Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ale aj NBS je pekný tunel, tuším to stálo 9mld, keby sme to prepočítaly do nosného systému................. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: Janči #37009:
Trochu prirodnych zakonov ... mame os vozidla, kolieska su od osi vzdialene bud to 1000mm/2 alebo 1435mm/2. Pri sirsom z rozchodov je vacsia paka, cize pri rovnakom "rozhegani" je prazec tlaceny vacsou silou, takze tu neoblbuj male deti!
Reply on: Janči #37009:
Ale ale ... ujo odbornik. Idu sa najprv pozriet do Viedne na DLHU supravu U6 a potom nech trepu blbosti...
Reply on: DuPe #37008:
Trosku preklep, moj.. NBS=SND ? ?
Reply on: galiyosha #37003:
Kua fix to by bol rozchod! ?
Reply on: COLOR #37002:
nepodstatné ??? Podla mna dlzka supravy je dost dolezity fakt.Príklad:neviem ako by to dopadlo ak by v ranných a poobedných špičkách v BA jazdili kratke busy, solo eliny a kratke trolejbusy...

To, čo sa týka toho že v CZ jazdia tie iste skrine ako u nas to je pravda ale v BA je to s velkym ale...

Vdaka uzkemu rozchodu nemoze byt v BA strmsia konstrukcia, stav vyheglania trate suvisi aj s udrzbou ale aj s tym, ze uzke podvozky maju nizzsiu stabilitu a potom cely zvrsok trpí.

Este raz k tej dlzke suprav, ak nebudu tak dlhe, bud:

1.budu preplne tlaciacimi sa ludmi v spicke, bude dochádzat k permanentnemu pretazovaniu tak ako to je dne a tým sa bude znižovať životnosť zvršku.

2.bude musiet jazdit ovela viac suprav aby nahradili kapacitne straty a tym budu tvorit kolony.Precitaj si ako to bolo s kolonami električiek v Prahe v 70.tych rokoch pred sprevadzkovaním metra. A hlavne ked pridu po povrchu na Šafko............. ? ? ? ?
Ad Lukáš - ja si myslím že tunelov je tu az az. Ved prakticky na jednom mieste su vedľa seba:
1. Novostavba nbs
2. Prieskumny tunel metra pod dunajom
3. DPB
4. O kúsok dalej je plníčka SPP
Reply on: DuPe #37006:
A to ty este nevies, ze po zmene rozchodu sa z dnesnych rozpadnutych tramvaji stanu tramwaje samooprawujuce, hlukpohlcujuce a vzduchcistiace???
(Podobne blaboly som uz kdesi pocul.. ?)
Mam taky dojem ze niektory ludia si myslia ze prebudovanie rozchodu je všeliek na vsetko, podobne ako metro...
Ak je to metro v Prahe až tak velký tunel, tak potom netuším prečo v BA ešte metro nieje, lebo tu je takých tunelárov omnoho viac ☺ ☺ ☺ ☺
Reply on: DuPe #36993:
Njn, tak ten dverny pohon vyberieme uplne.. Zrusime dopytove tlacidla, aspon nam ich ti skaredi vlcaci nebudu nicit, a dvere si budeme otvarat sami ?
Reply on: Janči #37001:
Nieco mi hovori, ze prerabka na rozchod 14500 mm by sa tiez nezaobisla bez technickych problemov. ? A ja sa pytam: Preco je podla teba postupna zmena rozchodu (ked je na to navyse prichystanych asi 50 % trati, dalsie sa budu rekonstruovat a vozovy park tiez nema neobmedzenu zivotnost) snivanie a vystavba dalsieho, stvrteho systemu nie?
Reply on: Janči #37001:


1. Nepodstatne

2. A T3 v KE, v AA, v OS, v BR (fakt sorry ale CZ skartky naozaj nepoznam a rad sa necham poucit) maju INU SIRKU SKRINE AKO T3 V BA????

3. 14500 ? ?
Viem s úplnou určitosťou, že rychlodrážna elina nebude mať nikdy kapacitu ťažkého metra a to pretoto:

1:nikdy nedosiahne takú dĺžku súpravy

2:toto platí pre BA:na 1000mm rozchode nikdy nebude možné mať tak širokú skrinu a ak niekdy hej tak s výraznými tech. problémami /podobné ako u električiek T, K2 a pod. - úzky podvozok=nízka stabilita a rýchlejši stupen vyheglania trate/

Ak si dakdo mysli ze sa niekedy prerobí cela siet na 14500mm rozchod tak nech sníva. Ale hlavný je ten dovod 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: yale #36998:
Ja som si pomerne isty, ze z pociatku to tak vyzera bude. ? Bohuzial. Na viac asi zatial nemame. Ostava mi len dufat, ze to nebude stav konecny a nemenny.
Reply on: yale #36989:
OK, sedi vec, zajtra rozbijem prasiatko a mozeme zacat. ?

Re #36990 DuPe: Staci ti na miestach, kde bude sucasna prevadzka starych a novych vozidiel, spravit docasne dvojite nastupiska. Nie je to idealne riesenie, ale rovnako to nie je dovod na zavrhnutie. A urcite je to ovela lepsie riesenie, ako kupovat 100 % NP elektricky od Bombardieru alebo Siemensu, ktore su drahe a cez obluky sa musia vliect. Obzvlast ak v buducnosti pocitame v centre s prevadzkou v podzemi (kde vysoke perony nevadia) a v okrajovych castiach ide trat viacmenej uz teraz segregovane (kde vysoke perony taktiez nevadia).

Re #36994 Janči: Mas vobec predstavu, co vystavba metra v Prahe stoji? Samozrejme, ze je to metro stratove! Akakolvek verejna doprava je stratova a musi na nu prispievat mesto alebo stat! A preco sa stavia dalej a relativne realne vyzera aj I.D? Lebo stavebna lobby. Jednoduchsia odpoved neexistuje. Metro v Prahe je podobne absurdny tunel, ako plynofikacia vozidiel v Bratislave. Len v radovo vacsom meritku.

Co sa tyka useku Cerny most - Rajska zahrada: Su tu povolanejsi ludia, ktori by boli schopni vysvetlit, preco je dany usek postaveny nevyhodne. Necham to na nich, nechcem tresnut nejaku blbost. V skratke snad len tolko, ze prevadzkovo aj stavebne je dany usek _drahsi_, nez keby tam metro malo ist normalne pod povrchom. Ja nevidim vobec ziaden dovod, preco by nemohlo byt postavene este lacnejsie priamo na povrchu.

Nikto tu na metro nenadava. Len tu vravim(e), ze metro pre Bratislavu nie je ani jedine, ani najvyhodnejsie riesenie. A uz vobec neviem, kde si nabral ten svoj smiesny dojem, ze tu ktosi tvrdi, ze elektricka ma porovnatelnu kapacitu s tazkym metrom. Nikto to tu netvrdi. Trvdim(e) tu len tolko, ze dobre postavena a preferovana elektricka ma s danym systemom kapacitu porovnatelnu a pre Bratislavu na mnoho rokov dopredu bohate dostacujucu.
Aby som upresnil, co NECHCEM: hrozim sa, ze petrzalska "rychloelektricka" nakoniec bude vyzerat takto:

http://www.urbanrail.net/eu/vol/Komsomolskaya1.jpg
A čo sa tyka dlzky súpravy- je jednoduchsie zmenit drazny zakon ako stavať 100miliardove metro 😉
Otazne je, ci by si tu potreboval mat taku vysoku kapacitu. Ved 3x t3 ma kapacitu 400 ludi. Keby to jazdilo každé 3 minúty tak to bude s prehľadom stihat
Reply on: Janči #36994:
no ja neviem, ale nemam ten dojem zeby ti tu niekto tvrdil ze elektricka bude mat vacsiu kapacitu (na jednej trati) ako metro... ale je myslim uplne postacujuce ak ju bude mat rovnaku a to sa dosiahnut da. A co je dost podstatne, da sa to dosiahnut pri omnoho nizsich uvodnych (vystavba) aj prevadzkovych nakladoch.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.