bohužiaľ ja tiež nie, ale počul som, že vodičom sa nadčasy za státie na plničke na výplatnej páske neobjavili. Ale čo je na tom pravda?! To už neviem.
Re #39168 Bigmac: Nie ja si stále myslím, že tá plynofikácia nie je zlá vec, ale nie pri týchto podmienkach. Keby sa postavila plnička vo vozovni a mesto by povedalo: "No nemáme 350 miliónov na nové busy, ale dáme vám 200 miliónov a DPB kúpi 15 nových sól a 5 kĺbových či 15metrových a 10 kĺbakov pošle do plynu tak toto je riešenie. Ale nie takto ako sa to robí tu. Ak chceme prevádzkovať voz 15 rokov, tak po desiatich musí ísť na GO, prečo ju nespojiť s plynofikáciou.
Neverím, že plynofikácia (v Zlíneri, nie v Starku) zvýšila poruchovosť. Keby nešli na GO sú viac poruchové ako teraz, aspoň si to myslím, len jednoducho sú to 13 až 11 ročné vozy a taký po žiadnej GO nebude ako nový.
Re #39175 m@rtin: To znamená, že Praha ako jediné mesto na svete nemá problém s narastajúcou IAD? Ta Praha je skutočne zlatá. Veď si mi vravel, že NP vozy sa budú vyraďovať po 15 rokoch (to som zvedavý ako to ten Neoplan, v ktorom som sa viezol vydrží, lebo mal viac vyplieskaný motor ako hociktorý náš TAMbus) a Karosy 900 od 12 do 13 rokov.
Som si istý, že takmer nikto DPB nechce prevádzkovať 15 rokov staré autobusy(okrem Ikarusofilov), ono proti prevádzkovaniu nových autobusov je zatiaľ iba mesto.
Keby mala Praha údržbu ako DPB tak som si istý, že by ich nevyraďovala po piatich rokoch. Nemala by na to, keďže ako sám vravíš nemá ani na nákup len NP vozov a kupuje Karosy 900.
Ahoj Bratislaváci my se teď v naší Plzeňské tramvajové diskuzi na www.k-report.net/diskuze bavíme o tom jak bude odolný náš nový systém proti vandalům, já jelikož jsem v Bratislavě již několikrát byl (mám tu pratetu) vím, jaké tu máte problémy s vandalismem v zadních vozech. Navštivte naši diskuzi! ( http://www.k-report.net/diskuze/messages/48/74.html?1087460777 ) Myslím, že to bude zajímavé.
Ámos Keynes:
Životnost autobusu není vyšší než 10 let, MHD musí konkurovat té individuální. Po deseti letech začínají autobusy daleko rychleji stárnout a cestující není dobytek. To, že DPB provozuje autobusy 15 let a chce provozovat generálkované Karosy 10 let, je jen důkaz toho v jak šíleném stavu se autobusy v Bratislavě nacházejí. 15 let není možné provozovat autobusy v podmínkách, kde se bojuje s nárůstem IAD. Mimochodem při údržbe DPB by se např. v Praze autobusy vyřazovali už po pěti letech.
Ukrajinsky minister dopravy pravdepodobne spachal samovrazdu. Zdroj: radio Expres. Natiska sa otazka: Nemohol by URCITE zasamovrazdit sam seba blizsie nemenovany sudruh minister dopravy, post a telekomunikacii SR? Ak sa tak stane, tak mu okamzite uhradim vzniknute naklady a to: kremaciu v plnej vyske, veniec 28cm, zapozicanie katafalku, sviecky 4ks a 1kWh el.energie, co spotrebuje elektricka na dokladne zosrotovanie 1ks debila.
toš, hovorím ti, že ich nafotím, pri najbližšej služobke do Plzne. Městské Dopravní Podniky Plzeň používajú tabule BUSE, a na 100% som si istý, že sú to transparenty čisto LED [zelené LED].
nafotím, pošlem, uvidíš... [sú to isto iste BUSE, pretože RG používa žlté vysokosvietivky rovnako ako EMtest]...
zdraví VLK
Re Amos, plynaky: ked som Ti to pisal pred polrokom, tak si mi oponoval, ake je to dobre, ekonomicke a zivotnost predlzujuce. To nejak rychlo ubehlo tych sest rokov, nie? Aspon, ze si konecne dostal rozum A len tak na margo: vyrobcom udavana zivotnost autobusu je 8-10 rokov.
Ked posles ludi z Petrzalky na elektricky, je logicke, ze aj dalej budu pokracovat elektrickou - na existujucich radialach. A ak neposilnis tie (uz dnes sa neda dostat do vozov, a posilnit linky tiez uz nie je s akymi elektrickami), tak potom bude este vacsia tlacenica ako teraz... Realne z tych 25 elektriciek bude jazdit 20 (zvysok bude na udrzbe) a neviem si predstavit, ako vyriesit Petrzalku s 20 vozidlami + adekvatne posilnit ostatne radialy... Mas 16 vozov v Petrzalke + treba zaratat vyrovnavacie casy, casy na obrat + vozy v meste a hned si nad poctom 20...
Re #39166 Ámos Keynes: Ale ja neobhajujem Meciara. Len vravim, ako si dost ludi naivne myslelo, ze ked pride ina vlada, tak ze sa nejako Bratislave pomoze. Dopadlo to skor naopak...
Ked uz si pri plynofikacii... Vycislil uz niekto, kolko sa strati na
- presunoch vozidiel na plnicku a z nej
- nadcacoch vodicov, ktori neraz tankuju po sluzbe az do tretej rana (na obed uz maju dalsiu sluzbu)
- premavke zaloznych vozidiel, ktore musia hradit plynaky
- na imidzi, ked nie su niektore vypadky plynakov hradene
- na zvysenych nakladoch na udrzbu plynakov (vyssia spotreba oleja, drahy olej, ...)
Ak by sa toto spocitalo a porovnalo s tym, kolko by vysli nove vozidla aj s prevadzkou, tak by ma velmi zaujimalo, na ktoru stranu by sa otocil jazycek vah... Zial, ja osobne nemam k dispozicii take udaje, aby som to mohol spocitat
No, len 1998 prišlo 100 vozov Ik4x5 na ktoré Mečiar nedal prachy ale išli z úveru.
No to je v tejto chvíly jedno. 260miliónov z úveru je v reálnych číslach 26 autobusov za dva roky. Teda z toho úveru nikde nie je napísané, že by to nemohli finanovať z iných zdrojov, ale osobne neverím, že by to financovali z iných zdrojov. DPB spravil veľkú chybu keď pristúpil na plynofikáciu starých vrakov. V podstate magistrátu povedali nepotrebujeme 10miliónov na nový bus, veď stačí keď spravíme 30 plynfikácií za rok a tá jedna stojí 3,5 milióna.
Živostnosť nových vozidiel si myslím, že stačí 15 rokov. Menej vo východoeurópskych podmienkach je luxus. DPB sa musí údržbou prispôsobiť tomuto číslu a nie doba životnosti prispôsobiť údržbe DPB.
Ale ak by sme rátali.
520 autobusov. Každý voz vymeniť raz za 15 rokov, tak to vychádza ročne nakúpiť cca 35 vozidiel čiže 350miliónov.
130 trolejbusov
kĺbových 37 vozov, čiže pri 15 rokoch ročne 2 až 3 vozy ročne čiže cca 40 - 60 miliónov.
sólo 93 vozov, čiže cca 6 vozov ročne čiže cca 90 miliónov.
Celkovo by bolo treba dať do obnovy vozidlového parku takmer 500 miliónov Sk a to nerátam električky. Oni chcú dať 260 za dva roky a mali by dať 1mld.
Keby magistrát dával od 1999 tých 300 - 350 miliónov na nákup aspoň autobusov tak dnes tu nemáme žiaden problém. Od 1999 by prišlo dohromady 210 vozidiel a a už dávno sa nevozíme v Ik283 či krásaviciach ako K732 1065. Jazdilo by tu 140 Ik400, 210 busov nejakého typu, 26 SORov, 41 TAMov a 100 najlepších Karos. Nestávalo by sa, že ráno príde miesto kĺbaku kraťas a to môžme byť radi, že došiel, keďže výpadky sú stále častejšie.
Myslím, že je načase zorganizovať nejaký ten štrajk. Keď bol ten v 1997 tak potom sa kúpili aj nové busy. Asi by bolo treba pripomenúť pánom na Primaciálnom námestí ak to vyzerá keď MHD nejazdí a nehanbiť sa zobrať Bratislavčana ako rukojemníka a zatiahnuť ho do tohto sporu, lebo sa jedná v prvomrade o neho.
pokial bude trat dobre spravena (plne segregovana, zastavky od seba dostatocne vzdialene a tratova rychlost nebude obmedzena neakym hovadskym predpisom na 50 km/h) a vhodne navrhnute chronometraze (nie ako na niektorych linkach - vlec sa ako slimak a aj tak prides s predstihom) tak 25 voznov je dost. Jazdna doba medzi janikovym dvorom a safkom moze byt okolo 11 - 12 minut, na co ti pri 1.5 minutovom intervale spojov bude treba mat na trati 8 vozov v kazdom smere (dokopy 16), dalsich 9 sa ti este rozptyli na ukonceni linky v meste (netreba vsak specialne uvazovat pokial sa neocakava zahustenie dopravy v meste ale bude sa to riesit len predlzenim vybranych liniek zo safarikovho nam. pripadne ukoncenim linky z petrzalky na safarikovom nam (co by ale nebolo velmi stastne)) + prestavky na obratisku + dispozicna zaloha, udrzba a pod.
Len tak mimochodom... Vsetci sme nadavali, ako Meciar nedopraje Bratislave. Hoci sam nemam Meciara rad, tak faktom zostava, ze od vzniku Slovenska sa za Meciarovej ery (1993-1998 - takmer 6 rokov) nakupilo 252 autobusov (z toho 49 kratkych a 203 klbovych). Potom prisiel na rad Dzurinda (1998-2004 - vyse 6 rokov) a nakupilo sa 28 autobusov (z toho 26 midibusov a 2 kratke). Pri rocnom pocte 42 ks by sa za 6 rokov malo kupit 252 autobusov... Treba vsak podotknut, ze vedenie mesta je cely cas z tych istych politickych kruhov...
Hmm... ked sa clovek zamysli, ze po zivotnosti budu o pol roka uz vsetky autobusy (ak neratam 26 SORov a 2 Ikarusy 412), 15 klbovych trolejbusov a vsetky kratke trolejbusy, tak je tych 260 milionov uplne smiesnych.
Zameriam sa len na autobusy - DPB potrebuje najmenej 500 autobusov. U nas je zivotnost cca. 12 rokov (ako evidovana zivotnost sa udava 7 rokov - snad sa nemylim), cize by sa malo kupit najmenej 42 autobusov za rok. Cena jedneho vozidla na urovni je cca. 10 milionov, cize rocne by sa len u autobusovej dopravy malo investovat 420 milionov do vozidiel. A to radsej ani neratam s tym, kolko autobusov potrebuje okamzitu nahradu - to nie je 42 kusov, ale niekolkonasobne viac. Preto radsej mali zamlcat, ze na MHD idu dat taku smiesnu sumu, pretoze to nie je na chvalenie, ale na plac... Ak sa bude mesto k MHD spravat tak ako za poslednych 10 rokov, ani nemusi ziaden nosny system do Petrzalky stavat... Za par rokov zacnu vykolaje na lomoch trati, hlucnost vdaka nebruseniu trati bude neunosna a ludia poslu cely magistrat aj s elektrickou do teplych krajin. A este som zvedavy, ci tych 25 elektriciek, co chcu kupit pre tuto trat, nebude v spicke uplne narvatych. Obavam sa totiz, ze je to poddimenzovany pocet.
Primátor Andrej Ďurkovský predložil na posledné rokovanie zastupiteľstva návrh, ktoré rozvojové priority sa budú financovať z 3,2-miliardového úveru, ktorý si Bratislava vzala od Dexia banky Slovensko. Ide o priority do roku 2006, medzi ktorými dominujú dopravné projekty.
"Program rozvoja Bratislavy na roky 2004 - 2006 sa sústreďuje na štyri oblasti: dopravu, bezpečnosť a poriadok, bývanie a rozvoj mesta," píše sa v materiáli.
Návrh v rozprave kritizoval poslanec za SDA Milan Ftáčnik. Nepáčilo sa mu, že mnohé projekty sú rozpracované s predpokladom na prechod do ďalšieho volebného obdobia a sumy na ich financovanie sú orientačné. "V takejto forme sa mi materiál zdá nadbytočný," povedal Ftáčnik. Za návrh napokon hlasovalo 62 z prítomných 65 poslancov vrátane Ftáčnika, dvaja sa zdržali a jeden nehlasoval. Niektorí kritici čerpania mamutieho úveru, napríklad Milan Cílek z SDKÚ, sa na hlasovaní nezúčastnili, naopak, obhajcovia úveru, ako napríklad Andrej Petrek z DS, hlasovali za.
Financovanie priorít z úveru sa stalo v uplynulých mesiacoch zdrojom diskusie medzi poslancami. Úver totiž zvýši zadlženosť mesta približne na 6 mld korún. Poslanci nesúhlasili ani s faktom, že v čase medializovania úveru ešte neboli špecifikované priority, ktoré by sa z neho mali financovať. Negatívne reakcie vyvolalo aj samotné zverejnenie zámeru mesta vziať si úver námestníkom primátora Branislavom Hochelom.
Na pokračovanie stavby piateho mosta by sa nemali použiť úverové prostriedky. Stavba by sa mala financovať zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ.
Na čo pôjde z úveru najviac peňazí
Podľa primátora sú sumy len orientačné:
príprava nosného dopravného systému a pripojenie Petržalky 1,7 miliardy
modernizácia strojového parku DPB 260 miliónov
rekonštrukcia električkových tratí 250 miliónov
dokončenie prestavby Galvaniho ulice 100 miliónov
výstavba bytov 100 miliónov
rekonštrukcia Starej radnice 75 miliónov
stavby pre dopravný podnik 50 miliónov
rozšírenie Nábrežia L. Svobodu 41 miliónov
250 miliónov na rekonštrukcie električkových tratí je dosť, nie? Aj keď 100miliónov by ževraj mal pohltiť tunel.
Len tá položka modernizácia strojového parku DPB za 260 miliónov je smiešna. To je akurát tak na plynofikáciu tých zvyšných K741.
Ale veď ja tam niesom každý deň a ak tam som nemôžem si všímať všetkých ľudí naokolo. Okrem iného som v práci a mám iné starosti ako pozerať či nejde okolo nejaký mne známy človek.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vrtacik