu v plnej vyske, veniec 28cm, zapozicanie katafalku, sviecky 4ks a 1kWh el.energie, co spotrebuje elektricka na dokladne zosrotovanie 1ks debila.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos Keynes
C744 moc nestretávam aj keď v oblasti jej domovskej L191 sa vyskytujem často, preto som si myslel že... Dik za opravu. Ale tú 1201 by som až tak za 15 ročný voz nepovažoval. Teda vyzerá hrozne, veď DPB, ale neodjazdila tohotoľko ako napríklad väčšina Ik280.
A skoro všetky 14Tr nie! Podľa katalógu bolo do roku 1989(vrátane) zaradených do premávky 32 trolov 14Tr a po tomto roku 61 trolov 14 Tr. Z toho v roku 1991 43 trolejbusov.
Takže budúci rok bude 50 trolov 14Tr starších ako 15 rokov.
Myslím, že treba počkať kým budú staršie ako 15 rokov všetky krátke trolejbusy a potom sa to pokúsiť vyhlásiť za národnú technickú pamiatku. Alebo to skúsiť zapísať aspoň to G. knihy rekordov. A najlepšie by bolo nájsť niekde na stole 1,4 mld. a všetko to vymeniť za Trolina či iný trofel ☺