810 je ako T3, alebo Ikarus 280 ... svojho času celkom dobré a použiteľné, ale v 21. storočí to na ulici/trati nemá čo hľadať (iba ak s nejakou úpravou, aby to vyzeralo ako tak k svetu)
Odpověď je jednoduchá, zkrátka uzavřený tubus traťového úseku trasy metra chrání před vlivy počasí jako je déšť, sníh atd...navíc Sv typu 81-71 (a potažmo ani 81-71M, i když tam to není tak jednoznačné) nejsou koncipovány na povrchový provoz s cestujícími; prosím nezaměňovat typ 81-71 třeba s leningradským typem 81.572, ten na povrchový provoz uzpůsoben JE! Takže je to sice investice navíc, která má však svůj užitek... ?
Nastupistia a kolajnice metra su osvetlene priamym dennym svetlom na staniciach:
Vysehrad
Zlicin
Luka
Luziny
Hurka
Rajska Zahrada
Cerny most
cize na 7 staniciach z 53. Myslim teda, ze v tom to nie je. Naviac v Budapesti jazdia v podstate tie iste ruske supravy (aj starsie) bez problemov po povrchu aj za dazda. Akurat je tam oplotena trat.
jj, vyzera to trochu ako dr.Monolog (dromolog), ale ten by _nikdy_ nevychvaloval nieco, co v CR maju a u nas nie, lebo ten je fanaticky slovakofil a bohemofob
Ruske vozy metra
(pre Prahu, BP, BA, Vychodny blok):
Ja som napisal, ze nie su vhodne a nie ze nemozu.
Ano su vinimky kedy jazdia na povrchu.
Napr v BP alebo v Moskve.
Kratky usek samozrejme nie je problem.
Ich nevyhoda je ta, ze su konstruovane na jazdu pre podzemie a nie na odrkyte tratove systemy.
Totizto maju len nutenu ventilaciu, tj cez otvory na streche a ich karoseraia nie je opatrena ochranou proti
poveternostnym vplyvom. A este jedna vec su to hmotnostne tazke svine, a maju nadmerne zbytocnu
spotrebu energie, nehovoriac uz o tom, ze
ich robustna konstrukcia je z 30 rokov 20 stor
prevzata z zeleznicnych vozidiel s viac menej tym istym
upravovanym designom.
Ja si zase myslím, že to je jednak tým, aby do kolajisk len tak niekto nevbehol, aby na kolaje až v takom rozsahu neposobili teplotne vplyvy ale za najvacsi dovod povazujem to, aby vodici nemali svetelný šok, raz to rozoberali ohladom tubusu na povrchu v oblasti staníc Černý most - Rajská zahrada, z tmy zrazu na denné svetlo, vraj to ma negatívne vplyvy alebo že by naozaj lobby ???
No ja dúfam že to raz bude, totiž nikdy nieje nič na 100%, ale mám príslub od Webmastera ☺
Máš fakt zaujímavé info, moc sa od mojich poznatkov nelíši, ale su tam isté odlišnosti. Škoda, že neexstiju publikácia na túto tému, alebo je škoda, že sa nenašiel pre tento dosť výrazný i ked pozastavený mílnik bratislavskej dopravy priestor v knihe ku 100. výročiu MHD v Bratislave. Dala by sa určite spraviť zaujímavá publikácia, viem si to predstaviť ☺ ☺ ☺
Vďaka, ja by som na to skoro zabudol... ? (kua, to už je vážne štvrtok???) ?
Takže všetkým Karolom (teraz nemyslím žiadneho konkrétneho) prajem aj do budúcnosti veľa pracovných úspechov pri organizovaní linkového vedenia a predlžovaní intervalov. A veľa zdravia.
A možno na Vianoce donesie Ježiško (Ing. Ján) aj nejaký ten Photoshop...
to, že jazdí na niektorých úsekoch na povrchu ešte nemusí znamenať, že nemá problémy jazdiť na povrchu... ?
Mne vždy vŕtalo hlavou, prečo na povrchu nejazdí pražské metro (ak nerátam úseky pred depami) , hoci sú úseky, kde by mohlo, napríklad taká linka B smerom na Zličín - to sídlisko mi vždy pripomínalo Petržalku, s metrom uprostred sídliska. Napríklad premostenie jazera - metro je v uzavretom tubuse. Prečo? Aby sa do trate nedostali deti alebo bezdomovci a preto, aby sa v koľajisku nevyskytoval sneh a voda. Alebo je ešte iný dôvod? ?
a dnesnym meninovym oslavencom poprajeme vela farebneho papiera a nejaky lepsi graficky program do pocitaca ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sarko