Reakcia na: yale #36960:
Ale veď sme už raz napísali, že v konečnej etape petržalská "električka" bude musieť Dunaj a centrum prekonať pod zemou. Na to je však treba nechutné peniaze, ktoré nie sú a ešte veľmi dlho nebudú. Preto sa novostavba na petržalskej strane dočasne napojí na súčasnú električkovú sieť priamo na Šafku.Iste, z Lúčanky na Hlavnú stanicu tu nebude ktovieaká slasť, ale dá sa predpokladať, že stále väčšia ako súčasná L93.
Píšeš, že na Šafku sa nebude dať rozumne prestupovať na Dúbravku, lebo polovica liniek ide cez Obchodnú a tunel. A Ty si vážne myslíš, že sa nebude musieť meniť linkové vedenie súčasných električiek. To si akože myslíš, že niekto uvažuje s tým, že po dostavbe petržalskej trate len pribudnú nejaké L13, 15, 16, 18...? Skús si naštudovať navrhované linky po dostavbe petržalskej trate, ktoré tu predčasom navrhol tr3mp. Som presvedčený, že sa Ti budú páčiť.
Re #36961 Janči: Dobre. Spýtam sa takto. V modelovej situácii "A" mám električkovú rýchlodráhu, kde sú kapacitné možnosti vyčerpané. V modelovej situácii "B" mám sieť liniek metra, kde sú kapacitné možnosti vyčerpané. V ktorom prípade sa, podľa Teba, bude dať kritická situácia efektívnejšie riešiť?
Skúsim Ti napovedať a odposlať Ťa do Prahy na linku C metra. Dnes pri najkratších možných intervaloch v špičke je metro zúfale narvané (áno, aj možnosti metra sa raz vyčerpú) a kto môže, vyhne sa mu. Riešením problému je jedine nová trasa D, kde sa však jedná o nechutné miliardy Kč, na ktoré nemá nateraz ani Praha.
Súhrnne povedané, investičné náklady na rozširovanie kapacity rýchlodrážnej električky a metra sú jednoznačne v prospech rýchlodrážnej električky.
Re #36976 yale: A čo máš proti maximálnej rýchlosti, ktorú vie vyvinúť električka? Ty mi chceš povedať, že pri úplne segregovanej trati potrebujem na medzistaničnom úseku vyvinúť vyššiu rýchlosť ako 70 km/h?
Re #36977 si: Súhlasím.
Re #36994: " nikdy, ale nikdy nebudu tak široké a dlhé súpravy električiek ako súpravy ťažkého metra...."
Nikdy, ale nikdy nebude môcť premávať ťažké metro v takých krátkych intervaloch ako môže električka
Re #37009 Janči: Porovnávaš neporovnateľné. Pokiaľ viem, v Prahe v 70. rokoch pred otvorením metra neboli električkové trate oddelené od ostatnej premávky, viazli v kolónach spolu s ostatnou povrchovou verejnou i individuálnou dopravou, zastavovali pri každej vŕbe a v konečnom dôsledku tento stav bol aj výsledkom toho, že o jeho zlepšenie nikto nemal záujem. Veď stavali stavbu československo-sovietskej spolupráce - stavali metro!
Janči
To, čo sa týka toho že v CZ jazdia tie iste skrine ako u nas to je pravda ale v BA je to s velkym ale...
Vdaka uzkemu rozchodu nemoze byt v BA strmsia konstrukcia, stav vyheglania trate suvisi aj s udrzbou ale aj s tym, ze uzke podvozky maju nizzsiu stabilitu a potom cely zvrsok trpí.
Este raz k tej dlzke suprav, ak nebudu tak dlhe, bud:
1.budu preplne tlaciacimi sa ludmi v spicke, bude dochádzat k permanentnemu pretazovaniu tak ako to je dne a tým sa bude znižovať životnosť zvršku.
2.bude musiet jazdit ovela viac suprav aby nahradili kapacitne straty a tym budu tvorit kolony.Precitaj si ako to bolo s kolonami električiek v Prahe v 70.tych rokoch pred sprevadzkovaním metra. A hlavne ked pridu po povrchu na Šafko............. ? ? ? ?