Reakcia na: Peter #37514:
Az na drobny detail, "mytisci" nemaju problem chodit po povrchu...
vid odkazy na konci tohto prispevku.
takze dovod pre zapustenie trasy v Petrzalke je iny... a to, ze nad metrom mala byt centralna komunikacia sever-juh - vsimli ste si, ako sa musite krutit, ak sa chcete dostat cez stred Petrzalky v severojuznom smere, alebo preco Pajstunska v urcitom mieste zrazu "uskoci"? to je preto, lebo neexistuje planovana hlavna ulica cez stred - oznacovana ako Jantarova, alebo "komunikacia B" - existuju jej provizorne kusky od stareho mosta po Vlastenecke namestie a potom zas kusok od Technopolu okolo Drazdiaka. Momentalne sa zvazuju obe varianty cestneho dopravneho riesenia Petrzalky, teda s vystavbou Jantarovej aj bez nej.
Moskovske metro na povrchu:
http://www.urbanrail.net/eu/mos/pix/L4-kuntsevskaya.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/mos/pix/L4-filyovskiy-park.jpg
Peter
Dufam, ze ti ho uverejnia. Preco by nemali.
Je to diskusne forum, aj ked mam dojem ze zvasca
pre Bratislavu rychloelektrickove. Neva, aj to ma nieco do seba. Ked ti clanok neuverejnia posli mi ho na mail. Rad si precitam.
Len tak pre info o BA metre:
Urcite vies ze s metrom sa zacalo uvazovat ako o nosnom systeme MHD v BA v 70 tich rokoch 20 stor
pri zacati budovania Petrzalky.
Ono za doby socializmu platila rovnica
metro=1.000.000 mesto.
Bratislava tuto podmienku nesplnala, teda sa zvolil maskovaci nazov Rychlodraha. Pod rychlodrazne systemy sa radi aj metro.
Uvazovalo sa, ze tento system pojde v CMO v podzemi a na radialach mal viest na povrchu.
Prvou alternativou bolo rychlodrazne vozidlo R1 (R2),
(pzri :http://tom.vlakpage.cz/metro/R1/R1.htm)
ktore malo byt pouzite aj v Prazskom metre.
(su dohady o tom, ze Sovietsky sudruhovai nesuhlasili,
a pretlacili nam sem Mityscina (ECs, 81 7171 a 81 7141-
vozy ktore pozname z metra v Prahe, Budapesti a Ruskych miest).
Po case sa zhodli, ze na Bratislavskej rychlodrahe by mohli premavat vozy z NDR, ktore jazdili v Berlinskom metre.
S tymi sa uvazovalo aj na provizornej drahe rychlodrahy z Petrzalka Centrum, most CA, Martanovicova a Mlynske Nivy.
Od tohoto docasneho reisena sa upustilo, a zacalo sa stavat konecne riesenie mertra z Petrzalky na Hl.stanicu.
(po schvaleni sumy 5 mld Kcs len po stanicu Dunaj).
Kedze v CSSR v ramci pomoci medzi DP Praha a DP BA neboli vhodne rozdiely vo vozovom parku podzemnych drah,
rozhodlo sa pouzit vozy Ruskej vyroby aj v Bratislave.
Malo to mat vyhody pri durzbe vozoveho parku.
Lenze Mitysciny mali "maly" problem, neboli vhodne
pre premavku na povrchu, teda na nekrytom zvrsku.
Tym padom sa aj projekty vedenia metra v okrajovych castach mesta museli tomuto prisposobit. "Logicke" ne??
Pre povodny socialisticky plan metra v BA hovorila aj skutocnost, ze z BA sa postupom casu malo stat milionove mesto. Totizto pod sucsnym sidliskom Petrzalka sa malo
vybudovat dalsie sidlisko s 50.000 obyvatelmi.
Tym padom by mala Petrzalka 200.000 obyvatelov.
Dalsie rozvojove plany pocitali s vystavbou dalsieho takehoto sidliska s pracovnym nazvom "Zahorsky sidelny pas"
v oblasti Stupavy.
Potom malo prist narad dalsie sidlisko asi s 150.000 obyvatelmi
nad Racou s nazvom "Podkarpatsky sidelny pas".
Preto sa v Bratislave uvazovalo s metrom ako nosnym systemom.
Pripomeniem, ze ze plany na podzemnu drahu tazkeho Ruskeho systemu mali 3 trasy:
A- Dubravcice(prestup ZSR),Dubravka,Karlova Ves,
Mlynska Dolina,PKO, CMO:st.Hrad (alebo alternativa st.Podhradie, pod mostom SNP),st.Prior(prestupB),
st.CSAD-Mlynske Nivy, st.Frantiska Zubku(prestupB),
st.Pionierska,st.Mlada Garda,st.Vinohrady, cez Racu az k zavodom BEZ, kde malo byt umiestnene depo pre tuto trasu.
B -depo, Petrzalka, Centrum,CMO:st.Dunaj, st.Prior (prestup A),
st.Obchodna, st.Hlavna stanica, st.Frantiska Zubku (prestupA),st.Ruzova Dolina,Ruzinov. Dalej sa mala trat vetvit smerom na letisko a na Dolne Hony.
Na juznom konci Petrzalky za depom sa uvazovalo s predlzenim o dalsie 2 stanice Priemysel Juh 1 a Priemysel Juh 2.
C-Sidlisko Stupava,(depo medzi Dubravkou a Lamacom),
Lamac, st.ZST Lamac,st.Patronka,st.Hlavna Stanica
(prestup , st.Avion,st.Mlynske Nivy(prestupA).
Z Mlynskych Niv v dlhodobom horizonte moznost predlzenia na Dolne Hony. Ak by sa realizovalo toto predlzenie, nestavala by sa vetva trasy B z Ruzinova na Dolne Hony.
Tolko k povodnym zamerom Bratislavskeho metra s pred roku 1989, v pripade, ze by sa Bratislava vyvijala tymto smerom, myslim ze tazke metro by tu malo svoje skutocne opodstatnenie.
P.S. Pri sucastnom stave a vyvoji mesta myslim skutocne staci nejaky rychlodrazny hybrid medzi metrom a rychlodrahou tram typu.
Peter.