Reakcia na: Cestujuci! Nerypme ,ale konstatujme! #38042:
Nerád sa miešam do Tvojej debaty so Vševedkom, ale podotýkam ohľadom tých dementov, že do tejto skupiny patria všetci dopravopatní idioti, nesúvisiac s tým, či robia v BEÚSe, alebo u Zločincov, prípadne či sedia v Olejovej rafinérií, alebo v tramvaji. Dopravopatickí (v prípade DPB zolejnatelí, v prípade ZS modrogumní) dementi sa nájdu všade
Vševedko
Trolejbusy majú blokovanie jazdy ale vodiči si ho vypínajú., pretože pri priemernom IQ vodiča trolejbusu väčšina z nich nie je schopná pochopiť, že je to na ich ochranu a nie na ich buzeráciu. Staršie prevedenia mali koncové vypínače blokovania dverí zaradené priamo v obvode zadávacieho potenciometra jazdy, takže zhoršenie prechodového odporu na vypínači spôsobovalo aj zhoršenie jazdných vlastností vozidla (trhanie jazdy, vynechávanie jazdy). U týchto vozidiel som teda aj ja občas mal blokovanie jazdy vypnuté ale na margo toho som starostlivo sledoval kontrolky uzatvorenia dverí. U novších sérií to bohužiaľ nejaký idiot v Ostrove Socializmu nakreslil tak, že vypnutie blokovania jazdy aktivuje kontrolku dverí, ktorá potom nepretržite signalizuje uzatvorenie dverí!
Najhoršou kapitolou sú autobusy, kde jednak veľa autobusov blokovanie vôbec nemá, veľa autobusov ho má odpojené (legendárni boli technici z TAMu, ktorí pri reklamácii čohokoľvek súvisiaceho s touto funkciou s výkrikom "nema problema" trhali spod prístrojovky príslušné káble a relátka s odôvodnením, že u nich na Balkáne tiež také zbytočnosti nepoužívajú) a okrem toho systém dverí napríklad na vozidlách Karosa radov B/C/LC 7/9xx je pre MHD absolútne bnevyhovujúci a nezaručuje bezepčné uzatvorenie dverí a ich zaistenie v zatvorenej polohe.
Na druhej strane, ako vodič som si vždy dokázal uzatvorenie všetkých dverí a ich neobsadenosť rukami a nohami cestujúcich ukontrolovať, v zastávkach v ľavom oblúku som s kĺbovým vozidlom vždy uprednostňoval "natiahnutie" vozidla pred jeho pristavením tesne k obrubníku. Takéto zastávky sa navyše dajú ošetriť externým zrkadlom a o takéto veci by sa mali starať odborári miesto ožierania sa na schôdzach a vydávania paskvilných tlačovín.
Najhoršiu pozíciu má v tomto smere vodič električky, ktorý má posledné dvere v zužujúcej sa časti vozidla, takže na ne fyzikálne ani nemôže mať výhľad a musí sa plne spoľahnúť na informácie z technických zariadení.
Záverom by som vás všetkých chccel požiadať aby ste rozlišovali privretie a potiahnutie. K privretiu môže dôjsť kedykoľvek a je to z 99% zavinené vlkom, lezúcim do zatvárajúcich sa dverí.
Na druhej strane, neexistuje dôvod k potiahnutiu privretého cestujúceho a je to plné zavinenie vodiča, to sa nedá nič robiť.